Nový Opel Astra odhalený, nepodľahol ekologickej lobby! Prinášame kompletnú fotogalériu a informácie

OPEL ASTRA stojí na rozhraní tried aj pohonov, čím si získa nielen verných, ale aj nových fanúšikov.
Vydané  Text: 
Automobilka Opel zverejnila oficiálne fotografie a prvé informácie o úplne novej generácii modelu ASTRA. Od novej Astry sa očakáva, že bude horúcim kandidátom na nové auto roka (tých ankiet a súťaží je hneď niekoľko), pretože už desaťročia patrí k etalónom triedy a kategórie.
Vedeli sme, že nová Astra si od modelu Mokka prevezme dizajn predných partií s názvom Opel Vizor, ale aj kľúčové estetické prvky karosérie. Dominantnými sa stali ostré hrany a prísne línie, ktoré majú pôsobiť akýmsi neo-retro dojmom. Predpovede sa potvrdili, nový Opel Astra je vrcholne príťažlivé vozidlo a to, čo ponúka v interiéri, ďaleko predčilo naše očakávania. Je rozhodne odlišný od [nového Opel Grandland](https://www.autoviny.sk/galeria/31578-10/clanok-122499/novy-opel-grandland-modelovy-rok-20212022/novy-opel-grandland-modelovy-rok-20212022), ale aj od [aktuálneho Opel Mokka](https://www.autoviny.sk/testy/122246/prvy-den-s-novym-opel-mokka-vyborny-podvozok-a-motor-ale-priestorom-sklame).

Prvýkrát za volantom nového OPEL ASTRA: Naďalej verná benzínu a nafte

Nemecký auto motor a šport má za sebou prvé kilometre s úplne novým Oplom Astra. Ten má byť silným hráčom na trhu s hatchbackmi, ako to napokon robí už dlhé roky.

### Proporcie ostali takmer zachované Nový Opel Astra sa v porovnaní s predchodcom predĺžil iba o štyri milimetre, ale rázvor vzrástol o 13 mm na konečných 2 675 mm. Celková dĺžka vozidla tak dosahuje 4 374 mm a šírka 1 860 mm, celkovými proporciami nová Astra stojí na hranici kompaktnej triedy. Batožinový priestor vo svojej východiskovej konfigurácii dosahuje kapacitu 422 litrov, teda už hatchback bude nepochybne stačiť na každodenné napĺňanie potrieb stredne veľkej rodiny.
### Pokročilá technika Nový Opel Astra zaujme napríklad 360-stupňovým kamerovým systémom Intelli-Vision, svetlometmi Intelli-Lux LED® Pixel light, ktoré poznáme z modelu Insignia, obsahujú 84 žiarivých LED svetelných bodov na každom svetlomete, ďalej plne digitálnym prístrojovým panelom Pure Panel plynulo prechádzajúcim do stredovej obrazovky infotainmentu, head-up displejom či balíkom asistenčných technológií Intelli-Drive 2.0 pre čiastočne autonómnu jazdu. Astra ponúke ergonomické sedadlá AGR s posedom nižším o 12 mm v porovnaní s predchodcom, čo má podľa slov výrobcu prospievať špotovému charakteru vozidla.
### Spaľovacie motory aj plug-in hybrid Nová Astra bude jazdiť s pomocou spaľovacích motorov (benzín aj nafta) a ponúkne aj plug-in hybridnú verziu. Je vôbec možné, aby takýto automobil prerazil na trhu v čase masívnej popularity crossoverov a SUV a očakávaného prechodu na elektrické pohony? Netreba lámať palicu nad hatchbackmi, veď aj dnes tvoria 14 percent celoeurópskeho objemu predaja nových automobilov. Astra bude teda stáť na rozhraní populárnych karosárskych vyhotovení aj pohonov. Teda s 1,2-litrovým benzínom alebo 1,5-litrovým naftovým motorom a tiež ako plug-in hybrid s 1,6-litrovým benzínom a elektromotorom. Plug-in hybrid bude vôbec prvou dostupnou motorizáciou. Astra ako taká ponúkne agregáty s výkonovým rozpätím 81 kW (110 k) až 96 kW (130 k), plug-in hybrid bude najvýkonnejší s max. 165 kW (225 k) V predaji budú konfigurácie so 6-stupňovou automatickou a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Platforma EMP2 vo svojej verzii pre osobné automobily dokáže veľa, ale nevie ponúknuť čisto elektrický pohon. Prečo nie, keď napríklad Citroen C4 predsa elektrický je? Stojí totiž na menšej platforme CMP. Astra má podvozok stále relatívne jednoduchý, vpredu je náprava MacPherson, vzadu tuhá náprava.
### Cena a dostupnosť Opel sprístupní predobjednávky novej Astry počas jesene tohto roka. K prvým zákazníkom sa nová generácia Astry potom dostane začiatkom roka 2022, zatiaľ výrobca neavizuje žiadne cenové rozhrania

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia