Prvá jazda: Mercedes Benz Triedy C dozrieva na limuzínu, zaujal nás aj fantastickým riadením a športovým podvozkom
Prvé hodiny za volantom novej Triedy C od Mercedesu nám odhalili nielen podstatné inovácie v interiéri, ale aj významné úpravy podvozku, ktorý by sa tentokrát určite zapáčil aj fanúšikom konkurencie. Daimler si však naďalej zachoval česť a novú Triedu C nepodriadil krátkodobým trendom.
Vydané Text: Erik Stríž


Najsilnejší sériovo vyrábaný štvorvalec na svete
Mercedesu sa podarilo prekonať typické stereotypy o rozdieloch medzi naftovými a benzínovými motormi z pohľadu vodiča. Benzínové verzie C200 a C300 majú tak skorý nástup najvyššieho krútiaceho momentu, že sa bez problémov môžu rovnať so vznetovými agregátmi a tie naftové svojim tichým chodom a kultivovanosťou v nízkych otáčkach veľmi pripomínajú benzínové štvorvalce. A áno, tie štvorvalce – tie sa stanú jedinou dostupnou možnosťou pre novú Triedu C. Ak ste dúfali v šesťvalec, osemvalec, sklameme vás. A aby toho nebolo málo, na šesťdesiattrojku si budete musieť počkať až do roku 2023. Bublanina pod kapotou nepochybne patrila k významným argumentom v prospech kúpy céčkového AMG, ale pokrok je pokrok, pri rúbaní lesa lietajú triesky, nemožno lamentovať na tým, čo sa stratí, keď sa svet mobility mení… Na druhej strane môže byť pre zarytých fanúšikov motorov od Daimleru útechou, že nové pohony v Triede C sú značne vylepšené, okrem vyššej efektivity prichádzajú už štandardne so štartovacím generátorom (ISG, EQ BOOST), ktorý je schopný pomáhať spaľovaciemu motoru dosahovať lepších výsledkov. Napokon tu máme ten nastaviteľný zvuk motora… kto ho oceniť vie, ten si ho rád aktivuje.




Veľké displeje, ktoré nevadia
Viackrát ste sa na Autovinách mohli dočítať o tom, že naše názory na ergonómiu ovládania nových automobilov nie sú úplne priaznivé. Za problém považujeme násilné osadzovanie rozmerných dotykových displejov na miestach, ktoré by bolo vhodnejšie vybaviť mechanickými ovládačmi. Keď tomuto trendu podľahol aj Mercedes-Benz v novej Triede S, spočiatku nás to trocha sklamalo. V konečnom dôsledku ale záleží na tom, aký rýchly je systém, ako je zostavené používateľské rozhranie a či je displej dostatočne citlivý na dotyky. Toto všetko stredová obrazovka v Triede S zvláda dobre, navyše má krásny obraz vďaka zobrazovacej technológií OLED. Ak používate telefóny značky Samsung so Super AMOLED displejmi, vedzte, že je to prakticky rovnaká technológia.


Čo dodať? Tešíme sa na celý týždeň
Ľudia z Mercedesu naplánovali prvé jazdy na novej Triede C veľmi prezieravo. Vedeli, že všetci novinári budú nadšení z toho, ako sa verzie so športovým podvozkom správajú v ostrých zákrutách pri vyšších rýchlostiach, a že pritom ocenia aj nevšedne kultivované motory počas na pokojnejších úsekoch ciest. Zdá sa, že Mercedes trafil presne do čierneho. Nová Trieda C je nielen dostatočne športová, ale aj komfortná a reprezentatívna. Namiešať takýto mix nie je vôbec triviálnou záležitosťou, vždy sa totiž musíte rozhodovať pre jedno alebo druhé. Počas klasického redakčného testu budeme zisťovať, ako efektívne dokáže nová Trieda C jazdiť, ako zvláda rôzne štýly používania a či by predsa len mohla byť rivalom pre väčšiu a drahšiu Triedu E. Nechajme sa prekvapiť. Za možnosť vyskúšať si nový Mercedes-Benz Triedy C ďakujeme spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia.

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk