Všetko je inak! Ford znížil ceny, pridal na výbave aj službách. Ponuka na Connect je odteraz výrazne prepracovaná

Noviniek je veľa a nejde iba o jednoduché zľavy v cenníku. My sme vyskúšali špičkovo vybavený Ford Grand Tourneo Connect Active.
Vydané  Text: 
  • Ford prepracoval svoju obchodnú stratégiu pre LCV, v čase zvyšovania cien začal ceny znižovať
  • Pristúpil k zníženiu cien motorizácií pri modeloch Transit Connect a Tourneo Connect až o 1 500 eur bez DPH
  • Do základnej výbavy zahŕňa Grátis servis na 5 rokov/100 000 km/ 4 prehliadky a ďalšie akčné benefity

 

Slovenský importér značky Ford prepracoval obchodnú stratégiu pre svoje vozidlá Connect (Transit a Tourneo), čo sa z pohľadu zákazníka prejavuje na nižších cenách, akčných benefitoch a servise na päť rokov už v základnej výbave. Pribudla výbava Active pre Tourneo Connect, ktorú sme si vyskúšali v rámci redakčného testu v konfigurácii Grand Tourneo so siedmimi miestami na sedenie.

Novinky v cenníku Ford Connect v skratke:

Inzercia

Inzercia

  1. Zníženie cien motorizácií až do -1500 EUR bez DPH (Tourneo Grand Titanium)
  2. Zavedenie Grátis Servisu do týchto znížených cien na nájazd 5 rokov / 100 000km/ 4 prehliadky. Grátis servis je možné vyňať za dodatočnú zľavu
  3. Spustenie retailovej akcie Worker – Connect Van už za 12 990 eur bez DPH, Kombi za 14 990 eur bez DPH
  4. Zníženie cien rádií a navigácií až do 1 510 eur (!)
  5. Predstavenie nových stupňov výbavy Active (Tourneo Connect) a DCiVAN (Transit Connect) s posuvnou mrežou za zadnými sedadlami, plechovými zadnými panelmi a mrežou na zadné dvere
  6. Akčné benefity: verzie Worker, Van a Kombi majú Balík komfort (zadné senzory, tempomat a držiak na smartfón MyFord Dock) za 350 eurbez DPH (namiesto 620 eur); Tourneo má metalízu len za 99 eur bez DPH.

Noviniek je teda skutočne viac a nejde iba o jednoduché zľavy v cenníku.

 

Rozsiahla ponuka pre každého

Keď príde reč o úžitkových vozidlách, väčšina ľudí si predstavuje nudné biele dodávky, ktoré privážajú tovar do obchodov a do domácností v službách kuriérov. V skutočnosti sú úžitkové vozidlá komplexný a vskutku zaujímavý svet, v prípade Fordu obsahujúci aj excentrické pick-upy Ranger a Ranger Raptor. A zatiaľ čo legendárny Transit je tou tradičnou univerzálnou dodávkou, v ponuke nájdete aj šikovný menší Transit Custom a najmenší Transit Courier, mikrobus Tourneo Custom a tiež dvojicu modelov Connect. Ide o verzie modelov Transit a Tourneo, pričom Tourneo Connect ponúka päť až sedem miest na sedenie a pozoruhodne dobré jazdné vlastnosti, ktoré pripomínajú viac veľké kombi či SUV, než malú rodinnú dodávku.

Malá rodinná dodávka je pritom správny pojem, pretože presne vystihuje Tourneo Connect. Na rozdiel od konvenčného Tourneo Custom je viditeľne menší, obratnejší, na druhej strane ponúka obrovský batožinový priestor a variabilný interiér pre až sedem ľudí. Dokonca aj dve zadné sedadlá sú tak veľké, že sa na nich pohodlne zvezú dvaja dospelí.

Pre živnostníkov, ktorí zároveň auto používajú na súkromné účely, bude atraktívnou voľbou práve Transit vo vyhotovení DCiVAN (polopresklený), pretože je kompromisom medzi úžitkovým vozidlom (Transit Connect) a rodinnou dodávkou (Transit Connect Kombi, Tourneo Connect). Na výber však naďalej majú aj verzie Worker a Van, tie sa dajú vybaviť aj benzínovým motorom 1.0 EcoBoost (74 kW).

Pýtate sa, aký je vlastne rozdiel medzi modelmi Transit Connect Kombi a Tourneo Connect, keď sa aj vizuálne veľmi podobajú? Transit Kombi je o niečo lacnejší, ale ponúka iba stupeň výbavy Trend a následné príplatkové položky výbavy, okrem toho ide stále v prvom rade o pracovné vozidlo. Tourneo je civilnejšie, čo sa prejavuje najmä na estetickom a komfortnom vyhotovení interiéru, ale aj na dispozícii pokročilých bezpečnostných asistentov. Zatiaľ čo funkcie ako automatické reakcie na hroziacu zrážku či udržiavanie v jazdnom pruhu sú v Tourneo Connect súčasťou základnej výbavy, v Transite si za ne priplácate.

Oba modely Connect možno vybaviť výhradne modernými naftovými motormi 1,5 TDCi s max. výkonom 88 kW (120 k), pričom pre Transit je k dispozícii aj variant s výkonom 74 kW (100 k). Výhodou silnejšej verzie je nielen vyšší výkon a o 30 Nm vyšší krútiaci moment (max. 270 Nm), ale aj možnosť vybavenia automatickou 8-stupňovou prevodovkou pri Transite Connect. Pre niekoho môže byť veľkou výhodou, že v prípade manuálnej prevodovky je v predaji aj mechanický diferenciál s obmedzeným preklzom (mLSD) pre lepšiu trakciu za 790 eur bez DPH. Ten obmedzuje preklz kolies pri rýchlom prejazde zákrutou a rovnomerne prenáša silu na kolesá pri akcelerácii.

 

„Ford Grand Tourneo Connect Active“

Zdá sa vám názov tohto modelu príliš dlhý a komplikovaný? V skutočnosti dáva zmysel – ide o malú rodinnú dodávku Tourneo Connect vo vyhotovení pre sedem pasažierov (Grand) a vo výbave Active. Kompletný cenník modelu Tourneo Connect nájdete na oficiálnych stránkach Ford.sk.

Ide o stupeň výbavy takmer kopírujúci stupeň Titanium, lenže s robustnejším vyhotovením exteriéru so širokými ochrannými lištami po bokoch karosérie, lepším audiosystémom ICE 10 so 6-palcovým dotykovým displejom s infotainmentom SYNC3, s prémiovými diskami s priemerom 17 palcov či zadnou kamerou a parkovacím asistentom so zadnými senzormi. V nami testovanom vozidle bol prítomný aj diferenciál mLSD, o čom informoval štítok na dohora sa otvárajúcich zadných dverách. Pre Active sú typickými položkami výbavy exteriéru aj plastové lemy blatníkov, fólia na veku 5. dverí, emblémy Active a predný a zadný difúzor.

Spoločnými prvkami výbavy s Titanium sú napríklad automatická dvojzónová klimatizácia, metalický lak za 99 eur, panoramatická presklená strecha so strešnými lyžinami, plný balíček bezpečnostných asistentov (až na sledovanie mŕtveho uhla BLIS za 590 eur), bezkľúčové odomykanie a štartovanie tlačidlom FordPower, ale aj také zariadenie pre štartovanie do -25°C.

Je dôležité pripomenúť, že nákupom o 40 centimetrov dlhšej verzie Grand Tourneo Connect automaticky nedostanete aj tretí rad sedadiel, pretože niekto viac ocení nižšiu cenu a objemnejší batožinový priestor. Ten pri verzii Grand dosahuje závratných 1 529 litrov! Ak si do vozidla dokúpite aj tretí rad variabilných sedadiel, stále budete mať k dispozícii 322 litrov na batožinu, prípadne viac ako tisíc litrov po ich sklopení do rodiny.

Vôbec, variabilita je kľúčová pre všetky verzie Tourneo Connect. Nás fascinovali možnosti usporiadania sedadiel v treťom a druhom rade, ako aj všetky praktické detaily, ktoré túto variabilitu dopĺňajú. Tak napríklad:

  • možnosť polohovania chrbtových operadiel na všetkých zadných sedadlách;
  • pozdĺžne posuvné sedáky;
  • početné háčiky v interiéri pre zavesenie tašiek a oblečenia;
  • početné odkladacie priestory a držiaky na poháre, fľašky a plechovky;
  • vyklápacie „lietadlové stolčeky“ na zadnej strane predných sedadiel;
  • lakťová opierka s držiakmi na poháre v chrbtovom operadle stredného sedadla v 2. rade;
  • širokouhlé zrkadlo na hornej konzole, cez ktoré vodič vidí všetko, čo sa deje v zadnej časti vozidla;
  • napokon aj skladacia podložka potrebná pri využívaní nákladného potenciálu vozidla.

Jazdné vlastnosti testovaného Fordu Grand Tourneo Connect Active boli dané naftovým motorom 1,5 TDCi s max. výkonom 88 kW so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, čo je v súčasnosti vrchol ponuky tohto modelu. Napríklad Transit Connect možno získať aj s automatickou prevodovkou.

Motor poháňa predné kolesá a relatívne ťažký naftový motor je uložený vpredu pred nápravou, napriek tomu neočakávajte žiadne tendencie k nedotáčavosti. Tourneo aj s dĺžkou takmer päť metrov jazdí pomerne svižne a obratne, v zákrutách priam prekvapivo dobre drží stopu, skoro máte pocit jazdy na koľajniciach. Ďalej má optimálne nastavené riadenie pre zachovanie vysokého komfortu, teda volant kladie iba taký správny odpor. Vďaka elektrickému riadeniu dokáže auto samočinne zabrániť opusteniu jazdného pruhu a dobrou správou je, že funkcie pre asistovanú jazdu má Tourneo Connect už v sériovej výbave.

Počas prvých kilometrov sme mali problém zosúladiť sa s tuhosťou spojky, ktorá vyžaduje trocha viac dotlačenia. Motor sa v rozsahu od 1 000 do 2 000 otáčok za minútu prejavuje ako veľmi šetrný, pri rozbiehaní a pri predbiehaní v meste či na diaľnici sa agregát prejavoval najpružnejšie v spektre okolo 3 000 otáčok za minútu. K dispozícii je aj režim ECO, ktorý aktivujete stlačením tlačidla nad pákou prevodovky, významný vplyv na dynamiku sme ale nepocítili.

Po týždňovom teste priaznivo hodnotíme dlhodobú spotrebu vozidla iba 6,3 l/100 km, ktoré sú výsledkom jázd počas uplynulých 2 252 kilometroch. Treba si uvedomiť, že sa bavíme o dobre vybavenom aute so siedmimi sedadlami a dĺžkou 4 825 mm a prevádzkovou hmotnosťou 1 810 kg. Pri úpornej snahe o čo najnižšiu spotrebu, teda s dôrazom na dodržiavanie maximálnych povolených rýchlostí a jazdu pod úrovňou 2 000 otáčok za minútu, sa nám v rámci mestskej prevádzky podarilo dosiahnuť priemerných 5,2 l/100 km.

 

Pre koho je Ford Grand Tourneo Connect Active určený?

Prvoplánovo by sme mohli tvrdiť, že táto konfigurácia je určená pre väčšie rodiny. Ale to by sme zavádzali, pretože tento automobil je rovnako vhodný pre ne, ale aj pre jednotlivcov s aktívnym životným štýlom, množstvom záujmov a so všestrannými povinnosťami. Toto je jednoducho auto, ktoré prekonáva štandardné osobné automobily priestorom, variabilitou a celkovým praktickým potenciálom, pričom si udržiava vysokú estetickú hodnotu, pekný a kvalitný ergonomický interiér. Systém SYNC3 s pokročilou konektivitou, navigáciou a rádiom s AM/FM/DAB je taktiež významnou pridanou hodnotou.

Ďalej považujeme za dôležité zdôrazniť, že ani po stránke jazdných vlastností Tourneo Connect nepripomína skúsenosť s dodávkou, ale skôr s crossoverom či SUV, čomu zodpovedá aj štýl posedu a celková atmosféra v interiéri. Nepochybne ju vylepšuje aj presklená strecha, ktorá robí interiér svetlým a vzdušným. Nemáme teda dôvod sťažovať sa, Tourneo Connect vo verzii Grand a Active stojí za pozornosť, pre konkurentov sa stáva skutočným dôvodom na obavy.

 




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia