171 vedcov ostro kritizuje Brusel. Na toto podľa nich pri elektromobiloch zabudli
Elektromobil nemusí byť tak EKO ako sa v posledných rokoch prezentuje. Až 171 vedcov z organizácie IASTEC poukazuje na základnú matematickú chybu, ktorej sa mali úradníci dopustiť. Ako to teda je s čistotou elektromobilov naozaj?
Vydané Text: David Hecl
Európske úrady sa podľa štúdie mali sústreďovať len na počítanie s emisiami pochádzajúcimi priamo z výroby elektrickej energie. Avšak, emisie z výroby batérií, auta a emisie z distribúcie energie im z výpočtov akosi vypadli. Pritom práve výroba batérií je pri elektromobiloch najväčším znečisťovateľom ovzdušia. Európska únia taktiež akosi pozabudla na to, že aktuálne je väčšina energie získavaná z neekologických zdrojov a nie z obnoviteľných zdrojov ako sú veterná, vodná a slnečná energia.
**Na druhú stranu sa však nájdu aj odporcovia tejto štúdie. Jedným z nich je napríklad profesor Thomas Koch, ktorý je považovaný za jedného z najväčších expertov na vývoj dieselových motorov na svete. Ten údajne tvrdí, že snaha týchto vedcov je len akýmsi lobingom zo strany automobiliek, aby došlo v uvoľneniu reštrikcií a k oddialeniu prechodu na alternatívne spôsoby pohonu.**
Nech je to ako chce, 171 vedcov, ktorí sa rozhodli podpísať pod štúdiu, si stojí za svojim tvrdením. Okrem iného musíme počítať aj s faktom, že aktuálne naftové motory sú v mnohých aspektoch omnoho čistejšie ako benzínové či dokonca elektrické. Na túto skutočnosť už v minulosti upozornilo viacero vedcov a štúdií. Najlepšou možnou kombináciou z hľadiska ekológie sa preto aktuálne javí byť spojenie naftového agregátu s plug-in hybridným ústrojenstvom.
Chyba, Dieselgate, Elektrogate, Elektromobil, Emisie, Európska Únia, Id.3, Nabíjanie, Vedci, Volkswagen, Výpočet
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.
Inzercia