Na Škodu a SEAT bude osobne dohliadať šéf Volkswagenu. Má zabrániť ich neovládateľnému rastu?

Škoda a SEAT údajne majú nespravodlivú výhodu v tom, že môžu používať technológie koncernu Volkswagen a podporovať tak vlastné predaje.
Vydané  Text: 
Šéf základnej značky koncernu Volkswagen, **Ralf Brandstaetter**, bude podľa magazínu [Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/vws-brand-boss-will-oversee-skoda-and-seat) **osobne dohliadať na aktivity značiek Škoda a SEAT/Cupra**. Tento krok má podľa Automotive News znamenať, že výkonný riaditeľ Volkswagenu, **Herbert Diess**, upustil od plánov vymenovať dvoch výkonných riaditeľov pre Škodu a SEAT s cieľom znížiť prekrývanie jednotlivých značiek. Jeho pôvodným zámerom bolo zvýšiť ziskovosť automobilky. Medzi 12 značiek koncernu VW patria luxusné značky Audi, Porsche a Bentley, ako aj masové značky VW, Škoda a SEAT. **Brandstaetter**, ktorého značka osobných automobilov VW je zďaleka najväčším podnikom koncernu Volkswagen podľa jednotkového predaja, bude dohliadať na všetky značky. Podporí ho pritom jeho nový **hlavný stratég Andreas Walingen**. Brandstaetter sa tak umiestni nad šéfov jednotlivých značiek (Thomas Schaefer za Škodu, Wayne Griffiths za SEAT/Cupra a Carsten Intra). Diess navrhol plán na vymenovanie dvoch prevádzkových riaditeľov, ktorí mali dohliadať na objem a prémiové značky skupiny, aby zastavili samostatnú prácu značiek na podobných projektoch. Automotive News Europe tvrdí, že predáci značky VW sa už dlho sťažujú, že Škoda a SEAT majú nespravodlivú výhodu vďaka využívaniu technológií vyvinutých vo Wolfsburgu a financovaných hlavnou značkou.

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.

### Príliš ambiciózna partia Diessov plán bol obsadiť do vedúcich pozícií dvoch dlhoročných manažérov a tí sa už mali pripravovať na svoju novú prácu. Podľa magazínu Automobilwoche bol však plán príliš ambiciózny a nekorešpondoval s vnútornou firemnou štruktúrou Volkswagenu vo Wolfsburgu. Údajne existovali pochybnosti o tom, či by sa dvaja COO (výkonní riaditelia) dokázali presadiť proti sebavedomým šéfom značiek – najmä CEO Audi Markusovi Duesmannovi a CEO Porsche Oliverovi Blumeovi. Obaja sedia v správnej rade skupiny, zatiaľ čo Brandstaetter a šéfovia Škody a Seatu nemajú v správnej rade žiadne miesta. Diessov plán pre nové najvyššie pozície má byť teda v súčasnosti zmetený zo stola, uviedli zdroje blízke spoločnosti, ako to avizuje Automotive News Europe. Duesmann bude naďalej niesť výlučnú zodpovednosť za Audi, ktoré riadi aj značky Bentley a Lamborghini. Blume bude aj naďalej výhradne zodpovedný za Porsche a Bugatti. Diess zostáva zodpovedný za skupinu značiek v správnej rade skupiny. Bude však povolaný iba v prípade sporov medzi hlavami značiek a podporovať ho bude výbor členov predstavenstva.







Inzercia

Inzercia