Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.
**„V Európe ukončíme obchod so spaľovacími vozidlami v rokoch 2033 až 2035, v Spojených štátoch a Číne o niečo neskôr,“** uviedol Zellmer pre noviny Muenchner Merkur v sobotnom rozhovore. „V Južnej Amerike a Afrike to bude trvať oveľa dlhšie, pretože stále chýbajú politické a infraštruktúrne rámcové podmienky,“ dodal Zellmer.
Stratégia spoločnosti Accelerate, ktorú predstavila značka VW, zahŕňa plány, podľa ktorých **do roku 2030 budú 70% európskeho predaja značky tvoriť výlučne elektrické vozidlá.** To by pripravilo spoločnosť na splnenie klimatických cieľov Európskej únie a dokonca by ich aj prekonali.
Najneskôr do roku 2050 by mala byť celá flotila VW neutrálna z hľadiska CO2. Ďalšie kolo noriem EÚ v oblasti emisií CO2 pre automobilky predávajúce automobily v Európe vyžaduje 60-percentné zníženie do roku 2030, po ktorom **nasleduje 100-percentné zníženie do roku 2035, čo znamená, že dovtedy je prakticky nemožné predávať vozidlá so spaľovacím motorom.**
Elektrický harmonogram značky VW je menej ambiciózny ako cieľ spoločnosti Audi, ktorá je tiež značkou koncernu Volkswagen, ukončiť už do roku 2033 výrobu spaľovacích motorov na väčšine trhov.
**Tvorcovia politiky EÚ obmedzili emisie výfukových plynov a nútia automobilky, aby urýchlili vývoj nízkoemisných technológií.** V opačnom prípade hrozia výrobcom vysoké pokuty za nedodržiavanie prísnych emisných limitov.