Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.
Vďaka účasti tímu TOYOTA GAZOO Racing v motoristických súťažiach sa do nového kupé premietli precízne navrhnuté aerodynamické diely, ako napr. predné kanály nasávania vzduchu alebo bočné nástavce prahov. Konštrukcia zavesenia kolies používa vzpery McPherson na prednej náprave, resp. dvojité lichobežníkové zavesenie vzadu. Vozidlo jazdí na 18“ diskoch kolies obutých do pneumatík s rozmerom 215/40 R18. Nový model je výsledkom spoločného vývoja firiem Toyota Motor Corporation a Subaru Corporation v nadväznosti na novú obchodnú a kapitálovú alianciu, ktorú uvedené firmy uzavreli v septembri 2019.
GR 86 nasleduje príklad **Toyoty GR Supra**, ktorá sa tiež ukázala na svetovej dynamickej premiére na Festivale rýchlosti – dvojmiestne kupé sa prezentovalo na trati v Goodwoode v roku 2018. Prvotnú premiéru v Goodwoode absolvovala aj Toyota GT86 v roku 2012 ako jeden z hviezdnych nováčikov pred uvedením na trh ešte v tom istom roku. Model GT86 zaznamenal celosvetové predaje v objeme približne 200 tisíc vozidiel a tiež sa predviedol v mnohých rôznych disciplínach motoristického športu vrátane pretekov cestovných vozidiel (GT), súťaží rely a pretekárskych seriálov jednej značky.
Ďalšie plánované aktivity oznámi Toyota v najbližších týždňoch na Festivale rýchlosti 2021, ďalšie podrobnosti o Toyote GR 86 budú odhalené neskôr pred uvedením modelu na trh.