Tak takúto verziu Lady Vesta ste ešte nevideli. Stane sa ceneným veteránom?
Prestavbou klasických modelov na luxusné limuzíny sa väčšinou zaoberajú špeciálne firmy. V tomto prípade sa však na túto neľahkú úlohu podujala priamo automobilka. Ako to dopadlo?
Vydané Text: Peter Lacena
Za základ „luxusnej limuzíny“ vo fabrike použili model Vesta vo verzii sedan. Autu poriadne natiahli rázvor, 250 mm navyše sľubovalo luxusný priestor na zadných sedadlách.
Konštruktéri dokonca mysleli aj na to, aby cestujúci na zadných sedadlách neobmedzovala klesajúca línia strechy, a tak sedadlá posunuli o 50 mm dopredu. Reálne tak bol priestor na nohy zväčšený o rovných 200 mm. Medzi dvojicu komfortných kožou čalúnených sedadiel umiestnili konzolu s opierkou na ruky a držiakmi na nápoje, zadné sedadlá boli samozrejme vyhrievané. Problémom, ktorý snahe získať si priazeň politickej verchušky zlomil väz bolo to, že tu sa snaha postaviť prestížnu limuzínu skončil.
Na pohon vozidla totiž v automobilke použili benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra a maximálnym výkonom skromných 78 kW(106 k), ktorý spolupracoval s robotizovanou manuálnou prevodovkou. Nuž a to bolo veru málo na to, aby mohlo auto čo i len uvažovať nad tým, že z garáží dôležitých ľudí vytlačí luxusné zahraničné limuzíny. Projekt teda skončil skôr, ako poriadne začal.
Automobilka z limuzíny Vesta Signature vyrobila malú overovaciu sériu, ktorú dala k dispozícii vybraným úradom. Reakcia bola slušne povedané vlažná, a tak sa sen rozplynul skôr, než sa sériová výroba rozbehla. Realita teda ukázala, že národná hrdosť je až za osobným prospechom a pohodlím.
Jedno je však isté. Ak tých pár predsériových kusov prežilo nástrahy ruských ciest, majú nábeh stať sa veľmi vyhľadávanými a cenenými veteránmi.
Inzercia