Tak takúto verziu Lady Vesta ste ešte nevideli. Stane sa ceneným veteránom?

Prestavbou klasických modelov na luxusné limuzíny sa väčšinou zaoberajú špeciálne firmy. V tomto prípade sa však na túto neľahkú úlohu podujala priamo automobilka. Ako to dopadlo?
Vydané  Text: 
O tom, že budú politické špičky a vysokí štátni úradníci v Rusku jazdiť na vozidlách z domácej produkcie snívali Rusy oveľa skôr, než vznikol projekt Aurus. S úlohou poskytnúť auto s týmto charakterom sa rozhodla popasovať automobilka Lada. Dopadlo to primerane tomu, koľko energie tomu technici automobilky venovali.
Za základ „luxusnej limuzíny“ vo fabrike použili model Vesta vo verzii sedan. Autu poriadne natiahli rázvor, 250 mm navyše sľubovalo luxusný priestor na zadných sedadlách.
Konštruktéri dokonca mysleli aj na to, aby cestujúci na zadných sedadlách neobmedzovala klesajúca línia strechy, a tak sedadlá posunuli o 50 mm dopredu. Reálne tak bol priestor na nohy zväčšený o rovných 200 mm. Medzi dvojicu komfortných kožou čalúnených sedadiel umiestnili konzolu s opierkou na ruky a držiakmi na nápoje, zadné sedadlá boli samozrejme vyhrievané. Problémom, ktorý snahe získať si priazeň politickej verchušky zlomil väz bolo to, že tu sa snaha postaviť prestížnu limuzínu skončil.

Oranžová metalíza stojí až 875 eur. Porovnali sme výbavy novej Fabie a vybrali NÁŠ REDAKČNÝ TIP

Nová Škoda Fabia má svoje slovenské ceny a my sme expresne rýchlo pripravili porovnanie výbav a náš redakčný tip. Zverejňujeme aj kompletný cenník v PDF

Na pohon vozidla totiž v automobilke použili benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra a maximálnym výkonom skromných 78 kW(106 k), ktorý spolupracoval s robotizovanou manuálnou prevodovkou. Nuž a to bolo veru málo na to, aby mohlo auto čo i len uvažovať nad tým, že z garáží dôležitých ľudí vytlačí luxusné zahraničné limuzíny. Projekt teda skončil skôr, ako poriadne začal. Automobilka z limuzíny Vesta Signature vyrobila malú overovaciu sériu, ktorú dala k dispozícii vybraným úradom. Reakcia bola slušne povedané vlažná, a tak sa sen rozplynul skôr, než sa sériová výroba rozbehla. Realita teda ukázala, že národná hrdosť je až za osobným prospechom a pohodlím. Jedno je však isté. Ak tých pár predsériových kusov prežilo nástrahy ruských ciest, majú nábeh stať sa veľmi vyhľadávanými a cenenými veteránmi.







Inzercia

Inzercia