Plug-in hybridom zvoní umieračik! Zistilo sa, že sú neekologické a čoskoro prídu o podporu

Navrhované nariadenia by **od roku 2026 neumožňovali výrobcom automobilov označovať PHEV vozidlá ako „udržateľnú investíciu“.** V súčasnosti majú plug-in hybridy a elektromobily v očiach štátu podobné alebo rovnaké postavenie, čo pomohlo automobilovému priemyslu investovať miliardy do elektrifikácie. Nedávne návrhy týkajúce sa udržateľného financovania a taxonómie EÚ – zoznam hospodárskych činností, ktoré od budúceho roku určia, čo sa… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Navrhované nariadenia by **od roku 2026 neumožňovali výrobcom automobilov označovať PHEV vozidlá ako „udržateľnú investíciu“.** V súčasnosti majú plug-in hybridy a elektromobily v očiach štátu podobné alebo rovnaké postavenie, čo pomohlo automobilovému priemyslu investovať miliardy do elektrifikácie. Nedávne návrhy týkajúce sa udržateľného financovania a taxonómie EÚ – zoznam hospodárskych činností, ktoré od budúceho roku určia, čo sa bude môcť predávať ako udržateľná investícia – vylučujú výrobu PHEV už od roku 2026. To by mohlo odradiť armádu investorov, ktorí hľadajú zelené aktíva a **potenciálny výpadok môže nastať aj zo strany verejného financovania,** ak by sa vlády rozhodli zosúladiť svoje výdavky s taxonómiou. Európska únia chce takto urýchliť prechod k čistej elektromobilite a niektoré veľké environmentálne skupiny už tiež **prestali veriť v zásadný ekologický prínos týchto vozidiel.** Odborná štúdia Medzinárodnej rady pre čistú dopravu minulý rok v septembri uviedla, že spotreba paliva a emisie CO2 sú pri plug-in hybridných vozidlách PHEV až štvornásobne vyššie než uvádzajú tabuľkové údaje, **pretože ich majitelia pravidelne nenabíjajú a dostatočne nevyužívajú ich elektrický potenciál.**
Julia Poliscanova, riaditeľka zodpovedná za vozidlá a elektrickú mobilitu v Európskej mimovládnej organizácii pre dopravu a životné prostredie, uviedla, že pri jazde **v režime spaľovacieho motora boli emisie CO2 pri plug-in hybridoch ešte vyššie ako v prípade bežných automobilov.** Podľa nej za to môže skutočnosť, že sú ťažšie než bežné spaľovacie autá, a tým pádom spotrebujú aj viac paliva. Z hľadiska životného prostredia je tak súčasná hybridná technológia ešte horšia ako to, čo nahrádza. Ak sa teda nakoniec schvália nové nariadenia, mohlo by to automobilkám výrazne skomplikovať predaj PHEV na európskom trhu. **Bez štátnej podpory je totiž málo pravdepodobné, že si za plug-in hybrid zákazník priplatí niekoľko tisíc eur navyše.** Okrem toho automobilky prídu o veľké investície, ktoré presunuli do nových modelov s plug-in hybridnou technológiou.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia