Väčšina vodičov nevie, ako sa v tejto situácii zachovať! Existuje však len jedno správne riešenie

Kruhové objazdy s viacerými jazdnými pruhmi spôsobujú vrásky na čele aj skúsenejším vodičom. Tento druh kruhového objazdu pritom **vznikol najmä za účelom zvýšenia priepustnosti s možnosťou rýchlejšieho pripájania sa vodičov z vedľajšej cesty.** Vnútorný jazdný pruh je predovšetkým určený motoristom, ktorí plánujú opustiť kruhový objazd neskôr, napríklad po druhom výjazde. Vďaka tomu zostáva vonkajší pruh po dlhšiu dobu voľný… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Kruhové objazdy s viacerými jazdnými pruhmi spôsobujú vrásky na čele aj skúsenejším vodičom. Tento druh kruhového objazdu pritom **vznikol najmä za účelom zvýšenia priepustnosti s možnosťou rýchlejšieho pripájania sa vodičov z vedľajšej cesty.** Vnútorný jazdný pruh je predovšetkým určený motoristom, ktorí plánujú opustiť kruhový objazd neskôr, napríklad po druhom výjazde. Vďaka tomu zostáva vonkajší pruh po dlhšiu dobu voľný pre vozidlá, ktoré sa chcú pripojiť do kruhového objazdu. **V praxi sa však vodiči vnútornému pruhu skôr vyhýbajú, pretože nevedia, komu dať prednosť pri výjazde z kruhového objazdu.** Hustá premávka tiež spôsobuje, že sa autá stretnú vedľa seba a pri snahe opustiť kruhový objazd vznikajú kolízne situácie, keď vodič vychádzajúci z vnútorného pruhu nedá prednosť vozidlu vo vonkajšom pruhu. ### KTO MÁ PREDNOSŤ? **Pre jazdu na takomto kruhovom objazde platia rovnaké pravidlá ako na každej inej ceste s dvoma alebo s viacerými jazdnými pruhmi.** To znamená, že pri prechode z jedného pruhu do druhého musíte dať vždy prednosť vozidlám nachádzajúcim sa v tom jazdnom pruhu, do ktorého vstupujete. > Prednosť má vždy ten, kto pokračuje vo svojom jazdnom pruhu. Ak sa teda chcete preradiť z vnútorného pruhu (oranžové auto), musíte dať prednosť vozidlám idúcim vo vonkajšom pruhu (fialové auto). To isté platí aj v opačnom prípade. Pripájajúci sa vodič nesmie ostatných účastníkov cestnej premávky nijakým spôsobom obmedziť. ### Zákon č. 8/2009 Z. z. *§ 10 Jazda v jazdných pruhoch* *(6) Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Tam, kde sa dva jazdné pruhy zbiehajú do jedného jazdného pruhu tak, že nie je zrejmé, ktorý z nich je priebežný, vodič jazdiaci v ľavom jazdnom pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi v pravom jazdnom pruhu; to neplatí, ak ide o striedavé radenie upravené príslušnou dopravnou značkou.* *(7) Na ceste s troma jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom smere jazdy je vodič prechádzajúci z ľavého jazdného pruhu do stredného jazdného pruhu povinný dať prednosť v jazde vodičovi prechádzajúcemu do stredného jazdného pruhu z pravého jazdného pruhu; takýto postup sa vzťahuje primerane pri prechádzaní z ľavých jazdných pruhov do stredných jazdných pruhov na ceste so štyrmi alebo s viacerými jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom smere jazdy.* *(8) Ak je na zaraďovanie do priebežného jazdného pruhu zriadený pripájací pruh, je vodič povinný pred zaradením sa do priebežného jazdného pruhu použiť tento pruh. Vodič pri zaraďovaní z pripájacieho pruhu do priebežného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi idúcemu v priebežnom pruhu.*




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia