Fiat v obrovských problémoch. Neveria mu už ani Taliani!?

V minulosti známa automobilová značka sa naďalej potáca doslova nad priepasťou. Pomôže jej spojenie s koncernom Stellantis?
Vydané  Text: 
Aktuálne výsledky predaja nových automobilov v Európe neveštia pre tradičnú automobilovú značku Fiat nič dobré. Z ciest Európy sa jej modely vytrácajú už niekoľko desaťročí, ako tak sa jej darilo aspoň na domácom trhu. Tomu je však, zdá sa, tiež nadobro koniec. Ak vám povieme, že svojho času Fiat v predajoch prekonával Volkswagen, tak nám snáď ani nebudete veriť. A rovnako neuveriteľne bude znieť aj to, že v deväťdesiatych rokoch minulého storočia mal Fiat na domácom trhu podiel 62 %. A dnes? Podiel na domácom trhu sa scvrkol na 15 %, o Európe radšej škoda hovoriť. ### Diletantstvo, ktoré vojde do dejín! Hrubo zanedbaná či skôr takmer neexistujúca modernizácia, ukončenie výroby modelu Punto bez nástupcu, neustále problémy s kvalitou. To je to, čo Fiat charakterizuje posledné roky. Súčasný stav automobilky najlepšie popisuje tiež to, že jej najpredávanejšími modelmi sú Panda a kultová päťstovka. Tá klasická, nie nová elektrická. Tá je prepadákom. Je vôbec možné, aby bola nosným modelom predaja Panda, ktorá keď bola nová, mal som na hlave husté vlasy a moja dcéra, dnes tínedžerka, ešte ani nebola v pláne? Iste na jednej strane to hovorí, že voľakedy dávno vedeli Taliani postaviť poctivé, praktické a cenovo dostupné auto. A čo robili odvety?! ### Zatlačme slzu späť do oka a poďme dúfať Nuž národná hrdosť sem, národná hrdosť tam, voľakedy slávnej značke nezostáva nič iné ako počkať, čo sa je z regálov koncernu Stellantis ujde. A na hotových technických základoch robiť to, čo jej v minulosti išlo náramne. Každodenné autá prešpikované emotívnym a súčasne praktickým dizajnom. Podarí sa toto spojenie bez toho, aby Fiat stratil svoju tvár a jej autá DNA? Uvidíme. Zostáva nám dúfať, že sa napríklad štúdia Centoventi dostane do sériovej výroby. Bude novým štartom voľakedy slávnej a významnej automobilky?







Inzercia

Inzercia