Hľadáte auto za 27 000 eur s halogénmi? Na Slovensku sa taký model ešte stále predáva!
Francúzi autá nevyvíjajú, ale navrhujú. Presvedčila nás o tom aj posledná edícia Connected Chic v modeli DS 3 Crossback, ktorý k nám zavítal s litrovým trojvalcom pod kapotou.
Vydané Text: Peter Orosz
DS 3 Crossback budí pozornosť najmä svojím atypickým dizajnom s veľkou plutvou na B-stĺpiku alebo výsuvnými kľučkami dverí, aké poznáme napríklad z elektromobilov. V tomto prípade však pri diaľničnej spotrebe 8 l/100 km pravdepodobne nezlepšujú obtekanie vzduchu okolo auta, ale v prvom rade hrajú na city majiteľa. V rovnakom duchu sa nesie aj interiér, ktorý prekvapí luxusnými materiálmi na vrchu palubnej dosky, kde **zaujme najmä krémová koža Nappa so skutočne vkusným prešívaním v tvare diamantov.** Podobný motív môžeme nájsť aj na pohodlných predných sedadlách s mäkkou výplňou a poťahom kombinujúcim kožu s látkou Luxembourg.
Pocit prémiovosti sa však vytratí vtedy, keď sa rozhodnete zmeniť polohu za volantom. Sedadlá totiž musíte ovládať manuálne, čo môže vadiť najmä nežnejšiemu pohlaviu. Pri snahe nahmatať správne páčky si navyše všimnete, že materiály v spodnej časti palubnej dosky pôsobia o niečo lacnejším dojmom a sú vyrobené výhradne z tvrdých plastov. Ďalšie známky šetrenia sme našli pri snahe nastaviť si vnútorné spätné zrkadlo, ktoré nedisponuje samostmievacou funkciou. To už je prvok, ktorý by mal byť v aute za viac než 27 000 eur samozrejmosťou. To isté môžeme napísať aj o prítomných halogénových svetlometoch. **Naozaj, DS? Vyrobiť futuristické auto s výsuvnými kľučkami dverí a obdariť ho staromódnymi halogénovými svetlometmi? A navyše v tejto cenovej hladine?** Dnes už ponúka LED technológiu v základnej výbave aj Dacia Sandero za tretinovú cenu! Francúzi v tom navyše nie sú sami, za LED svetlomety si dnes musíte stále priplácať aj v prípade nemeckej prémiovej konkurencie.
Celkový dojem sa nakoniec snažila zachrániť jazda, ktorú môžeme v meste označiť za príjemnú. Podvozok pôsobí poddajne, darí sa mu žehliť väčšinu nedokonalostí na ceste a v zákrutách drží stopu lepšie než jeho väčší brat DS 7 Crossback. **Mestský crossover je v porovnaní s ním na ceste o niečo čitateľnejší a pokojnejší pri prejazde cez krátke aj dlhé nerovnosti.** Napriek tomu si pri rýchlejších prejazdoch cez rozbité zákruty jednoduchá zadná náprava občas odskočí do strany.
Úplne najlepšie sa však DS 3 Crossback cíti na parkovisku, kde môže naplno využiť potenciál zvýšenej svetlej výšky a pomerne krátkeho zadného previsu, vďaka ktorému sa nemusíte báť ani vyšších obrubníkov pri ceste. **V kombinácii s excelentným polomerom otáčania je parkovanie doslova hračkou!** A čo motor? Trojvalec s prehľadom zvláda bežné jazdenie po meste, je dobre utlmený a rozumie si aj s automatickou prevodovkou. Problémy nastanú až na diaľnici alebo pri zaťažení, vtedy dynamika malého motora výrazne ochabne.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia