Spoločnosť Kia dnes zverejnila oficiálne fotografie úplne nového modelu Sportage. Piata generácia skutočne ohromuje celkom novým vonkajším vzhľadom, ktorý výrazne **vystupuje z radu doterajších generácií** a v interiéri robí dokonca malú revolúciu. Aj stredne veľké SUV môže vyzerať ako luxusné auto vyššej triedy.
Karim Habib, senior viceprezident a vedúci globálneho dizajnového centra značky Kia, dokonca [hovorí o tom](https://www.kianewscenter.com/news/all/the-all-new-kia-sportage-sets-new-standards-with-inspiring-suv-design/s/7d7e1c4a-ce6c-466b-814d-48db530aed56), že nový Sportage prechádza na celkom novú úroveň a inšpiruje sa [najnovším elektromobilom značky, modelom EV6](https://www.autoviny.sk/novinky/122363/luxusny-elektromobil-za-ludovu-cenu-kia-predcasne-spustila-predaj-ev6-mame-kompletny-cennik-aj-popis-vybav?utm_campaign=kia-novymodel).
Zmeny vo vonkajšom dizajne sú evidentné a nápadné najmä pre celkom nové vyhotovenie predných aj zadných partií. Predná maska si zachováva pre Kiu typický tvar tigrieho nosa, ale nachádzame tu už **nové logo** a **úplne nový svetelný podpis** tvorený LED pásmi v tvare štylizovaného písmena V (alebo ak chcete, bumerangov).
**Predné stretávacie a diaľkové svetlomety sú združené a posadené nižšie, ako býva zvykom**, vďaka čomu do popredia vystupujú práve LED prvky denného svietenia.
Piata generácia Kie Sporage prináša kompletne prepracované zadné partie. Azda jediné, čo ostalo z predchádzajúcej generácie, sú spojené zadné svetlomety - aj logo výrobcu je nové!
Zadné partie na prvý pohľad trocha **evokujú estetiku SUV-kupé**, to vďaka pozdvihnutiu hornej línie karosérie na bokoch.
Nie všetky detaily na fotografiách budú ale aj na Sportage na našom trhu. Výrobca totiž zverejnil fotografie verzie pre Južnú Kóreu, ktorá má predĺžený rázvor a preto aj odlišné vyhotovenie niektorých prvkov na karosérií. Vieme však takmer s istotou potvrdiť, že naša európska verzia bude vychádzať práve z tejto kórejskej verzie, odlišovať sa budú najmä proporcie v zadnej časti.
Interiér novej Kie Sportage síce pôsobí moderne a nanajvýš estetiky, zároveň si ale zachoval aj mechanické ovládanie klimatizácie a niektorých významných funkcií. Senzorové tlačidlá sú tu však prítomné tiež, pripomína výrobca.
### Interiér hodný vyššej triedy
Ak sa vám v poslednom období začali páčiť automobily s moderným interiérom so združenými obrazovými panelmi, potom sa vám ponuka značky Kia istotne zapáči. Digitálny prístrojový panel plynulo prechádza až do stredového displeja, čím sa tvorí rozmerná obrazová plocha orientovaná na vodiča.
Dotyková časť je ale iba tá v strede.
Zaujme tiež vysoký stredový panel, ovládač prevodovky typu shift-by-wire. Kia avizuje luxusné materiály a na fotografiách môžeme vidieť rozsiahle využívanie senzorových tlačidiel.
### Motorizácie a pohony
Nová Kia Sportage sa bude očakávane predávať s benzínovými a naftovými motormi a tiež ako hybrid (HEV) a plug-in hybrid (PHEV). Výrobca zatiaľ oficiálne nespomína žiadne motorizácie, ale môžeme vychádzať z toho, čo aktuálne v Európe ponúka koncern Hyundai. To znamená benzínový motor 1,6 T-GDI (aj ako hybrid a plug-in hybrid) a naftový 1,6 CRDi s mild-hybridnou podporou so 48-voltovým systémom.
Maximálne výkony benzínových verzií sa pohybujú okolo úrovní 110, 132 a 169 kW, naftové alternatívy ponúknu od 75 do 100 kW.
Neočakávame, že by sa Kia Sportage objavila na trhoch ako elektromobil. Vo verzii plug-in hybrid by však mala ponúknuť elektrický dojazd prevyšujúci 50 kilometrov, teda jazda so Sportage čisto na elektrinu predsa len možná bude.
Vybrané verzie motorizácií ponúknu aj pohon všetkých kolies 4×4 a rovnako ako koncernový súrodenec Hyundai Tucson očakávame, že nový Sportage ponúkne na výber nielen automatickú, ale aj manuálnu prevodovku.
### Dostupnosť a cena
Nová Kia Sportage s modelovým ročníkom 2022 bude v predaji ešte počas tohto roka, ale za zatiaľ nezverejnenú cenu. Aktuálna štvtá generácia Kie Sportage sa na Slovensku predáva od 19 590 eur, od piatej generácie očakávame prekonanie 21-tisícovej hranice.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk