Za volantom najmenšieho crossoveru značky Hyundai! Aké výhody prináša Bayon v porovnaní s modelom i20?
Zmestí sa medzi i20 a Konu ešte nejaký crossover? Hyundai si myslí, že áno a tak spojil techniku malého auta s karosériou malého SUV a vznikol Bayon. Je to výhra?
Vydané Text: Peter Orosz
Výhľad dozadu trpí masívnymi C-stĺpikmi, tu musia pomôcť cúvacia kamera, parkovacie senzory aj sledovanie mŕtveho uhla. Ale oči sa väčšinou upierajú dopredu, kde narazia na digitálne prístroje a veľký dotykový displej v strede. **Hoci obsluha nie je vďaka tomu jednoduchšia, aspoň sa základné funkcie neskrývajú v rôznych menu.** Celkom konvenčne je ovládaná parkovacia brzda – mechanickou pákou. Pritom zostal priestor aj na praktické odkladacie priestory v stredovej konzole. Veď Bayon má osloviť aj zákazníkov, ktorí predtým volili model ix20 – ten výhodný mix MPV a malého auta s vysokou strechou, ktorý v roku 2019 skončil bez nástupcu.
### Náhrada ix20
Výkonové spektrum od 62 do 88 kW (84 – 120 k) a štartovacia cena zaujímavo vybaveného vozidla, o ktorej na slovenskom trhu predpokladáme, že by mohla byť približne o 2 000 € nižšia ako pri modeli Kona, mieri vo veľkej miere aj na klientelu, ktorá by sa doteraz orientovala na model ix20. **Posuvnú zadnú lavicu tu síce nenájdete, ale dvaja dospelí sa vzadu na za príplatok vyhrievaných krajných miestach vôbec necítia stiesnene.** Na batožinu zostalo za nimi ešte 411 litrov priestoru, ak sa pod nastaviteľnou podlahou nenachádza akumulátor mild-hybridného systému, ktorý kufor zmenšuje na 334 litrov.
Úložisko elektrickej energie sa dodáva k motoru 1.0 T-GDI – s výkonom 74 kW (100 k) za príplatok a s 88 kW (120 k) sériovo. S manuálnou šesťstupňovou prevodovkou to znamená elektricky ovládanú spojku, ktorú máme aj v tomto predsériovom exemplári. **Preplňovaný trojvalec s priamym vstrekovaním paliva štartuje vďaka štartér-generátoru na rozvodovom remeni bleskovo a hladko.** V premávke je plachtenie s vypnutým motorom možné len v eko-režime, motor sa však odpája automaticky a tak trochu náhodne, neviete si ho vynútiť. V režime Normal odpadáva táto funkcia úplne a v športovom pomáhajú pri podraďovaní medziplyny. To inak vedia len ostré verzie N. Avšak tá pre Bayon, na rozdiel od i20, i30 či Kony, nie je v pláne.
Pritom však ukazuje slušný dynamický talent. Turbo-trojvalec dáva predné kolesá smelo do pohybu bez toho, aby pritom veľmi hrmotal. Napriek trochu necitlivému riadeniu sa dá viesť zákrutami svižne a aj na rozbitých cestách zostáva pokojný. **Odhliadnuc od ostrých priečnych nerovností sa rušivé rázy od podvozku takmer neprenášajú k posádke.** Celkovo je komfort jazdy presvedčivý rovnako ako jazdné vlastnosti. Bayon sa tak prezentuje ako atraktívne, aj keď nie celkom lacné, doplnenie k radu i20.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia