Toto je život, aký všetci chceme. Prvýkrát za volantom BMW M440i xDrive Cabrio
✅ Dnes sme mali možnosť prvýkrát prevetrať na diaľniciach a okreskách kabriolet radu 4 vo verzii M440i xDrive – je to vrchol aktuálnej ponuky kabrioletov radu 4 popri 420i, 430i a 420d. ✅ Pod kapotou tu je tu radový 6-valec so štyrmi ventilmi, ktorý z necelých troch litrov zdvihového objemu posiela na všetky kolesá 275 kW (374 koní). O to ale… Prečítať celé
Vydané Text: Erik Stríž
✅ Dnes sme mali možnosť prvýkrát prevetrať na diaľniciach a okreskách kabriolet radu 4 vo verzii M440i xDrive – je to vrchol aktuálnej ponuky kabrioletov radu 4 popri 420i, 430i a 420d.
✅ Pod kapotou tu je tu radový 6-valec so štyrmi ventilmi, ktorý z necelých troch litrov zdvihového objemu posiela na všetky kolesá 275 kW (374 koní). O to ale nejde, podstatný je max. krútiaci moment až 500 Nm (!)
✅ Ide o motor s mild-hybridnou podporou, ktorá je spracovaná naozaj výborne – auto dokáže krásne plachtiť, čo vytvára dojem nekonečnej zotrvačnosti.
✅ Podvozok je slovom skvelý, perfektne drží na ceste, tlmiče sú vo všetkých režimoch tak akurát tvrdé a celkovo tuhé riadenie spoločne s hlučným akustickým prejavom motora vytvára takú fajn atmosféru. Celkovo M440i xDrive pôsobí tuhým dojmom, ale nie tvrdo, v zákrutách sa v športovom režime nakláňa len minimálne, skrátka na palube vládne pohoda (ak si odmyslíme vietor vo vlasoch).
✅ Zaujímavosťou je, že adaptívny M podvozok nie je v cene balíčka M, ale za príplatok 620 eur. V cene sú napr. M brzdy, športový volant, aerodynamické doplnky či M Sport diferenciál.
✅ Cena motorizácie začína už na 72 700 eur, ale my sme mali auto s príplatkovými možnosťami, napr. Balíkom Innovation za 4 834 eur či 19-palcovými diskami za 1 985 eur, čím sa celková cena vyšplhala na parádnych 86 457 eur vrátane DPH. V tej cene je aj krásny zelený lak za skoro tisícku. Je to priveľa? Záleží na vkuse a bankovom konte, ale pokiaľ ide o charakter a jazdné vlastnosti, na podobných autách nemožno šetriť.
✅ Automatické skladanie strechy je ako päsť na oko, funguje do rýchlosti 50 km/h a zaručene upúta všetky pohľady v okolí stoviek metrov.
✅ Auto je pre štyroch a dokonca aj tí vzadu sa odvezú celkom pohodlne, miesta majú dosť.
✅ Spotreba nikoho nezaujíma, no výrobca uvádza 7,8 l/100 km, čo zodpovedá takej miernej komfortnej jazde.
✅ Tešíme sa na týždňový test, no po dnešku si nás kabrio získalo.
Za zapožičanie ďakujeme spoločnosti BMW Slovensko
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia