* **Hatchbacky aj kombi Kia Ceed čaká facelift**
* **Facelift Ceedu by mal byť pomerne výrazný, očakávame rovnaký vzhľad ako v zahraničnom modeli Cerato**
* **Novinka bude obsahovať nové logo Kia a nový infotainment**
* **Pribudne aj úplne nový motor na benzín s technológiou CVVD**
**NOVÁ KIA CEED facelift** sa už testuje na cestách. Je kamuflovaná, aby neboli pozorovateľné zmeny na jej karosérii a vyhotovení detailov, napriek tomu ale vieme o niekoľkých novinkách, s ktorými môžete počítať celkom určite.
Je veľmi pravdepodobné, že európska verzia hatchbacku a kombi sa bude v podstatnej miere podobať v zahraničí ponúkanému modelu Cerato/K3, ktorý bol aj doteraz fakticky totožný s Ceedom. Akurát, že sa ponúkal aj [v atraktívnej verzii sedan/liftback](https://www.autoviny.sk/reportaze/121059/kia-ceed-ako-elegantny-a-sportovy-sedan), čím sa stavia do konkurenčnej pozície k **[Hyundai i30 Fastback](https://www.autoviny.sk/testy/119547/je-hyundai-i30-fastback-plnohodnotne-soferske-auto-s-automatikou-dokaze-splnit-naroky-narocnych)**.
Na nový Ceed v skutočnosti nečakáme ako tak intenzívne, ako to býva zvykom u iných značiek, pretože ten aktuálny je stále krásny a pôsobí veľmi moderne. Medzičasom však dosahuje ďalšiu etapu vo svojom životnom cykle, navyše automobilka úplne zmenila svoje logo, čo sa prirodzene premietne aj do faceliftu.
Populárny hatchback a kombi síce neponúknu nový podvozok, ale ten súčasný sa dočkal úpravy, čo v spojení s vylepšeniami interiéru a zásadnejšími inováciami na karosérii výrazne oživí modelové portfólio výrobcu.
Čo ale zákazníci nepochybne očakávajú, je novinka pod prednou kapotou – benzínový motor Smartstream G1.6 T-GDi. Tomuto motoru [sme venovali pozornosť v samostatnom článku](https://www.autoviny.sk/novinky/119901/nova-technologia-motorov-cvvd-co-prinasa-a-kedy-ju-zacneme-pouzivat) ešte pred dvomi rokmi, keď bolo ohlásené ukočenie jeho vývoja a skoré nasadenie do produkcie.
Automobilky KIA a Hyundai začnú používať motory s významnou inováciou. Je to prvá technológia na svete, ktorá riadi časovanie otvárania a zatvárania ventilov podľa jazdných podmienok.
Vzorom pre nový Ceed je modernizovaný model Cerato, ktorý sa na juhokórejskom trhu predáva aj ako K3.
### Očakávaný štvorvalec na benzín, Smartstream G1.6 T-GDi
Kia Ceed, Ceed SW aj verzia ProCeed dostanú úplne nové motory Smartstream G1.6 T-GDi CVVD (**1.6 Turbo CVVD**). CVVD nie je motor samotný, ale iba názov technológie v ňom. V automobiloch Hyundai tieto motory nájdete pod označením Smartstream.
Podstatou technológie CVVD je, že na rozdiel od predchádzajúcich technológií časovania ventilov CVVT a CVVL nemohli regulovať trvanie otvorenia ventilov, pretože časovanie ventilov bolo podriadené časovaniu ventilového rozvodu. Novinka dokáže regulovať časovanie otvorenia ventilov a reagovať tak na aktuálne jazdné situácie. Okrem toho systém priameho vstrekovania paliva dosahuje tlak až 350 barov, čo je o rovných 100 barov ako v súčasnej generácii motorov 1,6 T-GDi. Upravoval sa aj sací trakt a EGR okruh, ktorý pracuje s nižším tlakom.
Napríklad keď vozidlo udržuje konštantnú rýchlosť a vyžaduje nízky výkon motora, CVVD otvorí sací ventil od stredu po koniec kompresného zdvihu. To pomáha zlepšiť spotrebu paliva znížením odporu spôsobeného kompresiou. Keď je požadovaný vysoký výkon motora, sací ventil je na začiatku kompresného zdvihu zatvorený, aby sa maximalizovalo množstvo vzduchu použitého na expanziu, čím sa zvýši krútiaci moment na zlepšenie akcelerácie.
Nový motor, ktorý sa objaví vo vylepšených vozidlách Ceed, Ceed SW a ProCeed, má v porovnaní s predchodom rovnaký maximálny výkon, ale je o 5 percent úspornejší a produkuje až o 12 percent menší objem emisií.
1,6 Turbo CVVD ale nebude jediný motor, ktorý sa v nových Ceedoch objaví. Naďalej budú kórejské vozidlá ponúkať litrové trojvalce 1,0 T-GDi (s vylepšeniami), ďalej benzínový 1,5 T-GDi a tiež naftový mild-hybrid 1,6 CRDi.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk