PEUGEOT 308 CROSS: Nové SUV-kupé bude rivalom pre Renault Arkana či Citroën C4
Nový model by mal byť štvrtým SUV značky Peugeot.
Vydané Text: Redakcia (s)
Domnienky, že by sa malo jednať práve o SUV-kupé, vypovedá predovšetkým rivalita medzi značkami v rámci koncernu PSA/Stellantis a tiež zdieľanie technológií.
Interiér bude s najväčšou pravdepodobnosťou rovnaký ako v hatchbacku: zachová si dobré materiálové vyhotovenie, vysokú stredovú konzolu, digitálny prístrojový panel s 3D efektom (ako a tiež 10-palcový dotykový displej infotainmentu. Pohony novinky by prekvapivo nemali obsahovať elektrickú verziu, ale iba benzínové 48-voltové hybridné a plug-in hybridné varianty s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Španieli tvrdia, že tretí karosársky variant modelu 308 bude formálne predstavený na jar 2022 a predaj sa spustí v druhej polovici rovnakého roku. Prvým variantom je hatchback, druhým kombi, ktorý sme zatiaľ nevideli – jeho príchod očakávame počas tohto roka.
Skutočnou záhadou je dnes obchodný názov modelu. Interné označenie vývoja modelu P54 naznačuje, že sa jedná o SUV, aktuálna nomenklatúra teda prikazuje, že názov bude pozostávať zo štyroch číslic a dve centrálne budú nulové. Je však tiež možné, že značka na tomto modeli debutuje s novým menom, ktorý bude práve **PEUGEOT 308 CROSS**.
### Renault Arkana vs. Citroën C4 – porovnanie
Nový Renault Arkana býva porovnávaný s novým Citroënom C4, pretože sa na seba trocha podobajú a obe vozidlá stavili na koncepčné vyhotovenie SUV-kupé. Sú ale medzi nimi **podstatné rozdiely**.
Citroën začína s cenou podstatne nižšie, už od akciových 14 990 eur, respektíve cenníkových 15 990 eur. To je cena platná pre striedmejšiu výbavu LIVE PACK s benzínovým motorom s max. výkonom 75 kW (102 k) a s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Renault vám dnes dá v konfigurácii Zen 140 koní a dvojspojkovú automatickú prevodovku.
Citroën má o niekoľko centimetrov kratší rázvor (2 720 mm vs 2 670 mm) aj celkovú dĺžku karosérie (4 568 mm vs 4 360 mm), rozdiel v kapacite batožinového priestoru je tiež podstatný: 513 litrov pri Arkane a 380 litrov pri C4.
Rozdiel je tiež v koncepcii náprav. Vpredu majú obe vozidlá tradične MacPherson v štandarde vzadu tuhé nápravy, ale Arkana by mala neskôr vo vyššej konfigurácii ponúknuť aj nezávislé zavesenie kolies.
Keď už sme pri tom podvozku, dôležité je zmieniť, že Arkana má svetlú výšku až 200 mm, čím prekonáva väčšinu bežných esúvečiek.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia