PEUGEOT 308 CROSS: Nové SUV-kupé bude rivalom pre Renault Arkana či Citroën C4

Nový model by mal byť štvrtým SUV značky Peugeot.
Vydané  Text: 
* **V ponuke Peugeotu momentálne chýba model koncepcie SUV-kupé** * **Predpokladaný model by mal byť reakciou na Renault Arkana alebo Citroën C4** * **Ak si zachová estetiku nového modelu 308, bude sa jednať o jedno z najkrajších SUV na trhu** * **Na konci článku nájdete porovnanie Renault Arkana a Citroën C4** Keď sme [prvýkrát informovali o tom, že Renault pre ruský trh](https://www.autoviny.sk/novinky/118559/suv-kupe-renault-arkana-sa-pusta-do-bitky-s-bmw-aj-mercedesom-s-velkym-ale) pripravil úplne nový model Arkana, vzbudilo to veľké ohlasy čitateľov. Nemôžeme sa tomu diviť, veď Arkana má veľmi vydarený vzhľad a k tomu vyhotovenie zadných partií v štýle kupé, pričom sa stále jedná o SUV, respektíve crossover. Zdá sa, že práve toto je momentálne jeden zo správnych receptov na pozitívne ohlasy verejnosti. Aj keď sa nejedná o skutočné kupé, oveľa lepšie by bolo prirovnať zadné parie k liftbacku. Veľmi podobné ohlasy sme zachytili aj na **[nový Citroën C4](https://www.autoviny.sk/testy/122118/podrobny-test-citroen-c4-kupe-crossover-za-dobre-peniaze)** – je to tiež crossover s pomaly sa zvažujúcou strechou vzadu, dokonca ho môžeme považovať za silnejšieho konkurenta pre budúci Peugeot 308 Cross.

Exkluzívne za volantom Renaultu Arkana! Prečítajte si naše prvé dojmy z jazdy na slovenských cestách

Ešte pred oficiálnou novinárskou premiérou sa nám podarilo v krátkosti si vyskúšať nový Renault Arkana. Prinášame vám úplne prvé dojmy z krátkej jazdy a aj fotogalériu!

### Peugeot 308 ako SUV-kupé Peugeot v súčasnosti ponúka tri modely SUV: 2008, 3008 a 5008. Všetky tri majú veľmi podobný vzhľad, líšia sa výbavou a rozmermi. Model 2008 sa pritom predáva aj ako elektromobil e-2008 a väčší 3008 možno získať aj ako hybrid. To ale evidentne nestačí, ruský portál [Kolesa.ru](https://www.kolesa.ru/news/peugeot-gotovit-konkurenta-renault-arkana-pervoe-izobrazhenie-novogo-krossovera) sa už vo svojom príspevku venoval príchodu ďalšieho SUV, ktorý by mal nachádzať základ v hatchbacku 308. Odvoláva sa pritom na španielsky magazín [motor.es](https://www.motor.es/noticias/peugeot-308-cross-2022-recreacion-202177760.html).
Domnienky, že by sa malo jednať práve o SUV-kupé, vypovedá predovšetkým rivalita medzi značkami v rámci koncernu PSA/Stellantis a tiež zdieľanie technológií. Interiér bude s najväčšou pravdepodobnosťou rovnaký ako v hatchbacku: zachová si dobré materiálové vyhotovenie, vysokú stredovú konzolu, digitálny prístrojový panel s 3D efektom (ako a tiež 10-palcový dotykový displej infotainmentu. Pohony novinky by prekvapivo nemali obsahovať elektrickú verziu, ale iba benzínové 48-voltové hybridné a plug-in hybridné varianty s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Španieli tvrdia, že tretí karosársky variant modelu 308 bude formálne predstavený na jar 2022 a predaj sa spustí v druhej polovici rovnakého roku. Prvým variantom je hatchback, druhým kombi, ktorý sme zatiaľ nevideli – jeho príchod očakávame počas tohto roka.
Skutočnou záhadou je dnes obchodný názov modelu. Interné označenie vývoja modelu P54 naznačuje, že sa jedná o SUV, aktuálna nomenklatúra teda prikazuje, že názov bude pozostávať zo štyroch číslic a dve centrálne budú nulové. Je však tiež možné, že značka na tomto modeli debutuje s novým menom, ktorý bude práve **PEUGEOT 308 CROSS**. ### Renault Arkana vs. Citroën C4 – porovnanie Nový Renault Arkana býva porovnávaný s novým Citroënom C4, pretože sa na seba trocha podobajú a obe vozidlá stavili na koncepčné vyhotovenie SUV-kupé. Sú ale medzi nimi **podstatné rozdiely**.
Citroën začína s cenou podstatne nižšie, už od akciových 14 990 eur, respektíve cenníkových 15 990 eur. To je cena platná pre striedmejšiu výbavu LIVE PACK s benzínovým motorom s max. výkonom 75 kW (102 k) a s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Renault vám dnes dá v konfigurácii Zen 140 koní a dvojspojkovú automatickú prevodovku. Citroën má o niekoľko centimetrov kratší rázvor (2 720 mm vs 2 670 mm) aj celkovú dĺžku karosérie (4 568 mm vs 4 360 mm), rozdiel v kapacite batožinového priestoru je tiež podstatný: 513 litrov pri Arkane a 380 litrov pri C4. Rozdiel je tiež v koncepcii náprav. Vpredu majú obe vozidlá tradične MacPherson v štandarde vzadu tuhé nápravy, ale Arkana by mala neskôr vo vyššej konfigurácii ponúknuť aj nezávislé zavesenie kolies. Keď už sme pri tom podvozku, dôležité je zmieniť, že Arkana má svetlú výšku až 200 mm, čím prekonáva väčšinu bežných esúvečiek.







Inzercia

Inzercia