Presklený kufor a sedem luxusných sedadiel: Mercedes-Benz EQT je nové rodinné auto na elektrinu

Mercedes je odvážny, pretože popularizácia elektromobilov obnáša aj dvíhanie cien. Rodinne orientovaná Trieda EQT tak musí byť najlepší elektrický minivan na trhoch.
Vydané  Text: 
* **Mercedes-Benz predstavil koncept nového elektrického rodinného auta EQT** * **7-miestny elektromobil má dĺžku menej ako 5 metrov, je tak vhodný aj na parkovanie v mestách**; * **EQT doplní aktuálnu paletu modelov EQA, EQB, EQC, EQS a EQV.** Všetci tí, čo čakali, že značka Mercedes-Benz predstaví predajnú verziu očakávaného elektrického vanu EQT, majú dôvod na radosť. Produkčnú verziu síce automobila stále neukázala, avšak skutočnosť, že koncept má celkom realistický zovňajšok aj interiér, svedčia o pokročilej príprave tohto modelu na uvedenie na trhy. Konečná predajná verzia rodinne zameraného elektromobilu Mercedes-Benz EQT bude odhalená ešte tento rok a v predaji ten budúci, dovtedy tu máme koncept, ktorý nás zaujal hneď niekoľkými detailmi. ### Nový Mercedes-Benz EQT – rodinný elektromobil Na toto vozidlo sme čakali už nejaký čas, pretože ho výrobca avizoval ešte minulý mesiac. Dnes sa môžeme pozerať na koncept, ktorý má veľmi blízko realite a odhaľuje nám s veľkou pravdepodobnosťou skoro presnú podobu predajného modelu. Elektrické rodinné autá stále nie sú tak populárne, ako ich alternatívy na benzínový či naftový motor. Kľúčovým faktorom kúpy takétoho vozidla je ich praktický charakter, no a s dojazdom okolo štyristo či päťsto kilometrov sa tento praktický potenciál v podstatnej miere redukuje. Lenže nie každý potrebuje rodinu voziť k slovenskému moru, navyše s podporou rýchleho nabíjania by mohla byť aj taká dovolenka na Slovensku relatívne bezproblémová. Lenže výrobca vo svojej tlačovej správe tentokrát ešte nespomína dojazd, maximálne výkony pohonov a tiež ani priemernú spotrebu vozidla. Teda túto otázku o praktickosti vozidla zatiaľ necháva otvorenú. Mercedes-Benz EQT má rozmery 4 945 × 1 863 × 1 826 mm, teda sa dá porovnávať s väčšími SUV alebo takými solídnejšími minivanmi. Na rozdiel od nich má na oboch stranách nielen tie klasické, ale aj posuvné dvere a svetlá výška je relatívne nízka, aby sa do vozidla nastupovalo s ľahkosťou. Zvonka si môžete všimnúť, že predná maska je prekrytá vzorom, ktorý po lepšom pohľade odhaľuje stovky malých hviezd, teda štylizácií loga Mercedes-Benz. Rovnaký detail obsahuje aj [nový Mercedes-Benz Triedy CLS facelift](https://www.autoviny.sk/novinky/122399/mercedes-u-nas-spustil-predaj-noveho-cls-radovym-sestvalcom-aj-novou-generaciou-volantov-ceny-potesia), o ktorom sme písali minulý týždeň:

Mercedes u nás spustil predaj nového CLS radovým šesťvalcom aj novou generáciou volantov, ceny potešia

Nová verzia Triedy CLS je už v slovenskom predaji, základnú verziu môžete mať za menej ako 75-tisíc eur. Inovácie sa týkajú najmä funkčnej estetiky, ale ani interiér neobišiel naprázdno.

### Interiér ako v limuzíne Interiér konceptu EQT vyniká luxusným charakterom, ktorý je umocnený bielo-modro-čiernou farebnou schémou. Nebyť atypicky vysoko položenej páky prevodovky (ktorá má v elektromobile charakter tej automatickej), nepovedali by ste, že sa jedná o minivan, respektíve luxusne vybavenú dodávku.
Pútavým detailom je, že vodič má pred sebou prístrojový panel kombinujúci vertikálne orientovaný displej s dvomi mechanickými ukazovateľmi – teda tu nie je dnes čoraz populárnejší veľký displej. Uprostred palubovky je druhý displej, na ktorom sa zobrazuje infotainment MBUX. Interiér teda preberá kľúčové dizajnové koncepty z ostatných Mercedesov a dovedna sedem plnohodnotných sedadiel. Tie v treťom rade sa nemusia používať vždy, po ich sklopení do roviny tak vznikne podstatne objemnejší nákladný priestor pre batožinu. Aké bude nová EQT dosahovať užitočné zaťaženie, zatiaľ netušíme.
Predpokladáme však, že by mala presahovať konvenčných štyristo kilogramov pri osobných automobiloch, pretože ak len spočítame hmotnosť siedmych pasažierov po 75 kilograch, dostávame sa k hodnote 525 kilogramov. Pri pohľade na oficiálne fotografie nás zaujalo najmä niekoľko detailov v zadnej časti interiéru. Napríklad praktické riešenie **upevnenia batožiny na zadné steny operadiel sedadiel** v treťom rade. Ďalej **nápadne veľký priestor medzi poslednými dvomi sedadlami** a tiež **presklenú podlahu batožinového priestoru**. Jeho kapacitu odhadujeme na asi tak 200 až 250 litrov. Pod týmto priehľadným krytom je zložená kolobežka, ochranná helma je na spomenutej zadnej stene sedadla.
### Mercedes-Benz EQT: Dostupnosť a cena V súčasnosti je Mercedes-Benz EQT koncepčným automobilom s veľmi realistickými vyhliadkami na skoré uvedenie produkčnej verzie. Finálnu podobu by sme mohli spoznať ešte počas tohto roka, v predaji bude nová Trieda EQT potom v roku 2022, a to spoločne s úplne novou Triedou T. Ešte o niečo skôr by sme ale mali spoznať novú generáciu vozidiel Citan, vrátane plne elektrickej verzie. Ak vás zaujíma cena nového Mercedesu EQT, zatiaľ vás sklameme, pretože výrobca žiadne neavizuje. S ohľadom na elektrický pohon ale možno realisticky predpokladať, že cena budúci rok nebude nižšia ako 40-tisíc eur. Najlacnejší elektromobilom EQ od Mercedesu je v súčasnosti crossover EQA s cenou od 51 708 eur. Hierarchicky bude EQT patriť pod Triedu EQV, ktorá sa dnes predáva od necelých 74-tisíc eur.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia