Nová verzia Triedy CLS je už v slovenskom predaji, základnú verziu môžete mať za menej ako 75-tisíc eur. Inovácie sa týkajú najmä funkčnej estetiky, ale ani interiér neobišiel naprázdno.
* **Nový Mercedes-Benz CLS je na výber v šiestich konfiguráciách pohonu**
* **Základný naftový model CLS 220 d je lacnejší ako benzínový základ CLS 350**
* **Vrcholová verzia dosahuje 320 kW (435 koní) a 520 Nm**
* **CLS má prvýkrát novú generáciu volantov od Mercedesu**
Mercedes-Benz Triedy CLS facelift sa nám prvýkrát predstavil ešte začiatkom apríla a po veľmi krátkej dobe slovenský importér oznámil spustenie predpredaja novinky aj na našom trhu. Prvé kusy vozidla sa k predajcom a zákazníkom dostanú v auguste (pôvodne výrobca avizoval už júl).
Nová verzia športového elegantného štvordverového kupé je v novej verzii o niečo výraznejšia, než bola doteraz, ale zachováva si funkčný dizajn prednej masky a karosérie.
Vonkajší vzhľad výrobca vylepšil predovšetkým úpravou masky chladiča, ktorá teraz vytváva diamantový efekt vďaka pravidelne usporiadaným trojcípím hviezdam, teda štylizácii loga výrobcu, vo verzii AMG je zasa maska chladiča tvorená vertikálnymi rebrami .
„Súčasne bol vylepšený aj interiér o ďalšie kombinácie kože a ozdobných prvkov či novú generáciu volantu,“ uvádza Mercedes vo svojej správe k novinke.
Mercedes-Benz CLS (facelift 2021) v klasickom vyhotovení - predný pohľad
Vrcholová verzia Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ s max. výkonom 320 kW (435 koní) a 520 Nm - všimnite si dnes už typické AMG vertikálne usporiadanie masky chladiča
### Vylepšenia bezpečnosti a systému MBUX
Len pre zaujímavosť, od uvedenia prvej generácie v roku 2004 sa na celom svete predalo viac ako 450-tisíc exemplárov CLS a minulý rok bol najväčším odbytiskom čínsky trh. Čínu nasledovala Južná Kórea, Spojené štáty a až potom Nemecko a ďalšie európske krajiny. **Čína je pre Mercedes-Benz kľúčovým trhom** všeobecne a hoci je pravdou, že tamojší trh je menej náročný na automobilovú bezpečnosť, Mercedes ju neberie na ľahkú váhu a aj v predstavení novej Triedy CLS venuje podstatnú časť prezentácie práve bezpečnosti. Základ ostal podobný ako predtým, ale výrobca zmieňuje komplexnú aktualizáciu asistenčných systémov z leta minulého roka.
Interiér a pracovisko vodiča v športovej verzii nového CLS. Prístrojový a stredový panel sú na prvý pohľad tvorené jedným kusom obrazového panela. CLS v základnom vyhotovení ponúka obrazovky s uhlopriečkou 10,25 palca, za príplatok aj 12,3-palcové. Táto verzia má „športový“ karbónový dekor, ostatné verzie CLS majú dekor z dreva s otvorenými pórmi.
Nová Trieda CLS tak disponuje funkciami, ako:
* Aktívny asistent brzdenia
* Aktívny asistent sledovania povolenej rýchlosti
* Aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach až do rýchlosti približne 60 km/h
* Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC
* Automatické zaparkovanie a vyparkovanie s PARKTRONIC a 360-stupňovou kamerou
Za zmienku stojí aj vylepšený systém MBUX s umelou inteligenciou **sériovo dodávaný s dvomi veľkými obrazovkami s rozmermi 10,25 palca**/26 cm (za príplatok 12,3 palca/31,2 cm). Ak by ste sa pýtali, ako môže prepracovaný infotainment súvisieť s bezpečnosťou, vedzte, že v zásadnej miere.
Už niekoľkokrát sme aj na Autovinách kritizovali automobilky za to, že do svojich áut integrujú multimediálne a [informačné systémy, ktoré sú pomalé, neprehľadné, náročne ovládateľné](https://www.autoviny.sk/reportaze/122261/dotykove-displeje-a-senzorove-tlacidla-v-autach-bezpecnost-sme-nahradili-imidzom) – toto všetko, spoločne s celkovou ergonómiou ovládacích prvkov, má podstatný vplyv na pozornosť vodiča a teda priamo bezpečnosť celej posádky.
Mercedes je jedna z mála automobiliek, ktoré sa sústredene venujú **vylepšovaniu ergonómie ovládania infotainmentu**, ale aj jeho funkciám. Jedná sa aj o často avizované hlasové ovládanie, no z nášho pohľadu má aj to pred sebou ešte veľmi dlhú cestu, kým ho ľudia začnú používať prioritne. Tentokrát máme na mysli najmä prehľadné grafické spracovanie, vysokú rýchlosť reakcií, intuitívny pohyb v menu, jednoznačné označovanie funkcií a všetkých položiek a dobrú lokalizáciu.
Interiér a pracovisko vodiča v športovej verzii nového CLS. Prístrojový a stredový panel sú na prvý pohľad tvorené jedným kusom obrazového panela. CLS v základnom vyhotovení ponúka obrazovky s uhlopriečkou 10,25 palca, za príplatok aj 12,3-palcové. Táto verzia má „športový“ karbónový dekor, ostatné verzie CLS majú dekor z dreva s otvorenými pórmi.
### Fotogaléria: facelift Mercedesu CLS
[GALLERY id=31507]
### Nová generácia volantov od Mercedesu
Nový volant nebýva hlavným bodom modernizácie a nie je to tak ani v prípade nového CLS – hoci sa už objavili aj také správy. Podstatnú čast modernizácie nachádzame v technike zvyšujúcej bezpečnosť a nová generácia volantu je symbolickým a viditeľným zavŕšením faceliftu.
Ako uvádza výrobca, v rámci aktualizácie dostane model CLS **novonavrhnutý multifunkčný volant v koži napa**. Ramená sú vyhotovené vo vysokolesklej čiernej farbe s lemovaním v striebornej chrómovej farbe, radiace páčky sú vyhotovené v striebornej chrómovej farbe. S balíkom asistenčných jazdných systémov (príplatková výbava) podporuje vodiča aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC a aktívny asistent riadenia. Volant pri nich na rozpoznanie rúk vodiča **využíva kapacitnú technológiu**, teda napríklad ako mobilné telefóny. Vo venci volantu sa nachádza dvojzónová snímacia rohož. Snímače na prednej a zadnej strane venca dokážu zaregistrovať, či volant niekto drží. **Už nie je potrebný pohyb volantom** na to, aby sa asistenčným systémom signalizovalo, že vodič ovláda vozidlo. To zvyšuje komfort ovládania pri čiastočne automatizovanom jazdení.
Sedenie vzadu ostáva prakticky nezmenené. CLS je typická svojím veľkým priestorom pre zadných pasažierov, preto je aj stredné sedadlo plnohodnotné a dá sa obsadiť dospelou osobou. Od Triedy S má však stále o poznanie ďaleko.
### Motory, pohony a ceny novej Triedy CLS
Vrchol ponuky predstavuje limitovaná edícia Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ – jedná sa o tristokusovú limitku s 20-palcovými diskami a **trojlitrovým radovým šesťvalcom** M 256 s max. výkonom 320 kW (435 koní). Rovnaký motor M 256 má aj verzia CLS 450 4MATIC, ale s max. výkonom nižším o 50 kW a krútiacim momentom 500 Nm – zatiaľ čo vrcholový verzia dosahuje až 520 Nm. Najvýkonnejší variant zrýchľuje z nuly na 100 km/h už za 4,5 sekundy, najmenej dynamická verzia s naftovým motorom OM 654 to zvládne za 7,5 sekundy.
Pohľad pod kapotu do motorového priestoru Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+
#### Naftové motory:
CLS 220 d
CLS 300 d 4MATIC
CLS 400 d 4MATIC
Motor
Konštrukčný rad
OM 654
OM 654 M
OM 656
Valce
Usporiadanie/počet
R4
R4
R6
Zdvihový objem
cm³
1950
1993
2925
Výkon
kW/k
143/194
195/265
243/330
pri
1/min
3800
4200
3 600-4 200
Príd. výkon ISG [2]
kW/k
–
15/20
–
Max. krútiaci moment
Nm
400
550
700
pri
1/min
1 600-2 800
1 800-2 200
1 200-3 200
Príd. krútiaci moment ISG
–
200
–
Komb. spotreba paliva. [3]
l/100 km
5,1-4,8
5,8-5,5
6,5-6,2
Kombinované emisie CO₂ [2]
g/km
135-128
153-144
172-163
Kombinovaná spotreba paliva. [5] WLTP
l/100 km
6,4-5,5
6,6-5,8
7,4-6,7
Kombinované emisie CO₂ [5] WLTP
g/km
167-143
172-153
194-175
Zrýchlenie 0 – 100 km/h
s
7.5
6.4
5
Maximálna rýchlosť
km/h
235
250
250
Cena od
eur s DPH
74 850,00
81 258,00
89 130,00
#### Benzínové motory:
CLS 350
CLS 450 4MATIC
CLS 53 4MATIC+
Motor
Konštrukčný rad
M 264
M 256
M 256
Valce
Usporiadanie/počet
R4
R6
R6
Zdvihový objem
cm³
1991
2999
2999
Výkon
kW/k
220/299
270/367
320/435
pri
1/min
5 800-6 100
5 500-6 100
5 500-6 100
Príd. výkon vďaka ISG [2]
kW/k
–
16/22
16/22
Max. krútiaci moment
Nm
400
500
520
pri
1/min
3 000-4 000
1 600-4 000
1 800-5 800
Príd. krútiaci moment ISG [2]
–
250
250
Kombinovaná spotreba paliva [3]
l/100 km
7,3-7,0
8,5-8,1
9,0-8,7
Kombinované emisie CO₂ [2]
g/km
168-161
191-183
206-199
Kombinovaná spotreba paliva. [5] WLTP
l/100 km
6,4-5,5
6,6-5,8
7,4-6,7
Kombinované emisie CO₂ [5] WLTP
g/km
167-143
172-153
194-175
Zrýchlenie 0 – 100 km/h
s
6.1
4.8
4.5
Maximálna rýchlosť
km/h
250
250
250 [4]
Cena od
eur s DPH
80 076,00
87 576,00
105 018,00
AUTOVINY.SK » Aktuality » Mercedes u nás spustil predaj nového CLS radovým šesťvalcom aj novou generáciou volantov, ceny potešia
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk