Európska únia schválila bezpečnostný systém, ktorý budete nenávidieť. Auto vám po novom nedovolí prekročiť povolenú rýchlosť!

Európsky parlament schválil návrh Európskej rady pre bezpečnosť dopravy, ktoré sa týkajú nových bezpečnostných prvkov. Jedným z nich bude aj takzvaný **inteligentný obmedzovač rýchlosti ISA (Intelligent Speed Assist), ktorého cieľom je donútiť vodiča dodržiavať maximálnu povolenú rýchlosť.** Využívať pritom bude kombináciu údajov z GPS navigácie a čítačky dopravných značiek. V prípade prekročenia rýchlostného limitu vás auto nielenže upozorní zvukovým… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Európsky parlament schválil návrh Európskej rady pre bezpečnosť dopravy, ktoré sa týkajú nových bezpečnostných prvkov. Jedným z nich bude aj takzvaný **inteligentný obmedzovač rýchlosti ISA (Intelligent Speed Assist), ktorého cieľom je donútiť vodiča dodržiavať maximálnu povolenú rýchlosť.** Využívať pritom bude kombináciu údajov z GPS navigácie a čítačky dopravných značiek. V prípade prekročenia rýchlostného limitu vás auto nielenže upozorní zvukovým signálom, ale **môže tiež obmedziť výkon motora a aktivovať brzdy, aby vás spomalilo.** Kvôli bezpečnosti budete môcť systém obmedzenia rýchlosti dočasne deaktivovať prudkým zošliapnutím akcelerátora (napríklad pri predbiehaní), ale po znížení rýchlosti pod stanovený limit sa opäť obmedzovač zapne. To však systém nebude tolerovať dlhodobo. Akonáhle zistí, že po predbiehacom manévri nespomaľujete na predpísanú rýchlosť, **ISA začne vydávať varovné zvukové signály podobné upozorneniam na nezapnuté bezpečnostné pásy.** > Auto vám nedovolí prekročiť maximálnu povolenú rýchlosť! Systémom ISA budú musieť byť **od mája 2022 vybavené všetky novohomologované vozidlá, teda tie, ktoré po tomto dátume prídu na trh.** Spočiatku by malo byť možné systém úplne vypnúť, ale urobiť tak budete musieť po každom naštartovaní rovnako ako v prípade štart-stop systému. V redakcii považujeme nový systém za kontraproduktívny a potenciálne nebezpečný, pretože vodičom môže spôsobiť problémy pri krízových situáciách. Okrem toho **nerieši základný problém bezpečnosti na cestách, ktorým sú nedostatočné schopnosti samotných vodičov.** Zlý šofér môže spôsobiť nehodu aj pri dodržiavaní rýchlostných limitov. Za najefektívnejší spôsob, ako znížiť nehodovosť na cestách, považujeme zlepšenie výcviku v autoškolách a sprísnenie skúšok tak, aby každý držiteľ vodičského preukazu zvládal defenzívnu jazdu. **Ku kritike sa pridávajú aj ďalší odborníci ako napríklad Andreas Bovensiepen:** „Nižšiu nehodovosť nemožno dosiahnuť zmenou jedinej premennej. Ak politici berú do úvahy len fakt, že čím pomalšie idete, tým nižšia je kinetická energia a tým bezpečnejšia je jazda po teoretickej stránke, je to veľmi nebezpečný spôsob zmýšľania. Ak totiž budú zavedené obmedzovače, väčšina áut dostane horšie podvozky, pretože výrobca nebude mať dôvod na vyššie investície.“ ### VIDEO




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia