Renault už na Slovensku predáva nové malé dodávky Express Van, verzia Kangoo Van bude aj s automatom

Nové ľahké dodávky Renault Express Van a Kangoo Van.
Vydané  Text: 
Pandémia koronavírusu a ochorenia COVID-19 síce nepriaznivo zasiahla mnohé oblasti obchodu, ale napríklad predajcovia elektroniky či bicyklov a športových potrieb rástli. Všeobecne [e-commerce na Slovensku výrazne rástol, počas minulého roka až o tretinu](https://www.unitedlife.sk/slovensky-e-commerce-vyrastol-az-tretinu-kvoli-pandemii/), čo je nevídaný výkon. S tým priamo súvisí aj väčšia vyťaženosť kuriérov. Najmä tí, ktorí doručujú rozmerovo menšie zásilelky, nemusia prevádzkovať veľkú dodávku, častokrát si vystačia s ľahkými úžikovými vozidlami ako Renault Express Van a Kangoo Van, ktoré sa teraz uchádzajú o priazeň malých, stredných aj veľkých podnikateľov. Zatiaľ čo Express Van je jednoduchší a cenovo dostupnejší, Kangoo Van, ktorého predaj začne v júni, bude o niečo svižnejší, lepšie vybavený a bude schopný v interiéri prevážať náklad s dĺžkou až 3 053 mm (v porovnaní s 1 915 mm v Express Van). ### Renault Express Van Renault Express Van sa predáva od apríla vo svojej novej verzii, ktorá na trh prináša moderný robustný dizajn, interiér s početnými praktickými riešeniami a podľa slov výrobcu sedadlá s dlhou životnosťou. Aj na tom záleží, ak auto prevádzkujete viac ako osem hodín každý deň. Zaujímavosťou modelu je najväčší bočný vstup na trhu, jeho posuvné bočné dvere sa otvárajú v rekordnej dĺžke 716 m a zaisťujú jednoduchý prístup do vozidla. Celková dĺžka vozidla je 4 393 mm, výška 1 864 mm. Ďalej je vybavený asymetrickými zadnými dverami, ktoré sú otvárateľné do uhla 180°, má využiteľný objem 3,3 m3 a dĺžku pre náklad 1,91 m. S pevnou priečkou ponúka najlepší pomer dĺžky pre náklad a celkovej dĺžky vo svojej triede. So sklopeným sedadlom spolujazdca a otvorenou variabilnou priečkou naložíte do vozidla až 3,7m3. Okrem toho auto disponuje možnosťou montáže strešnej galérie a ťažného zariadenia, vrátane systému pre riadenie stability prívesu. [GALLERY id=31502] Zvýšené užitočné zaťaženie dosahuje až 780 kg, vnútri je LED osvetlenie nákladného priestoru, elektrická zásuvka s napätím 12 voltov a výrobca umožňuje montáž dodačných zámkov zadných dverí. Na upevnenie nákladu je v nákladom priestore desať kotviacich kruhov, v prípade potreby je možné od výrobcu získať drevenú alebo gumenú podlahu a tiež drevené obloženie vnútorných stien. Keďže Express Van nie je vybavený zadnými oknami, ponúka aj prvok výbavy Rear View Assist. Jedná sa o obrazovku na mieste vnútorného spätného zrkadla, ktorá premieta obraz z cúvacej kamery. Ďalším bezpečnostným doplnkom je širokouhlé zrkadlo Wide View nachádzajúce sa na slnečnej clone spolujazdca, ktoré rozširuje bočné zorné pole na pravej strane. Nechýba ani upozornenie na objekt v slepom uhle, Blind Spot Warning. Renault Express Van sa na Slovensku v súčasnosti predáva s tromi naftovými a jedným benzínovým motorom, dostupná je jedna veľkosť: L1H1. Predáva sa od 10 450 eur bez DPH. ### Renault Kangoo Van Na lepšie vybavený Kangoo Van si bude musieť slovenský zákazník počkať do júna, ten sa bude predávať od 17 450 eur. Celková dĺžka vozidla je 4 716 mm, výška 1 864 mm a dĺžka nákladového priestoru 3053 mm. Užitočné zaťaženie sa podľa verzie pohybuje od 616 do 786 kg. Aj Kangoo Van disponuje inovatívnym bočným vstupom Open Sesame (posuvné zadné dvere a klasické predné bez B-stĺpika karosérie), je vybavený najväčším bočným prístupom na trhu (1,45 m). Ďalej obsahuje početné praktické detaily v interiéri, ako aj množstvo dokúpiteľného príslušenstva do nákladného priestoru, tie hlavné rozdiely v porovnaní s Express Van ale nachádzame v prednej časti interiéru – na pracovisku vodiča. Kangaroo Van umožňuje konfiguráciu s dovedna 12 asistenčnými technológiami, multimediálneho systému Easy Link s 8-palcovou obrazovkou, online službami a konektivitou Android Auto/CarPlay. [GALLERY id=31503] ### Motory pre obe vozidlá Kangoo Van je na rozdiel od Express Van je k dispozícii len s dvomi naftovými motormi Blue dCi 95 a 75 (chýba 75 Eco Leader), ale dvomi benzínovými (TCe 130 a 100). Express Van ponúka len TCe 100. Prevodovka je vždy manuálna, konfigurácia s autom zatiaľ k dispozícii nie je. Kangoo Van ale čoskoro dostane aj naftový motor Blue dCi 115 s krútiacim momentom max. 270 Nm , ktorý bude možné vybaviť 6-stupňovým manuálom, ale aj 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Momentálne sa ani jedno z vozidiel neponúka ako plug-in hybrid či elektromobil.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia