SEAT Leon patrí medzi najatraktívnejšie hatchbacky a kombi v slovenskom predaji. Využíva koncernové zdieľané technológie podvozka a bezpečnostných funkcií, zároveň má individualistický nápadný vzhľad, ktorý nachádza inšpiráciu v historicky prvom SUV španielskej automobilky, modelu Tarraco.
Leon ste doteraz mohli kúpiť v rozmanitých konfiguráciách a pohonoch, zahŕňala benzínové motory (TSI), naftové (TDI), agregáty mild hybrid (eTSI), plug-in hybrid (e-HYBRID), ako aj motor na stlačený zemný plyn CNG.
Po novom k nim pribudol aj výkonný dvojlitrový motor TSI konfigurovaný s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Má maximálny výkon 190 koní, teda 140 kW (4 200 – 6 000 ot./min) a najvyšší krútiaci moment 320 Nm dostupný medzi 1 500 až 4 100 otáčkami minútu. Táto nová konfigurácia pohonu je k dispozícii ako pre 5-dverový hatchback, tak aj pre **kombi Sportstourer**.
Pre zaujímavosť doplňme, že rovnaký motor ponúkajú aj modely Ateca a Tarraco, tie výlučne s pohom všetkých kolies 4Drive, ale pre Leon je 4Drive vyhradené len pre kombi v naftovej motorizácii s 2.0 TDI 150 (max. 110 kW). Hatchback neponúka 4Drive vôbec. Napriek tomu SEAT vo svojej tlačovej správe uvádza, že má auto „výraznú dynamiku“ a jazda má byť súčasne „vzrušujúca“ aj „komfortná“.
Stupne výbavy, ktoré umožňujú použitie novej motorizácie, sú XCELLENCE a FR. Nová konfigurácia 2.0 TSI 190 je v súčasnosti dostupná za ceny od 26 590 eur v akciovej výbave FAMILY. Nová verzia sa začne vyrábať tento týždeň v španielskom závode Martorell, slovenskí zákazníci si môžu vozidlá s uvedeným motorom objednávať už teraz.
**Aktualizácia 5.5.2021**: Ceny pre verziu kombi (Sportstourer) budú upresnené v nasledujúcich týždňoch, v súčasnosti SEAT avizuje konfiguráciu Sportstourer 2,0 TSI 190 DSG Excellence od 27 800 eur a vo výbave FR od 28 040 eur.
**Cenníky na stiahnutie**:
* SEAT Leon hatchback (cenník platný od 30.4.2021)
* SEAT Leon kombi Sportstourer (cenník platný od 30.4.2021)
*Informácie od SEAT:*
Podvozok s tlmičovými vzperami McPherson vpredu a viacprvkovými závesmi vzadu vytvára optimálny konštrukčný základ pre dynamické jazdné vlastnosti. Na prispôsobenie zvýšenému výkonu motora má Leon s novým motorom 2.0 TSI vpredu ventilované kotúčové brzdy ø 312 x 25 mm, na zadnej náprave zostali zachované plné kotúče štandardných rozmerov.
Nový benzínový motor konštrukčne vychádza z motora predchádzajúcej generácie, pracujúceho v tzv. Millerovom cykle, no má rozličné modifikácie pre zvýšenie efektivity a splnenie aktuálnych najprísnejších emisných noriem. Ako hlavnú zmenu motor dostal nové injektory systému priameho vstrekovania paliva, ktoré umožnili nahradiť duálny systém vstrekovania paliva (kombinácia nepriameho a priameho vstrekovania) u predchodcu. K zvýšeniu efektivity nového motora generácie Evo prispelo výrazné zníženie vnútorného trenia, ako aj nové turbodúchadlo.
Motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k), ktorý dosahuje maximálny krútiaci moment 320 Nm, sa do modelového radu SEAT Leon montuje výlučne v kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom predných kolies. V takejto konfigurácii SEAT Leon zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 7,4 sekundy (Sportstourer: 7,6 sekundy).
Najmladšia európska automobilka útočí na zákazníka tým najlepším, čo môže ponúknuť. Má však CUPRA aj jazdné vlastnosti, ktoré by odpovedali jej temperamentnému dizajnu? A môžeme považovať plug-in hybrid za budúcnosť športových áut?
*Pôvodný príspevok bol zverejnený k dátumu 3.5.2021*
AUTOVINY.SK » Aktuality » SEAT Leon dostal nový pohon, štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 190 koní a automat DSG. Máme slovenské ceny!
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk