Prvá automobilka sa vracia späť k analógovým budíkom! Dôvod vás prekvapí

Nových modelov s analógovým prístrojovým štítom je na trhu čoraz menej, viacerí výrobcovia už pri vývoji nových generácií s klasickými „budíkmi“ dokonca vôbec nepočítajú. **O to viac nás prekvapila správa automobilky Peugeot, ktorá oznámila návrat klasického analógového prístrojového štítu do populárneho modelu 308.** Francúzi predsa patrili k najväčším digitálnym priebojníkom a ako prví prišli s ovládaním väčšiny funkcií cez… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Nových modelov s analógovým prístrojovým štítom je na trhu čoraz menej, viacerí výrobcovia už pri vývoji nových generácií s klasickými „budíkmi“ dokonca vôbec nepočítajú. **O to viac nás prekvapila správa automobilky Peugeot, ktorá oznámila návrat klasického analógového prístrojového štítu do populárneho modelu 308.** Francúzi predsa patrili k najväčším digitálnym priebojníkom a ako prví prišli s ovládaním väčšiny funkcií cez dotykovú obrazovku. Prečo potom oznámili návrat ku klasickým ručičkám? Ukázalo sa, že nejde o dobrovoľné rozhodnutie. Automobilky sa totiž musia vysporiadať s ďalšou krízou, ktorá **tentokrát súvisí s nedostatkom polovodičov (počítačových čipov) na trhu a nestíhajúcej výrobe.** Kríza vznikla po tom, čo automobilky pre pandémiu a uzatvorené showroomy zredukovali svoje objednávky u dodávateľov čipov. Dopyt po nových autách však bol v druhom polroku výrazne vyšší než sa pôvodne očakávalo a dodávatelia si už medzitým našli nových klientov u výrobcov spotrebnej elektroniky. Ako by toho nebolo málo, tlak na prácu z domu spôsobil zvýšený záujem o nové počítače, a tak nedostatok čipov v konečnom dôsledku zasiahol nielen automobilky, ale tiež výrobcov spotrebnej elektroniky. Dodacie lehoty sú dlhé a cena polovodičov raketovo stúpla, čo ovplyvňuje výrobu nových automobilov, ktoré sú dnes plné elektroniky. **Automobilka Peugeot tak začala opäť predávať model 308 výhradne s analógovou prístrojovkou, ktorá je z pohľadu počtu použitých polovodičov menej náročná na výrobu.** V niektorých prípadoch ponúka zákazníkom až 400 eurovú zľavu, pokiaľ sa rozhodnú pre auto s klasickými budíkmi. Peugeot dúfa, že takto nebude musieť obmedziť výrobu nových áut pre nedostatok komponentov. Zároveň je otázkou, či sa súčasná kríza vyrieši do konca tohto roka, pretože vtedy má prísť do predaja nová generácia Peugeotu 308, ktorá má byť dostupná výhradne s digitálnou prístrojovou doskou. A s klasickými ručičkami tentokrát už nepočítali ani pri vývoji.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia