Tlieskame Honde! Ako jedna z mála značiek neruší tento dôležitý detail v interiéri
Honda HR-V sa zásadne mení, v predaji bude už výlučne ako hybrid.
Vydané Text: Redakcia (s)
### Inovácia vzhľadu, ktorá sa naozaj podarila
Automobilu radikálna modernizácia vonkajšieho vzhľadu prospela, po novom pôsobí menej agresívne, podstatne vyváženejšie a čistejšie. HR-V si pritom zachovalo vysoko estetické vyhotovenie karosérie v jej zadnej časti, línia strechy sa pri pohľade z profilu pomaly zvažuje k zadným svetlometom, ktoré sú spojené iba logom prerušeným svetelným pásom.
HR-V si tiež zachovalo maskovanie klučiek zadných dverí, nachádzajú sa za oknom a vyhotovené sú z plastu. Uvažujeme, prečo toto riešenie Honda ponechala, pretože používanie takéhoto typu kľučiek je značne nepraktické. Je ale možné, že v novej generácii už výrobca popracoval na ich ergonómii a v konečnom dôsledku s ich každodenným používaním nebude žiadny problém.
### Už iba ako hybrid, ale bez nabíjania káblom
Jednou z najpodstatnejších inovácií a marketingovým pútačom novej generácie Hondy HR-V bude jej výlučne hybridný pohon. Honda technológiu nazýva e:HEV, jedná sa o riešenie pozostávajúce z troch motorov. Ten hlavný spaľuje benzín, ostatné dva čerpajú elektrickú energiu z akumulátorov v podlahe. Benzínový motor i-VTEC má zdvihový objem štyroch valcov 1,5 litra, dosahuje maximálny výkon 96 kW (131 koní) a krútiaci moment pôsobivých 253 Nm pri 4 500 otáčkach za minútu.
Honda HR-V e:HEV sa nedobíja káblom, ale iba princípom rekuperácie elektrickej energie počas bežnej jazdy. Systém e:HEV obsahuje tri meniteľné režimy jazdy, ktoré sa vyberajú automaticky podľa prevažujúcich jazdných požiadaviek. Pre maximálnu efektivitu sa model HR-V rozbieha v elektrickom režime a plynule prechádza do hybridného režimu, keď je motor pod vysokým krútiacim momentom, zatiaľ čo benzínový motor sa používa na jazdu vo vyšších a konštantných otáčkach. Jazdnú dynamiku vylepšujú rôzne výkonové režimy – Sport, Normal a Econ, zatiaľ čo doplnkový jazdný režim B je možné zvoliť pomocou radiacej páky pre silnejšie regeneratívne brzdenie a zážitok podobný elektrickému vozidlu.
### Interiér s vylepšeniami, ktoré nie sú na úkor bezpečnosti
Zatiaľ čo na vonkajšom vzhľade výrobca zásadne popracoval, interiér ponúka rozumnú evolúciu toho, čo už poznáme. Na oficiálnych fotografiách sa HR-V prezentuje s čiernym interiérom s rozsiahlym využitím mäkkých plastov, prepracovaným volantom, prístrojovým aj stredovým panelom. Stredový displej už nie je vnorený v palubnej doske, ale postavený ako tablet.
Pod dotykovou obrazovkou sú **mechanické ovládače klimatizácie**, čo špeciálne oceňujeme!
V súčasnosti automobilky z celého sveta akceptovali minimalizmus v interiéroch svojich áut, ktorý si, podľa nášho názoru, nesprávne zamieňajú s moderným dizajnom. Podstate minimalizmu, teda dizajnovej čistote, sa určite nebránime, domnievame sa ale, že by nemala byť tlačená do popredia na úkor ergonómie a bezpečnosti.
Zaujímavým detailom je pomerne vysoké uloženie konektora USB v štandardnom počítačovom vyhotovení (už by sme celkom ocenili modernejší formát USB Type-C).
Volant sa zbavil esteticky zastaraných tlačidiel v kruhových motívoch a prístrojový panel **už nemá tradične používaný centrálny kruh s tachometrom**. **Prístrojový štít pozostáva z dvoch kruhových zobrazovačov** s variabilným obsahom vľavo, tachometra vpravo a **centrálneho vertikálne orientovaného displeja s uhlopriečkou sedem palcov**.
Atypicky riešené sú aj výduchy klimatizácie v tvare písmena L. Honda uvádza, že toto vyhotovenie rieši nepomer v tradičných konfiguráciách vetracích otvorov, kedy sa cestujúci často cítia nepríjemne, keď vzduch prúdi priamo na nich. Systém jemne usmerňuje prúd vzduchu pozdĺž predných bočných okien smerom k stropu a vytvára vír vzduchu nad pasažiermi a vedľa nich.
Každého, kto v aute často preváža náklad, určite poteší, že aj nová generácia HR-V obsahuje zadné sedadlá MagicSeats. Tie umožňujú nielen sklopenie chrbtových operadiel do roviny, ale aj vyklopenie sedákov do vertikálnej polohy, čím vznike nákladný priestor na podlahe. Typickým príkladom využitia tohto priestoru je prevoz bicykla alebo vysokých kvetov.
### Zvýšená bezpečnosť vďaka asistenčným systémom
Úplne nový model HR-V je prvýkrát vybavený technológiou Honda SENSING. Uplatnenie nachádza nová širšia monokulárna predný kamea s vyšším rozlíšením a vysokorýchlostné čipy na spracovanie obrazu. Predtým sa používala kombinácia kamery a radarového snímača. Novinka zahŕňa tiež vylepšenú nočnú prevádzku Systému riadenia zmiernenia kolízie s chodcami a systému pre zmiernenie následkov kolízie (CMBS) s autami, ktorý teraz rozpoznáva prichádzajúce vozidlá križujúce trasu automobilu vrátane cyklistov a motocyklov a aktivuje brzdenie.
Nová technológia adaptívneho tempomatu (ACC) zavedená pri úplne novom modeli HR-V zvyšuje bezpečnosť pri zmene jazdného pruhu a pri obchádzaní vozidiel, sledovanie mŕtveho uhla je zabezpečené radarmi. Detekčná vzdialenosť sa zlepšila z troch na až 25 metrov!
ACC sa tiež môže pochváliť funkciou súbežnej jazdy pri nízkej rýchlosti a ovládaním bŕzd, ktoré udržujú nastavenú rýchlosť pri zjazde z kopca.
### Cena a dostupnosť
Nová Honda HR-V bude v predaji ešte počas tohto roka, zrejme však až k jeho koncu.
Výrobca zatiaľ neupresnil ceny, ale môžeme očakávať, že v porovnaní s dnešnou generáciou bude o niekoľko tisíc eur drahšia. Očakávame základ niekde okolo úrovne 25-tisíc eur. K navýšeniu cenu prispeje nielen lepšia technologická vybavenosť, ale aj hybridný pohon už v základe.
Odchádzajúca generácia HR-V sa na Slovensku predáva od 19 990 eur vo verzii Comfort, za špičkovú výbavu Executive zaplatíte od 24 990 eur a za športové vyhotovenie Sport 26 990 eur.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia