Audi predstavilo model A7L. Ide o kríženca Sportbacku a sedanu so zaujímavou výbavou.

Audi A7L je možno jedným z prvých sedanov značky, ktorý bol odvodený z kupé modelu. Ide o unikátne auto, ktoré bude k dispozícii v len Číne.
Vydané  Text: 
Premýšľali ste niekedy nad tým, ako by vyzeral sedan, ktorý by bol odvodený od kupé? Že nie? Nevadí. Audi to urobila za vás. Na autosalóne v Šanghaji totiž predstavilo pozoruhodný model. Ide o Audi A7L, ktoré je vlastne sedan odvodené z dynamického kupé. Takéto auto vyzerá svojsky, no aj napriek tomu veríme, že si nájde svoju klientelu. Modely Audi s označením L sú na čínskom trhu pomerne obľúbené. Okrem tradičnej Audi A8L tu môžeme nájsť predĺžené verzie aj pre A3, A4, A6, S8, čínsku Q2 e-tron či dokonca aj Q5. **V prípade A7L ide ale o vôbec prvú predĺženú verziu kupé, ktorá vstúpila do segmentu sedanov**. Ako už teda isto predpovedáte, klasická Audi A7 stratila svoje charakteristické črty. **K zadnej časti štýlového kupé**, ktoré bolo známe veľkým výklopným vekom batožinového priestoru, automobilka v spolupráci s firmou SAIC prilepila **ďalších 107 milimetrov**. Vznikol tak pozoruhodný kríženec sedanu a kupé.
Okrem predĺženia, ktoré je o niečo kratšie ako finálny model A8, sa aj **rázvor náprav novej A7L natiahol**. Ide konkrétne **o 98 milimetrov**, ktoré sú k dispozícii najmä pre cestujúcich na zadných sedadlách. Celkový rázvor náprav sa tak zastavil na hodnote 3026 mililemtrov. **Finálna dĺžka auta sa zastavila na hodnote 5076 milimetrov**. Silueta novinky je pomerne kontroverzná. Jasne na nej vidieť základný model A7, ku ktorému bola pridaná zadná časť. Audi plánuje tento model uviesť výhradne na čínskom trhu. Úvodná edícia Edition First by sa mala začať predávať už v priebehu jari budúceho roku. Jej plánovaná produkcia bude obsahovať 1000 vozidiel. Následne sa do výroby dostanú aj ostatné výbavy. **Pod kapotou sa nachádza trojlitrový mild hybridný šesťvalec s výkonom až 250 kW a krútiacim momentom 500 Nm**. Výkon sa na kolesá dostáva pomocou sedemstupňovej automatickej prevodovky. **Štandardom je pohon Quattro**. Podľa tamojších zástupcov automobilky si model A7L neustále ponecháva svoju DNA. Ide teda predovšetkým o športové gény, ktoré zdedilo po klasickom Sportbacku A7. Už v štandardnej výbave má A7L k dispozícii zopár zaujímavých vecí. Ide napríklad o **vzduchový podvozok či riadenú zadnú nápravu**. Technologicky by mala novinka vychádzať s klasickej Audi A7. Novým modelom chce automobilka navýšiť predaje svojich modelov v Číne. V tejto krajine sú totiž predĺžené verzie základných modelov pomerne obľúbené.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia