Audi A6 e-tron concept: Extrémna aerodynamika a plus 300 kilometrov dojazdu už za 10 minút nabíjania

Nový koncept Audi A6 e-tron je predzvesťou budúcich modelov značky. Zároveň prináša techniku nabíjania, ktorá z elektromobilu urobí auto na každodenný život aj pre ľudí, ktorí zatiaľ elektromobilite nefandia.
Vydané  Text: 
Audi pokračuje v rozširovaní portfólia, ktoré nesie označenie e-tron. Po nedávnej premiére modelu [Audi e-tron GT](https://www.autoviny.sk/novinky/122166/vypocujte-si-zvuk-elektrickeho-audi-e-tron-gt-quattro) alebo [Audi Q4 e-tron](https://www.autoviny.sk/novinky/122307/audi-q4-e-tron-a-q4-sportback-e-tron-lacnejsia-elektromobilita-v-podani-audi-prinasa-spickovu-techniku-a-rozsirenu-realitu), sme sa na autosalóne v Šanghaji dočkali svetovej premiéry Audi A6 e-tron. Z pohľadu automobilky má táto štúdia kľúčový charakter. Predstavuje nielen smerovanie Audi na najbližšie roky z hľadiska dizajnu, ale taktiež ide o vôbec prvý model značky postavený na novej platforme. **Premium Platform Electric alebo skrátene aj PPE** je novou platformou, ktorú Audi vytvorilo v spolupráci v Porsche. Ide o elektrickú platformu, na ktorej budú v budúcnosti postavené viaceré prémiové modely koncernu VW. Zároveň využitie takejto platformy dovoľuje výrobcom prispôsobiť ich autá na dynamický štýl jazdy. **Audi A6 e-tron je koncept s karosériou Sportback, ktorý je dlhý 4,96 metra, široký 1,96 metra a vysoký len 1,44 metra**.
### Dizajnom nasmeruje Audi do novej budúcnosti Svojimi rozmermi tak presne zapadá do aktuálneho modelového radu, kde by mal v budúcnosti doplniť a neskôr aj nahradiť aktuálnu ponuku Audi A6 a A7. V Šanghaji debutuje A6 e-tron najmä dizajnom exteriéru. Ten je už od svojho počiatku zameraný na zníženie aerodynamického odporu a zvýšenie dojazdu. Audi uvádza, že nová štúdia najmä pri pohľade zboku pôsobí monolitickým dojmom. Že ide skutočne o auto vytvorené vo veternom tuneli, dosahuje aj **rekordne nízka hodnota odporu vzduchu**. Tú výrobca deklaruje **na úrovni 0,22**. K takto nízkej hodnote má dopomôcť najmä dizajn, ktorý spája viacero oblých konkávnych a konvexný plôch. Celkovo sa práve vďaka tomu docielilo zníženie odporu na takto nízku hodnotu. Audi A6 e-tron je z hľadiska automobilky jedným z najdôležitejších konceptov posledných rokov. Ide totiž o model, ktorý v roku 2023 zapadne do, pre automobilku extrémne dôležitého, segmentu manažérskych vozidiel vyššej strednej triedy. Zároveň prináša viacero unikátnych riešení. Už na prvý pohľad zaujme obrovská predná maska, ktorá je navrhnutá tak, aby došlo k čo najväčšiemu zníženiu odporu vzduchu.
### O technike zatiaľ veľa nevieme Novinkou sú aj predné svetlomety s OLED technológiou, ktoré si bude môcť v budúcnosti vodič nakonfigurovať cez systém MMI. Ide predovšetkým o konfiguráciu svetelného podpisu tak, ako je to v prípade modelov Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron. Dizajnovú premiéru v tomto koncepte zažíva úplne nové ponímanie zadných svetlometov. Tie disponujú podobnou technológiou ako predné, avšak v tomto prípade sú vytvorené jednotnou LED líniou. **Audi sa za každú cenu bude v budúcnosti snažiť o homologizáciu nového loga tak, aby jej symbol vpredu a vzadu na aute taktiež svietil**. Zadná línia strechy nasvedčuje tomu, že automobilka v tomto koncepte spojila hneď dva svoje modely. **V budúcnosti totiž okrem elektrifikovenej A6 bude zo štúdie vychádzať aj model A7 s elektrickým pohonom**. **A6 e-tron je druhým modelom značky, ktorý sa v budúcnosti spoľahne na virtuálne spätné zrkadlá**. Prvýkrát sme sa podobného riešenia dočkali pri SUV Audi e-tron.
**Audi A6 e-tron bude napríklad obsahovať aj trojicu výkonných projektorov**. Tie sa postarajú o to, aby auto mohlo plnohodnotne komunikovať so svojim okolím. **Pôjde napríklad o premieranie viacerých informácií na vozovku**. Na ne budú môcť okolití vodiči v predstihu reagovať. **Predstaviť si to môžeme na príklade smerovky. Okrem klasického prevedenia, ktoré dáva svetelné znamenie, sa bude na vozovku premietať dynamické zobrazenie smeru vozidla**. Počítať sa taktiež môže s viacerími možnosťami ako je pokročilá rozšírená realita alebo premyslenejšie zabudovanie komunikácie V2V či V2X (V2I).
### 300 kilometrov už za 10 minút Automobilka pri premiére štúdie uviedla aj informácie o pohone. **Celkový výkon 350 kW a krútiaci moment 800 Nm** by mali zabezpečovať dva samostatné elektromotory. **V spojení s batériou s kapacitou 100 kWh, by sa mal predpokladaný dojazd pohybovať na úrovni 700 kilometrov** podľa WLTP. Okrem toho Audi uvádza, **že výkonná 270 kW nabíjacia sústava dokáže nabiť auto na ďalších 300 kilometrov jazdy už za 10 minút. Za 25 minút by malo byť pri tomto výkone možné auto nabiť z 5 na 80%**. Ak by sa takéto hodnoty podarilo skutočne previesť aj do praxe, začali by pre mnohých ľudí elektrické autá konečne dávať zmysel. Konceptom Audi A6 e-tron chce automobilka rozšíriť svoju rodinu elektrických vozidiel postupne do segmentov C, B a v neposlednom rade aj D. Prvé produkčné autá postavené na novej platforme by mali z výrobných liniek zísť už v roku 2022.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia