Kodiaq prekonal doslovný facelift, teda „pozdvihnutie tváre“. Nové predné svetlomety sú vizuálne položené vyššie, majú menej agresívne tvary a spoločne s upravenou maskou chladiča s lesklým šesťuholníkovým rámom pôsobí prvé SUV z Mladej Boleslavi vyváženejšie a jasnejšie.
Viditeľne sa inovovalo aj na zadných partiách, zadné svetlá majú upravený celkový tvar aj vnútornú grafiku.
Úprava vzhľadu svetlometov a prednej masky je decentná, ale auto viditeľne omladila
Dostali sme príležitosť zoznámiť sa s verziou **Sportline**, ktorá v porovnaní s predchodcom ponúka upravený nárazník s rozsiahlejším využitím laku karosérie na úkor čiernych akcentov. Tie si ale Sportline predsa len zachováva aj naďalej, a to v podobe čiernych nápisov, loga, strešných lyžín či krytov spätných zrkadiel. Novinkou je čierne lakovaný strešný spojler.
Zadné svetlá majú nápadnejšie tvary a animované smerovky
**Interiér** môže byť vybavený prednými sedadlami s masážnou a odvetrávacou funkciou či novým vyhotovením palubnej dosky s kontrastným šitím. Najviac zaujme moderný dvojramenný volant z Octavie, ktorý však bude v športových verziách Sportline a RS nahradený trojramenným.
Na minimalizmus ešte Kodiaq nepristal, až na infotainment sa všetko ovláda mechanickými ovládačmi, vrátane automatickej prevodovky. Aj kľúč má „staré“ vyhotovenie.
Vyše desaťpalcový prístrojový panel pri týchto verziách obsahuje aj doplnkový grafický motív Sport. Infotainment na osem alebo 9,2-palcovom displeji aktualizuje mapy cez internet vďaka vstavanej eSIM karte a digitálna asistentka Laura vraj rozumie celým vetám v češtine. Oukej, Laura. Konektivitu Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink máme za samozrejmosť, šikovným doplnkom je vzdialené ovládanie niektorých funkcií auta cez mobilnú aplikáciu MyŠkoda.
Verzie Sportline, RS a L&K štandardne dostávajú Matrix-LED svetlá spolupracujúce s prednou kamerou
### RS s benzínovým motorom
Vylepšenie Škody Kodiaq sa dotklo aj pohonov. V predaji budú naftové agregáty TDI s prepracovaným kľukovým hriadeľom a až o 80 percent nižšími emisiami oxidov dusíka s maximálnymi výkonmi 110 a 147 kW.
Pri prvom variante bude na výber z prednokolky a 4×4, v druhom prípade je pohon všetkých kolies štandardom a obe verzie ponúknu len sedemstupňový automat DSG.
Pre zákazníkov vyžadujúcich manuál bude k dispozícii základný benzínový motor 1.5 TSI ACT s maximálnym výkonom 110 kW, varianty 2.0 TSI 140 kW a 180 kW už budú len s automatikou a 4×4. Posledný uvedený motor nájdeme vo verzii RS. A čo očakávaný plug-in hybridný pohon? Toho sme sa v Kodiaqu zatiaľ nedočkali.
Modernizovaná Škoda Kodiaq bude v predaji od júla v stupňoch výbav Active, Ambition a Style, ako aj L&K, Sportline a RS.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Nový Kodiaq je naživo naozaj krajší. Pozrite sa, čo Škoda vylepšila
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk