Vráti Volkswagen na cesty kultové kupé Karmann Ghia? Veci sa vraj hýbu správnym smerom!

Volkswagen plánuje svoju elektrickú platformu MEB využiť naplno. Posledné správy naznačujú, že by na jej základe mohli vzniknúť veľmi zaujímavé autá.
Vydané  Text: 
O tom, že retro ľuďom vo firme nedá spávať je dobre známa vec. Hoci sa návrat modelu Beetle nie je veľmi vydaril, automobilka to nevzdáva. Už dlhšie je známe, že sa na cesty vráti kultová dodávka z kvetinových čias. Model ID.Buzz je doslova za dverami. Odozva verejnosti je mimoriadne pozitívna a automobilke môže otvoriť dvere k novej skupine zákazníkov. Tak prečo sa na retro vlne nezviezť podstatne dlhšie? Smerovanie k retro štýlu ohlásilo viacero automobiliek, návrat modelov R4 a R5 naposledy ohlásil Renault. #### Volkswagen má vo svojej histórii hneď niekoľko kultových modelov, ktoré na svoje obrodenie doslova čakajú. Špekulácie o tom, že by firma mohla na trh nielen mainstreamové elektrické modely ale aj niečo fajnovejšie podporili informácie o registrovaní viacerých modelov histórie s pridaným písmenkom e. Ak by sa jednalo o bežné autá, nikto by si to nevšimol. Volkswagen si však nechal na Európskom úrade duševného vlastníctva registrovať meno: e-Karmann. A to s nami doslova zatriaslo! Znamená to, že automobilka uvažuje, že na svojej platforme MEB postaví nový Karmann Ghia?
**Pamätníci asi vedia, no pre mladšie ročníky…** Tento parádny automobilový skvost na základoch modelu Beetle pre Volkswagen postavila karosáreň Carrozzeria Ghia. Model bol k dispozícii vo verzii kupé 2+2 a kabriolet 2+2. Auto sa vyrábalo v Nemecku (1955 až 1974) a neskôr aj v Brazílii (1962 až 1975). Celková produkcia sa zastavila na úctyhodnom čísle 486 927 kusov. A to už je číslo, na ktoré by sa patrilo nadviazať. Kroky koncernu Volkswagen naznačujú, že svojim zákazníkom plánujú ponúkať širokú škálu elektromobilov. Zostáva nám veriť, že do výrobných plánov zahrnú aj tohto krásavca. Myslíme si totiž, že by sa na trhu rozhodne nestratil. Špekuláciám o návrate modelu Karmann Ghia nahrávajú aj posledné aktivity značky. Automobilka svetu ukázala kabriolet na báze modelu ID.3. Nech už je však model ID.3 sebelepším elektromobilom, kabriolet e-Karmann by bol pre potenciálnych zákazníkov asi väčším lákadlom. Alebo sa mýlime? Ktorému by ste dali prednosť vy?







Inzercia

Inzercia