Modernizovaná Škoda Kodiaq chce nadviazať na úspech predchodcu. Nechýba ani vrcholná verzia RS so zmenou pod kapotou.

Štyri roky po zahájení predaja svojho najväčšieho SUV, prináša Škoda modernizovanú podobu modelu Kodiaq. Vďaka optickým zmenám na prednej a zadnej časti pôsobí toto robustné, na želanie až 7-miestne SUV, modernejším dojmom. Dobrou správou je, že napriek emisným normám sa Kodiaq aj naďalej bude predávať vo vrcholnej verzii RS, avšak tentokrát už s iným motorom. ### Iný navonok… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Štyri roky po zahájení predaja svojho najväčšieho SUV, prináša Škoda modernizovanú podobu modelu Kodiaq. Vďaka optickým zmenám na prednej a zadnej časti pôsobí toto robustné, na želanie až 7-miestne SUV, modernejším dojmom. Dobrou správou je, že napriek emisným normám sa Kodiaq aj naďalej bude predávať vo vrcholnej verzii RS, avšak tentokrát už s iným motorom. ### Iný navonok aj vo vnútri Modernizovaná Škoda Kodiaq bude dostupná už za dva mesiace. Zmeny, ktoré sa na nej udiali sú navonok prevažne optického charakteru. **Predná časť modernizovaného SUV prináša robustnejšiu 6-uholníkovú masku chladiča a prepracovanú kapotu**. Na masku prirodzene nadväzujú úplne nové svetlomety, ktoré sú štandardne dodávané s full LED technológiou. **Na želanie si zákazník môže zvoliť aj Matrix-LED**. Vo výbavových stupňoch SPORTLINE, RS a Laurin&Klement (L&K) sú Matrix-LED dodávané štandardne. Matrix-LED funguú na základe kamerových systémov. Pokiaľ palubná kamera umiestnená pod čelným sklom zaznamená vozidlo, osobu alebo akýkoľvek iný objekt pred autom, dokáže ho pomocou svetiel zatieniť, aby nedošlo k oslneniu. **Matrix-LED taktiež ponúkajú rôzne spôsoby svietenia pre konkrétnu jazdnú situáciu, okolité podmienky či napríklad jazdu v meste**.
Kodiaq sa našťastie nevzdal svojich tradične vysoko umiestnených hmloviek. Redizajnom prešiel aj predný nárazník. Po novom je výrazne športovejší s čistejším nasávacím otvorom s kryštalickou mriežkou. Po jeho bokoch nájdeme tmavé lišty, ktoré sú tvarované do písmena L. Podobné riešenie už predstavil aj modernizovaný Superb či nová Octavia. **Predný nárazník je v spodnej časti zakončený lištou, ktorá má imitovať vzhľad hliníku**. Autu tak dodáva robustnejší charakter a podčiarkuje jeho vlastnosti. Rovnakú hliníkovú lištu nájdeme aj v zadnej časti. Okrem toho si Kodiaq zachoval aj charakteristickú čiernu líniu, ktorá sa tiahne nad celým zadným nárazníkom. **Novinkou je čierne lakovaný strešný spojler. Ten spoločne s čiernymi lištami po okrajoch zadného okna auto opticky rozširuje**. Okrem iného, takéto riešenie dopomáha znižovať odpor vzduchu a zlepšuje aerodynamické vlastnosti auta. **Nové sú aj zadné skupinové svetlomety**. Tie sú užšie, ako pri predchodcovi a sú súčasťou štandardnej výbavy. Vybavené sú dynamickými smerovými svetlami a uvítacím animovaným efektom. Pritom si zachovávajú charakteristický svetelný podpis do tvaru písmena C.
**Masívny vzhľad nového Kodiaq dopĺňajú aj nové, na želanie až 20-palcové kolesá**. Zmohutneli aj bočné prahy, ktoré sú vyrobené z odolného plastu. Kodiaq si bude možné zakúpiť štandardne na 17-palcových diskoch kolies z ľahkej zliatiny. **Navyše budú dostupné aj 18, 19 a 20-palcová disky**. Vrcholná verzia RS dostane 20-palcová kolesá Sagitarius, ktoré budú v čiernej metalickej farbe a budú obsahovať plastové kryty pre lepšiu aerodynamiku.
### Bohatý vnútorný priestor je samozrejmosťou Škoda Kodiaq už tradične ponúka bohatý vnútorný priestor. Na palube nájdeme viacero noviniek, ktoré majú Kodiaq priblížiť autám vyššej triedy. **Nebudú chýbať úplne nové elektricky nastaviteľné ergonomické sedadlá, ktoré budú ventilované a taktiež majú ponúkať masážnu funkciu**. Dĺžka sedáku sa bude na základe potreby vodiča nastavovať v rôznych veľkostiach. Pre výbavový stupeň Style sú k dispozícii aj sedadlá vyrobené z vegánskych recyklovaných materiálov. Dizajnovou zmenou prešlo aj prevedenie prístrojovej dosky. Po novom sa na nej nachádzajú kontrastné švy, ktoré taktiež zdobia aj výplne dverí. Na želanie je možné si vybrať z viacerých druhov dekoračných líšt, ktoré sa nachádzajú na robustnej prístrojovej doske. Ide napríklad o lišty v dizajne brúseného hliníku vo výbave Ambition alebo v dizajne Linear Diamonds vo výbave Style.
Pri výbave Style a L&K bude madlá dverí zdobiť chrómovaný rámik. **Ambientné osvetlenie po novom osvetľuje priestor pre nohy v 10 rôznych farbách a odkladacie schránky v predných dverách budú svietiť bielou farbou**. Po otvorení dverí sa na zem premietne svetelné logo Škoda. Ambientné osvetlenie je v štandarde dodávané pre výbavy L&K, RS a SPORTLINE. Ak ho budete chcieť vo výbave Style, musíte si o to požiadať. Novinkou je aj multifunkčný volant, ktorý bol prevzatý z modelu Octavia. Ide teda o dvojramenný volant, ktorý je štandardne montovaný pre výbavu L&K. Inak je k dispozícii aj v trojramennom prevedení. Vo výbave SPORTLINE a RS je štandardom športový multifunkčný trojramenný volant. ### Nová technika a prepracovaný CANTON **Výrazných zmien sa dočkal aj systém CANTON**. Ten je v modernizovanom Kodiaqu k dispozícii s centrálnym reproduktorom umiestneným pod prístrojovou doskou, subwooferom v kufri a ďalšími ôsmimi reproduktormi. Nové reproduktory s chrómovým rámikom sa nachádzajú vo výplni predných dverí. **Celkový výkon reprosústavy je až 575 W a štandardne bude CANTON dodávaný vo výbave L&K a RS**. Digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 10,25-palca je štandardom pre výbavu Style a vyššie. Modely SPORTLINE a RS budú okrem základných štyroch zobrazovacích stupňov disponovať aj špeciálnym zobrazením Sport. Okrem toho sa na palube nachádza aj tradičný 8 alebo 9,2-palcový centrálny displej infotainmentu.
Menšie prevedenie je k dispozícii pre systémy Bolero a Amundsen, pričom väčšie je súčasťou systému Columbus. **Mapové podklady a softvér sa budú vždy aktualizovať „vzduchom“ (OTA)**. Nezabudlo sa ani na nabíjací box pre smartfóny. K dispozícii je aj USB-C, ktoré umožňuje aj nabíjanie rôznych zariadení. Na želanie je už tradične USB-C zabudované aj vo vnútornom spätnom zrkadle. Celkovo nový Kodiaq prináša aj bohaté možnosti konektivity. **Vďaka zabudovanej e-SIM karte je auto vždy pripojené k internetu**. Digitálna asistentka Laura dokáže rozoznať povely až v 15 rôznych jazykoch. Pri češtine, angličtine, nemčine, francúzštine a taliančine dokáže plnohodnotne porozumieť aj celým vetám. Nová je možnosť synchronizácie Google kalendáru či možnosť infotainmentu zobrazovať správy. Samozrejmosťou je Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Vďaka podpore aplikácie MyŠKODA je možné auto na diaľku odomknúť, zobraziť jeho aktuálnu polohu či aktivovať výstražné svetlá a klaksón.
### Pod kapotou len to najnovšie Výrazné zmeny sa udiali aj pod kapotou. Modernizovaný Kodiaq prináša širokú paletu najnovších motorov Evo od koncernu Volkswagen. Tie sa môžu pochváliť vyššou účinnosťou a nízkymi emisiami skleníkových plynov. **Benzínové motory pracujú so vstrekovacími tlakmi až 350 barov a tým zabezpečujú nižšiu spotrebu paliva**. **Optimalizácia systému na úpravu výfukových plynov pri naftových motoroch sa podpísala pod to, že oba dieselové agregáty majú až o 80% menej oxidov dusíku**. Oproti predchádzajúcej generácii naftových motorov bola **prepracovaná kľuková hriadeľ a taktiež aj samotné vedenie výfukových plynov**. Oba motory disponujú rovnakým objemom dva litre. Ide o dve výkonnostné kategórie. **Slabší, 110 kW, motor je k dispozícii s pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies. Silnejší, 147 kW, motor je štandardne dodávaný ako štvorkolka. Oba agregáty sú spojené so sedemstupňovou prevodovkou DSG**.
**Základom ponuky benzínových motorov je agregát 1,5 TSI ACT**, ktorý je dostupný len ako predokolka a ako jediný je spojený so 6-stupňovým manuálom. Samozrejme je na želanie dostupný aj automat. **Automatická prevodovka DSG je štandardom v kombinácii s motorom 2,0 TSI 140 kW a 2,0 TSI 180 kW**. V oboch prípadoch ide o kombináciu s pohonom všetkých štyroch kolies. ### RS po prvýkrát s benzínom Vrcholná verzia Kodiaq RS teda vôbec po prvýkrát dostane pod kapotu benzín. Ide o vyššie zmienený motor **2,0 TSI 180 kW**. Použitím silného benzínového motoru sa docielilo **zníženie hmotnosti až o 60 kilogramov**. Zároveň tak Kodiaq RS dostane ešte vyšší výkon, ako predchádzajúca generácia. Model RS už tradične ponúkne viaceré športové optické prvky. Ide napríklad o čierne lakovanú prednú masku, nové Matrix-LED svetlomety, čierne lišty okolo okien a čierny strešný nosič. Predný a zadný nárazník bude lakovaný vo farbe vozu. V porovnaní s predchodcom, má predný nárazník charakteristický dizajn. Ide o prevedenie, ktoré sa akosi odkazuje na Octaviu RS. Nechýba ani tradičné odrazové svetlo pozdĺž celej zadnej časti auta. Kodiaq RS bude štandardne dodávaný s 20-palcovými diskami kolies.
Niektoré zmeny sa udiali aj v interiéri. Športová výbava RS ponúkne napríklad čalúnenie predných dverí mikrovláknom Suedia v čiernej farbe. Inak sú na palube dostupné športové predná sedadlá, ktoré zdobí výrazné červené prešívanie. To je vidieť aj na prístrojovej doske či lakťových opierkach dverí. Modernizovaný Kodiaq bude pokračovať v úspešnej SUV stratégii značky. Od jeho uvedenia na trh sa ho predalo viac ako 600 tisíc kusov na 60 rôznych trhoch naprieč celým svetom. Kúpiť si ho okrem tradičných európskych krajín môžete aj v Číne, Indii či v Rusku.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia