Toto je nový Citroën C5X! Podľa značky ide o úplne nový druh auta
Ak by vás zaujímalo, do akej kategórie spadá nový model francúzskej automobilky, tak vás sklameme. **Citroën chce týmto modelom zbúrať zaužívané automobilové stereotypy,** a preto vyrobil auto, ktoré by mohlo byť zástupcom minimálne v troch kategóriách. > „Najlepšou pochvalou bolo, keď povedali, že nevedia, čo to je,“ šéf dizajnu značky, Pierre Leclercq. Za redakciu môžeme napísať,… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
### ÚTULNÝ INTERIÉR
Vyzerá to tak, že Citroën sa vrátil na tú správnu cestu. Narážame najmä na predchádzajúce pokusy s ovládaním klimatizácie prostredníctvom dotykového displeja. Značke to síce ušetrilo zopár drobných za panel klimatizácie a spočiatku to vyzeralo moderne, no prax ukázala, že toto riešenie môže byť počas jazdy nebezpečné a vďaka spomalenému multimediálnemu systému aj otravné. **Za každý nový model s klasickým ovládaním ventilácie preto od nás značka získava desaťsekundový standing ovation a o štvrtinu hviezdičky lepšie hodnotenie v každom teste.**
Koncepcia palubnej dosky má veľmi blízko k menšiemu modelu C4, upgrade však dostali materiály. Celok tak na fotografiách pôsobí o niečo lepším, prémiovejším dojmom. Automobilka opäť tvrdí, že na prvom mieste pri vývoji interiéru bol komfort posádky. Vpredu tak môžete nájsť pohodlné sedadlá, vďaka ktorým **sa cestujúci bude cítiť ako doma vo svojej obývačke.** Dlhodobý komfort vytvárajú vrstvy s vysokou hustotou a pena s tesnou štruktúrou, takže v sedadlách sa sedí uvoľnene a to aj na najdlhších cestách. Priestor na zadných sedadlách pozýva na oddych a uvoľnenie, pretože ponúka mnoho miesta na nohy, pohodlné sedenie a štedrý výhľad cez strešné okno.
Pre zvýšenie pohodlia na najvyššiu možnú mieru **prešla dôslednou starostlivosťou aj akustika, čo potvrdzujú najmä vrstvené predné aj zadné akustické okná,** ktoré príkladne izolujú interiér od vonkajších hlukov
Myslelo sa aj na technologických nadšencov. Súčasťou palubnej dosky je dotyková 12’’ HD obrazovka, 4 konektory USB-C ako aj bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov. **Model Citroën C5 X ponúka aj niektoré systémy čiastočne autonómnej jazdy na úrovni Level 2,** Highway Driver Assist spája adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a asistenčné systémy na udržanie vozidla v jazdnom pruhu: vodič sa už nemusí zaoberať rýchlosťou a trajektóriou vozidla, všetky tieto úlohy prevezme vozidlo. Medzi mnoho ďalších funkcií, ktoré zjednodušujú každodenný život, patria aj sledovanie mŕtveho uhla s dlhým dosahom, systém Rear Cross Traffic Alert, ktorý odhaľuje možné nebezpečenstvo v blízkosti vozidla pri cúvaní, systém Top 360 Vision zjednodušuje manévrovanie s vozidlom pomocou zobrazovania okolia vozidla na dotykovej obrazovke či bezkľúčový prístup a štartovanie Proximity, ktoré po priblížení a vzdialení sa vodiča automaticky odomkne a zamkne vozidlo.
### PHEV ÁNO, DIESEL NIE
Automobilka ešte nezverejnila kompletné informácie o pohonných jednotkách. **Podľa všetkého však pod kapotou tohto auta už nenájdeme naftový motor.** Okrem známych benzínových motorizácií koncernu príde do ponuky tiež plug-in hybridná verzia s výkonom 165 kW (225 k) a elektrickým dojazdom do 50 kilometrov. Na oficiálne potvrdenie si však budeme musieť chvíľku počkať.
Citroën C5 X, dostupný s benzínovými alebo plug-in hybridnými pohonmi, sa začne predávať v druhom štvrťroku 2021.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia