DS 9 dostal cenník, na prezidentskú limuzínu stojí pomerne málo
Krásny sedan má dĺžku, ktorú pripisujeme limuzínam, a dômyselne vyhotovený pohon všetkých kolies – zadné ovláda už iba elektromotor.
Vydané Text: Erik Stríž
### S benzínom, aj do zástrčky, no bez nafty
Nový DS 9 je k dispozícii s 1,6-litrovým benzínovým motorom PureTech s maximálnym výkonom 165 kW (225 k) a plug-in hybridným pohonom s rovnakým systémovým výkonom. V ňom je benzínový štvorvalec s max. výkonom 132 kW (180 k) kombinovaný s elektromotorom s max. výkonom 81 kW. Pohon je zabezpečený cez prednú nápravu, prevodové stupne si vyberá osemstupňový automat. Lítium-iónová batéria uchováva najviac 11,9 kWh elektrickej energie, čo by malo v závislosti od modelu zabezpečiť elektrický dojazd až 48 kilometrov (podľa WLTP). DS 9 E-Tense, názov plug-in hybridu, by mal byť schopný jazdiť až 135 km/h bez pomoci spaľovacieho motora.
Vrcholový model **4×4 360** za 66 500 eur dostal druhý elektromotor na zadnú nápravu a teda pohon všetkých kolies. Bude sa jednať o fakticky rovnaké koncepčné riešenie, akým disponuje napríklad **[Peugeot 3008 HYbrid](https://www.autoviny.sk/testy/121569/test-plug-inu-peugeot-3008-hybrid4-realne-uz-za-dva-litre)** či **[Jeep Compass 4×e](https://www.autoviny.sk/testy/122271/test-jeep-compass-4e-plug-in-hybrid-pohon-4e-je-spravna-inovacia-ale-spoznali-sme-aj-jeho-rizika)** – teda 4×4 bude zabezpečený dômyselne bez mechanického spojenia prednej a zadnej časti pohonu. Výkon systému by mal byť 265 kW (360 koní).
Naftové modely sa neplánujú.
Sedan okrem toho ponúkne nadštandardnú paletu asistenčných systémov, adaptívny podvozok známy z SUV DS 7 Crossback s funkciou predvídania pomocou prednej kamery. Zaujímavosťou je tiež použitie kamery, ktorá sleduje tvár vodiča a je schopná rozpoznávať jeho úroveň pozornosti a únavu, na nepozornosť potom systém vodiča upozorní akusticky aj vizuálne, nech si dá pauzu a kávičku.
Napriek nespornej vizuálnej atraktivite a zrejme nadčasovej estetike to DS9 nebude mať na európskom trhu ľahké. Nemeckí prémioví výrobcovia si trhový koláč delia medzi sebou skoro bezo zbytku. PSA sa však podľa auto motor und sport domnieva, že globálne, najmä v Číne, sa sedanom s elektrifikovanými pohonmi, sa mu podarí uspieť.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia