DS 9 dostal cenník, na prezidentskú limuzínu stojí pomerne málo

Krásny sedan má dĺžku, ktorú pripisujeme limuzínam, a dômyselne vyhotovený pohon všetkých kolies – zadné ovláda už iba elektromotor.
Vydané  Text: 
Prvý sedan od DS je v predaji od 47 700 eur, a to v konfigurácii s benzínovým motorom PureTech 225 a automatickou prevodovkou. Informáciu priniesol nemecký denník auto motor und sport, pričom [uviedol cenu nižšiu o 145 eur](https://www.auto-motor-und-sport.de/mittelklasse/ds9-limousine-hybrid-fotos-infos/) určenú pre nemecký trh. Cena od 47 700 eur platí pre domáci francúzsky trh ([odkaz na francúzsky cenník](https://mediapays-cdn-dspp-driveds.dsautomobiles.com/file/89/7/CT-TARIFS-DS-9.pdf)), slovenský importér značky zatiaľ ceny pre Slovensko na stránke neupresňuje. Model DS 9 nie je novinkou, vieme o ňom už viac ako rok, ale jeho uvedenie do predaja si vyžadovalo viac času. Francúzske zastúpenie značky cenníky zverejnilo k februáru. ### Väčší ako Peugeot 508 Model DS 9 zdieľa platformu s Peugeotom 508, je však oveľa dlhší. To znamená, že DS 9 by sa mal v budúcnosti stať aj novou francúzskou štátnou limuzínou, snáď priamo prezidentskou. Nie je to iba Volkswagen a jeho architektúra MQB, kto je dobrým príkladom dôsledného používania spoločnej platformy pre všetky značky v koncerne a mnohé modely áut. Francúzi a ich koncern PSA, teraz súčasť Stellantisu, používajú pre svoju paletu vozidiel dve architektúry. EMP2 je názov stavebnice PSA pre kompaktné a väčšie vozidlá. SUV ako Citroën C5 Aircross, Opel Grandland X a DS 7 Crossback, stredná verzia Peugeot 508 sedan a kombi a dokonca aj veľké dodávky v podobe Citroën Spacetourer, Opel Zafira Life a Peugeot Traveller stoja práve na nej. Túto platformu využíva aj prvý sedan pod značkou DS – model DS 9. Má celkovú dĺžku 4,93 metra a šírku 1,93 metra, ale z montážnej linky v Číne vychádza ešte dlhšej podobe. Pre porovnanie: Aktuálny Peugeot 508 má dĺžku 4,75 metra. DS 9 bol vytvorený s ohľadom na komfort a extravaganciu, má ponúkať veľkorysý priestor najmä pre zadných pasažierov. Svoju úlohu, samozrejme, zohráva aj rázvor náprav 2,90 metra. Aj tu sa DS týči nad Peugeot, v tomto prípade o jedenásť centimetrov. Nielen to hovorí za to, že DS 9 má budúcnosť aj ako nová oficiálna francúzska štátna limuzína, [uvádza auto motor und sport](https://www.auto-motor-und-sport.de/mittelklasse/ds9-limousine-hybrid-fotos-infos/). Vďaka veľkej maske chladiča a plochým LED svetlám vpredu a vzadu pokračuje model DS 9 v dizajnovom jazyku, ktorý bol prvýkrát reprezentovaný modelom DS7 Crossback. Novinkou je kovová lišta na kapote, ktorá sa tiahne od loga značky po čelné sklo. Zaujímavým detailom sú smerové svetlá v poslednom stĺpiku karosérie. Je to nenápadné vzdanie úcty klasickému DS z roku 1955. Tu boli smerové svetlá v tvare slzy pripevnené k zadnému oknu.

Naša pandemická skúsenosť s elektromobilom: Test DS3 Crossback E-Tense

Excentrický elektromobil s takmer športovým riadením a nevšedným interiérom.

### S benzínom, aj do zástrčky, no bez nafty Nový DS 9 je k dispozícii s 1,6-litrovým benzínovým motorom PureTech s maximálnym výkonom 165 kW (225 k) a plug-in hybridným pohonom s rovnakým systémovým výkonom. V ňom je benzínový štvorvalec s max. výkonom 132 kW (180 k) kombinovaný s elektromotorom s max. výkonom 81 kW. Pohon je zabezpečený cez prednú nápravu, prevodové stupne si vyberá osemstupňový automat. Lítium-iónová batéria uchováva najviac 11,9 kWh elektrickej energie, čo by malo v závislosti od modelu zabezpečiť elektrický dojazd až 48 kilometrov (podľa WLTP). DS 9 E-Tense, názov plug-in hybridu, by mal byť schopný jazdiť až 135 km/h bez pomoci spaľovacieho motora. Vrcholový model **4×4 360** za 66 500 eur dostal druhý elektromotor na zadnú nápravu a teda pohon všetkých kolies. Bude sa jednať o fakticky rovnaké koncepčné riešenie, akým disponuje napríklad **[Peugeot 3008 HYbrid](https://www.autoviny.sk/testy/121569/test-plug-inu-peugeot-3008-hybrid4-realne-uz-za-dva-litre)** či **[Jeep Compass 4×e](https://www.autoviny.sk/testy/122271/test-jeep-compass-4e-plug-in-hybrid-pohon-4e-je-spravna-inovacia-ale-spoznali-sme-aj-jeho-rizika)** – teda 4×4 bude zabezpečený dômyselne bez mechanického spojenia prednej a zadnej časti pohonu. Výkon systému by mal byť 265 kW (360 koní). Naftové modely sa neplánujú.
Sedan okrem toho ponúkne nadštandardnú paletu asistenčných systémov, adaptívny podvozok známy z SUV DS 7 Crossback s funkciou predvídania pomocou prednej kamery. Zaujímavosťou je tiež použitie kamery, ktorá sleduje tvár vodiča a je schopná rozpoznávať jeho úroveň pozornosti a únavu, na nepozornosť potom systém vodiča upozorní akusticky aj vizuálne, nech si dá pauzu a kávičku. Napriek nespornej vizuálnej atraktivite a zrejme nadčasovej estetike to DS9 nebude mať na európskom trhu ľahké. Nemeckí prémioví výrobcovia si trhový koláč delia medzi sebou skoro bezo zbytku. PSA sa však podľa auto motor und sport domnieva, že globálne, najmä v Číne, sa sedanom s elektrifikovanými pohonmi, sa mu podarí uspieť.

Koľko stojí luxusné SUV DS 7 Crossback ako plug-in hybrid?

Chuť luxusu podľa francúzskeho receptu dostáva novú rozmer. DS, luxusná odnož koncernu PSA, na trh uvádza plug-in hybridnú verziu svojho SUV DS 7 Crossback. Má šancu?




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia