Škoda uvádza Octaviu vo výbave SPORTLINE. Dočkáme sa aj výkonného motora po vzore Superbu?
Octavia u nás vôbec po prvýkrát dostáva výbavu SPORTLINE. Ide o medzistupeň medzi výbavou Style a vrcholným RS. Čo všetko za takéto spojenie dostanete?
Vydané Text: David Hecl
### Interiér v znamení športového ducha
Interiér dostal podobne ako exteriér zopár dizajnových zmien. Vo svojej podstate vychádza z výbavy Style a jeho súčasťou je látkové prevedenie prístrojovej dosky a dekoračná lišta Piano Black. **Športové sedadlá majú v tomto prípade integrované opierky hlavy a sú vyhotovené z prémiového poťahu ThermoFlux**. Octavia SPORTLINE bude dostupná s trojramenným volantom, ktorý už tradične ponesie plaketu s označením výbavy.
Nezabudlo sa ani na komfort. **K dispozícii bude voliteľný adaptívny podvozok DCC**, ktorý umožní nastavenie až v 15 rôznych stupňoch tuhosti tlmenia. Zároveň disponuje možnosťou priebežného prispôsobovania tuhosti. Medzi bezpečnostné prvky novej Octavie SPORTLINE nepochybne patrí proaktívna ochrana pasažierov vrátane senzorov prevrátenia auta. Ďalej tu nájdeme antikolízny systém alebo asistent pri odbočovaní či nový centrálny airbag medzi prednými sedadlami.
### Široká ponuka motorizácií bez najsilnejšieho prevedenia
Azda najdôležitejšou súčasťou výbavy SPORTLINE je to, čo má pod kapotou. Tu si bude môcť zákazník vybrať takmer medzi všetkými dostupnými pohonnými jednotkami z verzie Style. Výkon pokrýva široké spektrum verzií **od 85 kW až po 150 kW**. Motor **1,5 TSI 110 kW** bude dostupný aj so 7-stupňovou prevodovkou DSG, zatiaľ čo **2,0 TSI 140 kW** si bude zákazník môcť zakúpiť s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies.
K dispozícii bude aj mild-hybrid, ktorý bude k dispozícii s motorom **1,5 TSI e-TEC**. Ponuku ďalej rozširuje aj plug-in hybrid **Octavia iV SPORTLINE s výkonom 150 kW**. Ide o klasický plug-in hybridný pohon, ktorý nájdeme naprieč celým portfóliom koncernu VW. Nezabudlo sa ani na verziu s pohonom na CNG. Tá bude k dispozícii s motorom **1,5 TSI G-TEC s výkonom 96 kW**.
Napokon tu máme aj niečo pre milovníkov nafty. Diesel bude v novom SPORTLINE zastúpený dvojicou motorov **2,0 TDI s výkonom 85 alebo 110 kW**. Slabší motor bude možné na želanie kombinovať s automatickou prevodovkou rovnako ako aj silnejší agregát. Výhodou 2,0 TDI 110 kW je, že na želanie bude dostupný aj s pohonom všetkých štyroch kolies.
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia