Škoda uvádza Octaviu vo výbave SPORTLINE. Dočkáme sa aj výkonného motora po vzore Superbu?

Octavia u nás vôbec po prvýkrát dostáva výbavu SPORTLINE. Ide o medzistupeň medzi výbavou Style a vrcholným RS. Čo všetko za takéto spojenie dostanete?
Vydané  Text: 
Škoda v týchto dňoch odhalila novú Octaviu vo výbave SPORTLINE. Po 25 rokoch na trhu ide o jej premiéru v tejto výbave na našom trhu. Zároveň tým automobilka rozširuje ponuku SPORTLINE na tri dôležité modely. Čo všetko prinesie SPORTLINE, ktorý bude akousi **vstupnou bránou do sveta RS**? ### Exteriér v znamení čiernej **Detaily exteriéru** modelu Octavia SPORTLINE **sú už tradične zladené do odtieňov čiernej**. Čierna sa preniesla na špecifický predný spoiler, masku chladiča, spätné zrkadlá, rámy bočných okien a taktiež aj na zadný nápis ŠKODA a pomenovanie modelu. Vo verzii liftback je SPORTLINE vybavený aj čiernym lesklým spoilerom, ktorý môžeme nájsť aj na vrcholnom Superbe. Zadný difúzor novej Octavie taktiež prešiel na temné farby. Jedinečným prvkom je chrómová lišta, ktorá je odetá do farieb tmavého chrómu. **Novú Octaviu SPORTLINE si budete môcť v základnej verzii zakúpiť so 17-palcovými diskami Pulsar. Za príplatok je možné si vybrať medzi 18-palcovými diskami Vega alebo 19-palcovými diskami z ľahkých zliatin Taurus**. Nezabudlo sa ani na nápis SPORTLINE, ktorý sa nachádza na oboch predných blatníkoch.
### Interiér v znamení športového ducha Interiér dostal podobne ako exteriér zopár dizajnových zmien. Vo svojej podstate vychádza z výbavy Style a jeho súčasťou je látkové prevedenie prístrojovej dosky a dekoračná lišta Piano Black. **Športové sedadlá majú v tomto prípade integrované opierky hlavy a sú vyhotovené z prémiového poťahu ThermoFlux**. Octavia SPORTLINE bude dostupná s trojramenným volantom, ktorý už tradične ponesie plaketu s označením výbavy. Nezabudlo sa ani na komfort. **K dispozícii bude voliteľný adaptívny podvozok DCC**, ktorý umožní nastavenie až v 15 rôznych stupňoch tuhosti tlmenia. Zároveň disponuje možnosťou priebežného prispôsobovania tuhosti. Medzi bezpečnostné prvky novej Octavie SPORTLINE nepochybne patrí proaktívna ochrana pasažierov vrátane senzorov prevrátenia auta. Ďalej tu nájdeme antikolízny systém alebo asistent pri odbočovaní či nový centrálny airbag medzi prednými sedadlami.
### Široká ponuka motorizácií bez najsilnejšieho prevedenia Azda najdôležitejšou súčasťou výbavy SPORTLINE je to, čo má pod kapotou. Tu si bude môcť zákazník vybrať takmer medzi všetkými dostupnými pohonnými jednotkami z verzie Style. Výkon pokrýva široké spektrum verzií **od 85 kW až po 150 kW**. Motor **1,5 TSI 110 kW** bude dostupný aj so 7-stupňovou prevodovkou DSG, zatiaľ čo **2,0 TSI 140 kW** si bude zákazník môcť zakúpiť s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. K dispozícii bude aj mild-hybrid, ktorý bude k dispozícii s motorom **1,5 TSI e-TEC**. Ponuku ďalej rozširuje aj plug-in hybrid **Octavia iV SPORTLINE s výkonom 150 kW**. Ide o klasický plug-in hybridný pohon, ktorý nájdeme naprieč celým portfóliom koncernu VW. Nezabudlo sa ani na verziu s pohonom na CNG. Tá bude k dispozícii s motorom **1,5 TSI G-TEC s výkonom 96 kW**. Napokon tu máme aj niečo pre milovníkov nafty. Diesel bude v novom SPORTLINE zastúpený dvojicou motorov **2,0 TDI s výkonom 85 alebo 110 kW**. Slabší motor bude možné na želanie kombinovať s automatickou prevodovkou rovnako ako aj silnejší agregát. Výhodou 2,0 TDI 110 kW je, že na želanie bude dostupný aj s pohonom všetkých štyroch kolies.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia