Vybrali sme najlepšie autá pre seniorov! S týmito určite nespravíte chybu
Seniori môžu mať na autá iné požiadavky ako mladí ľudia. Na čo si treba dávať pozor a ktoré autá sú pre nich najvhodnejšie?
Vydané Text: Peter Orosz
### Volkswagen T-Cross
Najmenší crossover od Volkswagenu spĺňa základné atribúty. Dobre sa doňho nastupuje, je praktický a pýši sa vynikajúcou ergonómiou ovládania. Základné prvky sa ovládajú tlačidlami a aj keď infotainment nie je najjednoduchší, ľahko sa v ňom orientuje a nemusíte sa naň spoliehať.
* Výkon: 70 – 110 kW/95 – 150 k
* Spotreba 5,8 – 6 l/100 km
* Batožinový priestor 455 – 1 281dm3
* Cena od: 16 390 €
### Dacia Duster
Bestseller s neporaziteľnou cenou, čo je často rozhodujúci faktor. Duster má aj pár vlastností, ktoré ocenia seniori. Menovite je to veľmi jednoduché ovládanie alebo príplatkové parkovacie kamery Multiview. Nastupovanie je vďaka vysoko položeným sedadlám trochu komplikovanejšie a chýba aj možnosť objednať si sledovanie mŕtveho uhla. Inak je to príjemné auto, na ktoré sa netreba pozerať cez prsty. Motor 1.0 TCe 90 má nepriame vstrekovanie, takže nepotrebuje filter pevných častíc, čo pomáha udržať cenu na uzde.
* Výkon: 67 – 110 kW/91 – 150 k
* Spotreba 4,1 – 6,1 l/100 km
* Batožinový priestor 411 – 1 478 dm3
* Cena od: 10 590 €
### Dacia Sandero Stepway
Kvalitatívne, technologicky a ergonomicky je o krok ďalej pred Dusterom. Tiež ponúka vyšší posed, avšak má ešte lepšiu ergonómiu, pohodlnejšie nastupovanie a je bezpečnejšia vďaka platforme zdieľanej s Capturom. Ponúka aj moderné asistenčné systémy vrátane autonómneho brzdenia, udržiavania v jazdnom pruhu a sledovania mŕtveho uhla.
* Výkon: 67 – 74 kW/91 – 100 k
* Spotreba 5,6 – 6,4 l/100 km
* Batožinový priestor 328 dm3
* Cena od: 11 350 €
### Mitsubishi ASX
Atmosférický motor, automat, jednoduché ovládanie, vynikajúca spoľahlivosť. Mitsubishi ASX je auto ako stvorené pre konzervatívnejších zákazníkov. Rovnako ako Duster ponúka aj pohon 4 × 4 a taktiež je to vlastne staré auto, ktoré automobilka postupne omladzuje výbavou. Základná cena je vyššia, ale máte v nej už celkom silný dvojliter.
* Výkon: 110 kW/150 k
* Spotreba 7,1 – 8,2 l/100 km
* Batožinový priestor 488 – 1 219 dm3
* Cena od: 16 990 €
### Kia Stonic
Malý kompaktný crossover poteší prehľadným ovládaním, kde prevažujú tlačidlá, s veľkou a veľmi dobre čitateľnou a prehľadnou dotykovou obrazovkou s veľkými písmenami (za príplatok). Je to auto s dobrou ergonómiou, nastupovaním, nízkou nakladacou hranou kufra a seniorov, ktorí už neplánujú často meniť autá, isto poteší aj sedemročná záruka. Ponúka všetko, čo treba a má bohatú výbavu už v základe.
* Výkon: 62 – 88 kW/84 – 120 k
* Spotreba 5,1 – 6,1 l/100 km
* Batožinový priestor 352 – 1 155 dm3
* Cena od: 13 190 €
### BMW 2 Active Tourer
Ak vám sociálna poisťovňa vypočítala veľmi štedrý dôchodok, alebo (pravdepodobnejšie) ak ste si dobre našetrili, môžete uvažovať aj nad BMW. Model BMW 2 Active Tourer ponúka vyšší posed, priestrannú kabínu, skvelú variabilitu a vynikajúce ovládanie. Môžete si ho vybaviť až do absurdnej ceny, takže ponúka ozaj všetko potrebné. Kamery a asistenčné systémy sú na najvyššej úrovni. Rovnako ako cena v tomto výbere.
* Výkon: 80 – 140 kW/109 – 190 k
* Spotreba 4,4 – 5,8 l/100 km
* Batožinový priestor 468 – 1 510 dm3
* Cena od: 26 950 €
### Citroën C-Elysée
Chápeme, že niektorí seniori sú naozaj konzervatívni a uprednostnia klasický tvar karosérie typu sedan. Model C-Elysée je veľmi dostupný a ponúka obrovský kufor a jednoduché ovládanie. Jeho nevýhoda je, že neponúka automatickú prevodovku ani za príplatok a je dostupný výlučne s dieselovým motorom. Taktiež nastupovanie nemusí vyhovovať každému a neponúka takmer žiadne asistenčné systémy. Na druhú stranu ponúkne fantastickú spotrebu za bezkonkurenčnú cenu.
* Výkon: 73 kW/99 k
* Spotreba 4,5 – 5,2 l/100 km
* Batožinový priestor 506 dm3
* Cena od: 12 990 €
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia