Automobilky plánujú oživenie dopytu podporiť novými generáciami kľúčových modelov. K zaujímavým novinkám bude celkom isto patriť aj Opel Astra, ktorý by sa mal objaviť už pár mesiacov.
Opel Astra bola na mnohých trhoch korunným princom kompaktných automobilov. V rámci triedy patrila skôr ku konzervatívne ladeným modelom a všetko nasvedčuje tomu, že tento charakter si zachová aj v nadchádzajúcej generácii. Jedno je však isté, nový model prevezme techniku od materského koncernu Stellantis.
**Nová Astra bude postavená na platforme EMP2 (Efficient Modular Platform 2), ktorú bude zdieľať napríklad s pripravovanou generáciou Peugeota 308.**
Možno preto očakávať, že veľmi podobná, ak nie úplne totožná, bude ponuka pohonných jednotiek. Počíta teda môžeme s benzínovým trojvalcom 1,2 PureTech s maximálnym výkonom 96 kW (130 k), v ponuke by mal zostať aj osvedčený turbodiesel1,5 BlueHDi (96 kW/130). A čo ďalej? Keďže koncernový súrodenec ohlásil príchod dvoch plug-in hybridov, je veľmi pravdepodobné, že ich dostane aj Astra. Jeden je postavený na základe motora 1,6 PureTech, s predpokladaným kombinovaným výkonom sústavy 165 kW (225 k) a druhý na báze motora 1,2 PureTech, s predpokladaným kombinovaným výkonom sústavy 133 kW (180 k).
**Je to všetko, čo sa pod prednou kapotou objaví? Uvidíme.**
Povráva sa však, že by sa v ponuke mala objaviť aj populárna športovo ladená verzia OPC. Nuž nechajme sa prekvapiť. O tom, že by mala byť v ponuke Astra aj čisto eletrickej verzii na verejnosť neprenikli žiadne informácie. Je teda málo pravdepodobné, že by sa takéto verzia v ponuke objavila.
**Čaro zdieľania: identickou technikou osloviť odlišnú skupinu zákazníkov**
V prípade novej generácie modelu Astra sa naplno prejavia výhody veľkého koncernu. V zásade identickú techniku dokáže koncern ponúknuť zákazníkom auto s výrazne iným zameraním. Je takmer isté, že si Astra v rámci rodiny kompaktných modelov koncernu Stellantis podrží pozíciu konzervatívne ladeného modelu. Očakávať teda môžeme, že v prípade karosérie dostane Astra prvky z modelu Mokka. K dispozícii by vraj mohlo byť aj dvojfarebné lakovanie karosérie. Zásadne iné stvárnenie možno samozrejme očakávať aj v prípade interiéru. V praxi to pri koncipovaní pracoviska vodiča bude znamenať menej extravagancie a viac ergonomicky osvedčených riešení.
**Skúška schopností**
Bude zaujímavé sledovať nakoľko sa, vďaka zásadne inému dizajnu, podarí koncernu Stellantis identickou technikou osloviť dve odlišné skupiny zákazníkov. Ak skúška dopadne úspešne možno očakávať, že by sa na cesty mohli postupne vrátiť aj kompaktné modely značiek Fiat, Lancia a Alfa Romeo. Úprimne, svet automobilov sa za posledné obdobie zásadne zmenil a technických fajnšmekrov je medzi zákazníkmi z roka na rok menej. A tak by postup, kedy bude technik šiť u šiestich rôznych krajčírov, nikomu vadiť nemusel.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Opel na jeseň predstaví novú Astru. Akú techniku ponúkne?