Tesla má v Číne veľký problém. Jej autá boli označené za hrozbu pre národnú bezpečnosť

Čínska vláda sa rozhodla obmedziť používanie automobilov Tesla v citlivých oblastiach krajiny. Je to iba politický akt a odpoveď na kauzu Huawei, alebo má názor kompetentných skutočne reálne základy?
Vydané  Text: 
Za hlavný problém označili zodpovední zaznamenávanie okolia kamerami zabudovanými v karosérii vozidla. Na záznamoch sa totiž môžu ocitnúť budovy a zariadenia vládneho a vojenského charakteru. Čína má problém s tým, aby tieto záznamy neboli zneužité vládnymi agentúrami USA. Z tohto dôvody vstúpil v Číne zákaz používať autá Tesla na cestu do práce zamestnancom štátnych úradov a armády. Dodajme, že zákaz vykonávať obrazový záznam vo vojenských objektoch nie je ničím novým. Podobný zákaz platí napríklad aj vojenských objektoch v USA. ### Musk zneužitie kategoricky vylučuje! Na problém samozrejme okamžite zareagoval Elon Musk, ktorý zneužitie záznamov kategoricky vylúčil. Podľa jeho vyjadrenia záznamy, ktoré sú odosielané do centrály automobilky, slúžia výhradne na vylepšovanie fungovania systémov vozidiel. Dokáže však Tesla garantovať, že má záznamy zabezpečené pred ich krádežou a následným zneužitím? ### Súkromie? Zabudnite! Niekto sa na vás pozerá. Otázne je kto a na čo tieto informácie použije. O tom, že sa schopnosti moderných automobilov dostanú do pozornosti regulátorov a bezpečnostných analytikov sa v podstate vedelo už dávno. Otázka bola len, kedy zaznamenávanie pozície vozidla a posádky začne niekomu vadiť. Hoci sa to verejne nehovorí, schopnosti monitorovať a zaznamenávať pohyb auta, a teda aj jeho posádky, môže byť v blízkej budúcnosti oveľa cennejším obchodným artiklom, než samotné auto. A riziko, že sa s týmito údajmi bude obchodovať, je veľké. Ak by ste nás mali za konšpirátorov, tak spomeňte si na to, na základe čoho sa vám na smartfóne zobrazujú reklamy. ### V princípe môžeme povedať, že sa jedná o ten istý spôsob získavania informácií o spotrebiteľovi. Auto totiž presne vie, kade a v akom čase denne jazdíte do práce a z práce. A to je informácia, ktorá môže byť zaujímavá a veľmi cenná pre neskutočne veľkú skupinu firiem. Takto získané dáta môžu mať napríklad vplyv na hodnotu pozemkov a nehnuteľností, umiestňovanie obchodných a reštauračných prevádzok… Na základe toho, okolo ktorých obchodných centier denne jazdíte, sa vám môžu v aute zobrazovať reklamy na akciové produkty… A to je len tá „pozitívna“ časť toho, na čo sa získané dáta môžu použiť. Zostáva nám teda veriť, že to, čo o nás naše auto vie, zostane iba medzi nami.







Inzercia

Inzercia