KOMPLETNÉ INFORMÁCIE O NOVINKE | Bratislavčan s autom na značkách KE a GA a naopak. Skončí sa konečne rozdeľovanie motoristov podľa okresu, v ktorom žijú?
Schválenou novelou zákona bolo aj rozšírenie kompetencií obcí vydávať pokuty za porušenia pravidiel cestnej premávky na úseku zastavenia a státia vozidiel v rámci tzv. objektívnej zodpovednosti držiteľa vozidla. Týka sa to predovšetkým porušovania prednostného práva na parkovanie rezidentov.
Objektívnu zodpovednosť možno uplatňovať výhradne prostredníctvom polície, obce takúto možnosť nemali, rovnako sa ich obrazové záznamy nepovažovali za dôkazy. Lenže polícia nemá dostatočné personálne ani technické kapacity.
Návrh zákona je podľa predkladateľov **v súlade s Ústavou Slovenskej republiky**, ústavnými zákonmi a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, **ako aj s právom Európskej únie**.
Na zmenu vo vydávaní EČV sa čakalo dlho. Ako sa však s novými tabuľkami, ktoré nič nehovoria o okrese kde je auto evidované, vysporiadajú správcovia parkovacej politiky v jednotlivých mestách?
**Po novom má mať obec možnosť pokutovať držiteľa vozidla za porušenie jeho povinností** a tak zabezpečiť, aby pri prevádzkovaní jeho motorového vozidla boli dodržiavané pravidlá cestnej premávky spočívajúce v zákaze zastavenia alebo státia vozidiel v územnej pôsobnosti konkrétnej obce, [uvádza sa v predkladacej správe k novele zákona](https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/25796/1).
Úprava kompetencií obcí zasa štát výjde asi na **2,2 milióna eur**, pričom sa zmieňuje možnosť čerpania prostriedkov z Európskej únie.
K úprave uvedenej kompetencie obcí nebol vydaný konkrétny dátum, v stanovisku sa len uvádza, že navrhovaný termín platnosti v máji tohto roka nie je technicky realizovateľný.
Rakúsko tvrdo zakročuje nielen proti notorickým porušovateľom dopravných predpisov. Pokuty sa drasticky zvyšujú, v extrémnych prípadoch bude vozidlo zabavené.
Inzercia