Schválené: Pokuty za parkovanie už nebudú rozdávať len policajti

Rezidenti majú problémy s tým, že na nich parkovacích miestach parkujú takzvaní cezpoľní. Po novom ich už nebude riešiť iba polícia, ale aj samotná obec.
Vydané  Text: 
Tento týždeň sme v samostatnom príspevku informovali o výsledkoch rokovania Vlády SR k novelizácii Zákona o cestnej premávke, kedy vláda schvália novinky v prideľovaní evidenčných čísiel vozidiel. Od budúceho roka sa okresné EČV rušia, nahradia ich celoštátne začínajúce od AA000AA a aktuálne evidenčné čísla budú naviazané na vozidlo, nie na majiteľa. Zmeny sú to priam historické, okrem toho vláda odsúhlasila aj zjednodušenie procesu prehlasovania vozidiel:

Koniec okresných EČV: Budeme musieť meniť značky povinne? Prinášame presné informácie o tom, ako rozhodla vláda

KOMPLETNÉ INFORMÁCIE O NOVINKE | Bratislavčan s autom na značkách KE a GA a naopak. Skončí sa konečne rozdeľovanie motoristov podľa okresu, v ktorom žijú?

Schválenou novelou zákona bolo aj rozšírenie kompetencií obcí vydávať pokuty za porušenia pravidiel cestnej premávky na úseku zastavenia a státia vozidiel v rámci tzv. objektívnej zodpovednosti držiteľa vozidla. Týka sa to predovšetkým porušovania prednostného práva na parkovanie rezidentov. Objektívnu zodpovednosť možno uplatňovať výhradne prostredníctvom polície, obce takúto možnosť nemali, rovnako sa ich obrazové záznamy nepovažovali za dôkazy. Lenže polícia nemá dostatočné personálne ani technické kapacity. Návrh zákona je podľa predkladateľov **v súlade s Ústavou Slovenskej republiky**, ústavnými zákonmi a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, **ako aj s právom Európskej únie**.

Ovplyvnia nové tabuľky s evidenčnými číslami parkovaciu politiku?

Na zmenu vo vydávaní EČV sa čakalo dlho. Ako sa však s novými tabuľkami, ktoré nič nehovoria o okrese kde je auto evidované, vysporiadajú správcovia parkovacej politiky v jednotlivých mestách?

**Po novom má mať obec možnosť pokutovať držiteľa vozidla za porušenie jeho povinností** a tak zabezpečiť, aby pri prevádzkovaní jeho motorového vozidla boli dodržiavané pravidlá cestnej premávky spočívajúce v zákaze zastavenia alebo státia vozidiel v územnej pôsobnosti konkrétnej obce, [uvádza sa v predkladacej správe k novele zákona](https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/25796/1). Úprava kompetencií obcí zasa štát výjde asi na **2,2 milióna eur**, pričom sa zmieňuje možnosť čerpania prostriedkov z Európskej únie. K úprave uvedenej kompetencie obcí nebol vydaný konkrétny dátum, v stanovisku sa len uvádza, že navrhovaný termín platnosti v máji tohto roka nie je technicky realizovateľný.

Rakúsko zdvojnásobuje výšku pokút, za extrémy budú zabavené vozidlá hneď na mieste

Rakúsko tvrdo zakročuje nielen proti notorickým porušovateľom dopravných predpisov. Pokuty sa drasticky zvyšujú, v extrémnych prípadoch bude vozidlo zabavené.

Inzercia

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia