Toto je nový Peugeot 308. Máme prvé informácie.

Peugeot na trh čoskoro uvedie novú generáciu kompaktného modelu 308. Na informácie je zatiaľ skúpy, čo to sme sa však u novinke dozvedeli.
Vydané  Text: 
Po úniku fotografií novej generácie modelu 308 išiel Peugeot s pravdou von a na svojej stránke uverejnil oficiálne fotky novej generácie populárneho modelu 308. AK si myslíte, že nás zavalil kompletnými informáciami, ste na omyle. Na tie si ešte budeme musieť počkať. Napriek tomu už o novinke vieme niekoľko zaujímavostí.
### Benzín, diesel aj hybrid Hoci kompletnú paletu pohonných jednotiek ešte nezverejnil, očakávať môžeme minimálne tri alternatívny pohonu. Základ bude podľa očakávania tvoriť osvedčený trojvalec 1,2 PureTech s maximálnym výkonom 96 kW (130 k). Napriek tomu, že mnoho automobiliek od dieselových motorov už ustupuje, Peugeot ho pre modelový rad 308 v ponuke ponechá. Malo by sa jednať o motor 1,5 BlueHDi (96 kW/130). O tom, či auto dostane aj benzínový štvorvalec 1,6 PureTech zatiaľ špióni mlčia. Pohľad na volant však prezrádza, že v ponuke bude aj športovo ladená verzia GT, a tak príchod tohto motora vylúčiť nemožno.
Čo je však dnes viac menej jasné, že sa tento motor objaví vo verzii plug-in hybrid. Plug-in hybridy by mali byť v ponuke dokonca dva. Jeden na báze motora 1,6 PureTech, s predpokladaným kombinovaným výkonom sústavy 165 kW (225 k) a druhý na báze motora 1,2 PureTech, s predpokladaným kombinovaným výkonom sústavy 133 kW (180 k). Tieto informácie sú však zatiaľ nepotvrdené, a tak ich treba brať iba informatívne.
### Fešák zvonka aj zvnútra Fotky naznačujú, že sa novinka bude páčiť a vo svojej triede bude aj naďalej patriť k dizajnovo výrazným modelom. Hodnotenie dizajnu necháme na každého z vás, v kabíne nás však zaujalo niekoľko detailov. Dvojramenný volant je pomerne veľký a citeľne menej zrezaný, čo poteší minimálne pri parkovacích manévroch. Stavba prístrojovej dosky zaujme napríklad vysokou stredovou konzolou aj umiestnením výduchov klimatizácie, ktoré sú netradične nad displejom multimediálneho systému. Peugeot však v prípade stavby kokpitu rád experimentuje, a tak sme nejakú tú špecialitku vlastne aj očakávali.
Okrem toho nám fotky stihli odhaliť ešte jeden u nás pomerne sledovaný parameter. Batožinový priestor bude mať v štandardnej verzii objem 412 dm3, v prípade hybridnej verzie si bude musieť majiteľ vystačiť s objemom 361 dm3. Dodajme, že keďže sa bude jednať o plug-in hybrid, ktorý používa väčší akumulátor, je tento objem batožinového priestoru veľmi dobrý.
Nuž a to je všetko, čo sme z oficiálnych správ automobilky a zápisníkov špiónov o novom Peugeote 308 zistili. Na ďalšie podrobnosti, technické údaje, ceny, výbavu a dátum príchodu na trh si musíme počkať na oficiálnu premiéru.