Toto je nový Peugeot 308. Máme prvé informácie.
Peugeot na trh čoskoro uvedie novú generáciu kompaktného modelu 308. Na informácie je zatiaľ skúpy, čo to sme sa však u novinke dozvedeli.
Vydané Text: Peter Lacena
### Benzín, diesel aj hybrid
Hoci kompletnú paletu pohonných jednotiek ešte nezverejnil, očakávať môžeme minimálne tri alternatívny pohonu. Základ bude podľa očakávania tvoriť osvedčený trojvalec 1,2 PureTech s maximálnym výkonom 96 kW (130 k). Napriek tomu, že mnoho automobiliek od dieselových motorov už ustupuje, Peugeot ho pre modelový rad 308 v ponuke ponechá. Malo by sa jednať o motor 1,5 BlueHDi (96 kW/130). O tom, či auto dostane aj benzínový štvorvalec 1,6 PureTech zatiaľ špióni mlčia. Pohľad na volant však prezrádza, že v ponuke bude aj športovo ladená verzia GT, a tak príchod tohto motora vylúčiť nemožno.
Čo je však dnes viac menej jasné, že sa tento motor objaví vo verzii plug-in hybrid. Plug-in hybridy by mali byť v ponuke dokonca dva. Jeden na báze motora 1,6 PureTech, s predpokladaným kombinovaným výkonom sústavy 165 kW (225 k) a druhý na báze motora 1,2 PureTech, s predpokladaným kombinovaným výkonom sústavy 133 kW (180 k). Tieto informácie sú však zatiaľ nepotvrdené, a tak ich treba brať iba informatívne.
### Fešák zvonka aj zvnútra
Fotky naznačujú, že sa novinka bude páčiť a vo svojej triede bude aj naďalej patriť k dizajnovo výrazným modelom. Hodnotenie dizajnu necháme na každého z vás, v kabíne nás však zaujalo niekoľko detailov. Dvojramenný volant je pomerne veľký a citeľne menej zrezaný, čo poteší minimálne pri parkovacích manévroch. Stavba prístrojovej dosky zaujme napríklad vysokou stredovou konzolou aj umiestnením výduchov klimatizácie, ktoré sú netradične nad displejom multimediálneho systému. Peugeot však v prípade stavby kokpitu rád experimentuje, a tak sme nejakú tú špecialitku vlastne aj očakávali.
Okrem toho nám fotky stihli odhaliť ešte jeden u nás pomerne sledovaný parameter. Batožinový priestor bude mať v štandardnej verzii objem 412 dm3, v prípade hybridnej verzie si bude musieť majiteľ vystačiť s objemom 361 dm3. Dodajme, že keďže sa bude jednať o plug-in hybrid, ktorý používa väčší akumulátor, je tento objem batožinového priestoru veľmi dobrý.
Nuž a to je všetko, čo sme z oficiálnych správ automobilky a zápisníkov špiónov o novom Peugeote 308 zistili. Na ďalšie podrobnosti, technické údaje, ceny, výbavu a dátum príchodu na trh si musíme počkať na oficiálnu premiéru.