Problémy, ktoré donedávna trápili skôr počítačových nadšencov, dnes zasahujú aj do sveta automobilov. Moderné vozidlá sú totiž plné počítačov a ich úlohou je postarať sa o fungovanie celého systému. Dokonca aj ovládacie časti ako napríklad spojka či radiaca páka, ktoré boli kedysi so zvyškom auta mechanicky prepojené, **sú dnes ovládané elektronicky technológiou shift by wire.** Viac však vnímame pribúdajúce… Prečítať celé
Problémy, ktoré donedávna trápili skôr počítačových nadšencov, dnes zasahujú aj do sveta automobilov. Moderné vozidlá sú totiž plné počítačov a ich úlohou je postarať sa o fungovanie celého systému. Dokonca aj ovládacie časti ako napríklad spojka či radiaca páka, ktoré boli kedysi so zvyškom auta mechanicky prepojené, **sú dnes ovládané elektronicky technológiou shift by wire.**
Viac však vnímame pribúdajúce displeje, ktoré vyžadujú pravidelnú softvérovú aktualizáciu podobne ako váš mobilný telefón. **V opačnom prípade sa môže stať, že niektoré funkcie jednoducho prestanú fungovať z dôvodu kompatibility alebo bezpečnosti.** Pri rýchlosti, akou dnes automobilky vyvíjajú nové verzie svojich multimediálnych systémov, však nemôžeme očakávať doživotnú podporu každého systému. **Držať pri živote niekoľko generácií operačných systémov je pre výrobcov jednoducho neudržateľné.**
> Automobilky vypínajú funkcie, za ktoré ste si pri kúpe riadne zaplatili.
Dôkazom tohto procesu môže byť napríklad Hyundai, ktorý v USA **oznámil ukončenie podpory pre staršie vozidlá už po piatich rokoch!** Odstrihnutie sa bude týkať viacerých modelov vyrobených od roku 2012 do 2016, pričom **majitelia prídu o viaceré dôležité bezpečnostné prvky** ako napríklad automatické upozornenie po náraze, núdzové volanie či vyhľadávanie ukradnutého vozidla. Dôvodom má byť ukončenie podpory pre zastaranú sieť 2G, s ktorou multimediálny systém BlueLink pracoval. Napriek tomu, že automobilka plánuje niektorých majiteľov odškodniť, tento trend bude v budúcnosti s najväčšou pravdepodobnosťou pokračovať.
Rozumieme tomu, že vývoj technológií je nezastaviteľný. **Nie každý si však môže dovoliť zaobstarať nové auto každých 5 rokov kvôli tomu, že mu prestali fungovať dôležité funkcie, za ktoré si navyše pri kúpe riadne zaplatil.** Motoristi sa tak budú musieť zmieriť s tým, že po čase jednoducho prídu o časť komfortu alebo bezpečnosti vo svojich autách.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Automobilky kašlú na softvérovú podporu starších modelov. Dôležité systémy prestávajú fungovať už po piatich rokoch!
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!