Volkswagen na prahu veľkej revolúcie. Konkurenti by mali spozornieť!

Volkswagen má za sebou svoj prvý „Power Day“. O čo menej marketingového humbuku okolo podujatia robil, o to viac zaujímavostí prezradil.
Vydané  Text: 
Automobilka sa na podujatí venovala viacerým otázkam spojených s elektromobilitou. Najväčšie očakávania sa samozrejme spájali s možným ohlásením nových prelomových batérií. K ohláseniu došlo, automobilka na vývoji solid-state batérií spolupracuje s formou QuantumScape. Podľa zverejnených informácií by sa spolupráca mala priniesť výrazne lepšie vlastnosti vo všetkých dôležitých parametroch. Zásadnou informáciou podujatia je ale komplexnosť a vzájomná previazanosť jednotlivých projektov. ### Zákazníci sa môžu tešiť, energetici by mali spozornieť. Ak sa koncernu podarí plán naplniť, do konca desaťročia Európu (nielen) doslova zasype cenovo dostupnými elektromobilmi. Otázka potom bude, či bude mať Európa dostatok zelenej elektrickej energie a či bude energetická sieť zvládať odberové špičky. Dodajme, že so zvládaním odberových špičiek majú energetici problém už dnes. A to sa predaj elektromobilov iba rozbieha. Zásadnou informáciou z pohľadu klienta je, že nová generácia akumulátorov by mala ponúknuť výrazne rýchlejšie nabíjanie. Koncern hovorí, že by sa doba nabíjania mala v konečnej fáze dostať na hranicu 12 minút. A to už je čas porovnateľný s tankovaním klasického paliva. Druhou zásadnou správou je, že cena novej generácie akumulátorov klesne výrazne pod 100 € za kWh. V porovnaní so súčasnou cenou Volkswagen hovorí o poklese ceny na úrovni 50 percent. A to už je hodnota, ktorá Volkswagenu dovolí na trhu ponúkať nielen väčšie modely, pri ktorých súčasnú cenu akumulátorov dokáže lepšie „skryť“ do konečnej ceny auta, ale aj cenovo dostupné praktické malé mestské autá, ktoré majú veľký predajný potenciál. Objektívne treba uznať, že skryť súčasnú cenu akumulátorov, je v prípade elektromobilov s cenou pod úrovňou 20 000 € skutočne nereálne. ### Poučenie z krízy Tretia zásadná informácia hovorí o pláne výstavby šiestich výrobných závodov na produkciu akumulátorov. Zdá sa, že politika nezávislých externých dodávateľov nebude v prípade kľúčových komponentov už taká dominantná. K rozhodnutiu budovania vlastnej výroby akumulátorov mohli prispieť aj aktuálne problémy s dodávkami akumulátorov a čipov. Celková ročná kapacita výroby je naplánovaná na 240 GWh, prvá fabrika má byť spustená v roku 2023. Aktuálne sú známe dve umiestenia fabrík – Skellefteå (Švédsko) a Salzgitter (Nemecko). O umiestnení ďalších štyroch sa zatiaľ jedná. Ako jedna z možností sa spomína aj Slovensko. ### Veľké ryby na scéne! Poslednou dôležitou informáciou, ktorá na podujatí odznela, je budovanie siete rýchlonabíjacích staníc. Na tento účel Volkswagen vytvára spojenectvo so skutočne veľkými hráčmi. BP, Aral, Iberdola, Enel. Áno, prvý traja sú významní distribútori klasických palív. A pozíciu dôležitých hráčov na poli dodávateľov paliva pre automobily si zjavne chcú udržať aj naďalej. Plán hovorí o tom, že tieto firmy budú v Európe do roku 2025 prevádzkovať 18 000 rýchlonabíjacích staníc. Ak by sme prezentovaný plán koncernu Volkswagen mali nejako charakterizovať, tak je celkom určite komplexný a cítiť v ňou inšpiráciu filozofiou firmy Tesla. Je zjavné, že chcú mať pod dohľadom všetky kľúčové (rizikové) miesta, ktoré majú vplyv nielen na plynulosť výroby, ale aj komfort používania ich elektromobilov. Informácia o nových výrazne lacnejších akumulátoroch dala svojim spôsobom odpoveď aj na otázku, prečo Volkswagen odložil uvedenie modelu ID.1 (ID.Entry) na trh. Ak vo vedení plánujú použiť v tomto aute až novú generáciu akumulátorov, dodajú mu doslova krídla. A to je to, čo elektromobilita pre svoj skutočný rozmach a všeobe







Inzercia

Inzercia