Dacia Duster Pick-up oficiálne: čo zákazník dostane za takmer 23-tisíc eur?
V Rumunsku sa Dacia Duster predáva aj vo verzii pick-up, model propaguje ako „robustný a flexibilný“.
Vydané Text: Erik Stríž
Pre porovnanie uvádzame, že na Slovensku sa Duster v štandardom karosárskom vyhotovení v rovnakej konfigurácii Comfort Blue dCi 115 4×4 predáva od 16 990 eur, doma v Rumusku však značne drahšie, od 18 650 eur.
Vo výbave Comfort sú už pomerne zaujímavé prvky výbavy, ako manuálna klimatizácia, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, predné hmlovky, rádio s Bluetooth a digitálnym príjmom DAB, elektrické ovládanie predných aj zadných okien, kožený volant, asistent zjazdu z kopca, LED denné svietenie. Za príplatok sú dostupné aj vyhrievané sedadlá, zadné parkovacie senzory, navigácia či zadná kamera.
### Nestačí len odrezať kus karosérie
Ak výrobca ponúka automobil typu pick-up postavený na základoch SUV-čka, nutne musí pristúpiť nielen k zmene karosérie ako takej, ale aj niektorých technologických vlastností automobilu. Zatiaľ čo konvenčné vyhotovenie Dustera v rovnakej konfigurácii ponúka celkovú nosnosť len približne 345 kilogramov, na nakladacej plošine pick-upu možno prevážať náklad s maximálnou hmotnosťou až 500 kilogramov.
Istotne, je to výrazne menej ako tonové nosnosti v robustných pick-upoch typu Ford Ranger či Isuzu D-Max, no i tak je údaj z Dustera Pick-up zaujímavý. Nemálo kilogramov z hmotnosti celého auta výrobca ušetril tým, že z Dustera prakticky odrezal celú zadnú časť a nahradil ju rovnou plochou s bočnicami.
Aké je teda využitie Dacie Duster Pick-up? V prvom rade ju využijú všetci stavebníci na vozenie tovarov a nákladov s hmotnosťou do uvedenej pol tony. To môže byť pomerne solídna kôpka tvárnic, obrubníkov, zateplenia malej garáže alebo dlažby a obkladov. V druhom rade Duster Pick-up nachádza uplatnenie medzi záhradkármi, domácimi kutilmi, remeselnými živnostníkmi a tiež kdekoľvek inde, kde sa vyžaduje prevoz tovarov, ktoré by sa za bežných okolností vošli len na prívesný vozík.
Na Slovensku sa Dacia Duster Pick-up nepredáva a nemáme informácie smerujúce k domnienke, že by sa to v blízkej dobe malo zmeniť.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk