Základná Škoda Enyaq iV stojí 34 590 eur! Napriek tomu ide o výbornú ponuku

Pred niekoľkými dňami vyvolalo zverejnenie oficiálneho cenníka novej Škody Enyaq iV na internete horlivú diskusiu. Niektoré motoristické weby tiež poukazovali na to, že **základný model nemá parkovacie senzory ani zliatinové kolesá, no automobilka si zaň aj tak pýta viac než 34 000 eur.** Napriek tomu sme presvedčení o tom, že ide o veľmi dobrú ponuku hneď… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Pred niekoľkými dňami vyvolalo zverejnenie oficiálneho cenníka novej Škody Enyaq iV na internete horlivú diskusiu. Niektoré motoristické weby tiež poukazovali na to, že **základný model nemá parkovacie senzory ani zliatinové kolesá, no automobilka si zaň aj tak pýta viac než 34 000 eur.** Napriek tomu sme presvedčení o tom, že ide o veľmi dobrú ponuku hneď z niekoľkých dôvodov. **V porovnaní s konkurenciou totiž dostanete za porovnateľné peniaze o niekoľko tried väčšie auto.** Neveríte? Stačí sa pozrieť na Renault Zoe, ktorý začína na sume 32 200 eur a svojimi rozmermi sa radí k malým mestským automobilom. To isté môžeme napísať o mestskom SUV Hyundai Kona Electric so základnou cenou 35 890 eur a nižšou kapacitou akumulátora (39 kWh). Škoda Enyaq iV je, na rozdiel od spomínanej konkurencie, pomerne veľké SUV a svojimi rozmermi by sme ju mohli prirovnať k modelu Kodiaq. Navyše už v základe poskytne 55 kWh akumulátor so slušným 362 km dojazdom, **samozrejmosťou sú možnosti nabíjania striedavým AC aj jednosmerným prúdom DC s maximálnym výkonom 50 kW.** To znamená, že už štandardne máte k dispozícii rýchlonabíjanie, ktoré využijete pri dlhých cestách na diaľnici. Výkonnejšie verzie umožňujú skrátiť čas nabíjania z 53 minút na zhruba polhodinu a nabíjať s výkonom 100 kW.
**A vôbec zle na tom základný Enyaq nie je ani pri pohľade na výbavu.** Samozrejme, rozhodnutiu nezahrnúť zliatinové disky kolies a parkovacie senzory do základnej verzie nerozumieme, avšak zvyšok auta poskytuje pomerne slušný zoznam štandardnej výbavy. Vypichnúť môžeme napríklad Full LED svetlomety, kožený volant, tempomat, multimediálny displej s 10“ uhlopriečkou a bezdrôtovým SmratLink pripojením, bezkľúčové štartovanie, dvojzónovú automatickú klimatizáciu a celý rad asistenčných alebo bezpečnostných systémov. Na záver by sme chceli podotknúť, že väčšina súkromných majiteľov s najväčšou pravdepodobnosťou siahne po lepšie vybavených a výkonnejších verziách. Základný Enyaq iV vznikol pre firmy alebo podnikateľov, ktorí potrebujú priestranné vozidlo s nízkymi prevádzkovými nákladmi a nulovými lokálnymi emisiami. **Napríklad viaceré taxislužby už dnes prechádzajú na elektromobily, ktorých používanie v meste je oveľa lacnejšie v porovnaní s benzínovými či naftovými autami.** Navyše sa na nich nebude vzťahovať zákaz vstupu do centier miest, o ktorom sa už nejakú dobu hovorí. **CENNÍK**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia