Spaľovacie motory nekončia! Popredná európska automobilka predstavila svoju novú stratégiu

Volkswagen predstavil novú stratégiu nazvanú TRANSFORM 2025+. Okrem iného, aj naďalej počíta s klasickými motormi.
Vydané  Text: 
Volkswagen na svojej nedávnej konferencii poodhalil plány, ktoré automobilka začne napĺňať po roku 2025. Jej hlavným bodom záujmu bude zvýšenie produkcie [elektrických áut](https://www.autoviny.sk/novinky/122168/ku-kritike-elektromobilov-sa-pridava-aj-byvaly-sef-audi-takto-si-predstavuje-buducnost-trhu) a získanie pevného postavenia na trhu. Okrem toho však **nezabúda ani na klasické autá, ktoré má v pláne aj naďalej vyvíjať**. Stratégia, ktorá je označená, ako **TRANSFORM 2025+** zahŕňa viacero kľúčových bodov. Jej ultimatívnym cieľom je **premeniť automobilku na najatraktívnejšiu značku v segmente udržateľnej mobility**. Volkswagen má v pláne postaviť svoju budúcnosť na troch základných myšlienkach. **Hodnota značky, škálovateľné platformy a hodnota podniku** by mali vychádzať z ambicióznych cieľov, ktoré vedenie automobilky predostrelo. ### Kompletné prepojenie so softvérom Nemecká značka z Wolfsburgu už nechce byť len obyčajnou automobilkou. Namiesto toho sa chce zamerať na prepojenie svojich áut, zjednodušenie ponuky a širšiu integráciu softvéru. Už teraz je v laboratóriách VW vyvíjaný **úplne nový softvér**, ktorý bude *postavený okolo zákazníka*. Automobilka uvádza, že jej **najnovší infotainment**, ktorý je v Golfe, Leone či Octavii, **je len začiatkom**. V budúcnosti bude softvér veľmi úzko prepojený so zvyškom auta. Ďalším bodom novej stratégie je **zjednodušenie portfólia a vytváranie menšieho počtu verzií jednotlivých modelov**. Dosiahnuť by sa to malo tým, že všetky autá, ktoré budú v budúcnosti vyrobené, budú obsahovať všetku najmodernejšiu techniku. Rozdiel v nich bude ten, že zatiaľ čo najlacnejšia verzia bude mať aktivované len niektoré prvky, vyššie verzie budú mať na základe ich ceny dostupné aj iné funkcie. **Volkswagen chce dať ľuďom možnosť výberu** toho, čo v aute naozaj chcú a toho, čo naopak nepotrebujú. Predstaviť si to môžeme, ako akési predplatné rôznych funkcií. Keď vaše auto nebude mať napríklad udržiavanie v jazdnom pruhu a vy to budete chcieť, jednoducho si to cez „obchod s aplikáciami“ zakúpite, nakoľko potrebný hardvér bude v aute už od výroby.
Výrazným posunom vpred bude aj možnosť **aktualizácií softvéru bezdrôtovo, inak povedané technológiou Over The Air (OTA)**. Takýto druh aktualizácií pritom príde ešte skôr, ako by sa čakalo. Volkswagen ho plánuje spustiť už v lete 2021 s tým, že **kontrola aktualizácií bude prebiehať** **každých 12 týždňov**. Zároveň tým príde k prepojeniu jednotlivých áut, ktoré si medzi sebou budú vymieňať informácie o premávke, dopravných situáciách a obmedzeniach. ### Dvojnásobné množstvo elektromobilov sprevádzané klasickými motormi Volkswagen má v pláne aj navýšenie produkcie elektromobilov do toku 2030. V pôvodných plánoch automobilky sa hovorilo, že od tohto roku bude 35% predaných automobilov s elektrickým pohonom. Najnovšie predpoklady však počítajú s dvojnásobným množstvom. Malo by to predstavovať až **70% elektromobilov od roku 2030**. Už v tomto roku príde k odhaleniu ID.4 s pohonom všetkých kolies. V druhej polovici roka sa očakáva aj **športovejší model ID.5** či dokonca **ID.6, veľké 7-miestne SUV**, ktoré by sa malo verejnosti odhaliť už na jeseň. Najdôležitejšou správou ale je, že **koncern neskončí s vývojom klasických motorov**. Plány hovoria, že ich vývoj bude pokračovať aj po roku 2026 a všetky kľúčové modely dostanú novú generáciu. Má ísť o Golf, Passat, Tiguan, Tayron či T-Roc. Zaujímavé na tom je, že zatiaľ čo Passat, Tiguan a T-Roc sú na trhu už dlhšie, taký Golf len nedávno dostal 8. generáciu. Ak by sme počítali priemerný životný cyklus modelu na 6-8 rokov, Golf 9. generácie so spaľovacím motorom by mal prísť výrazne neskôr, ako je rok 2026. Ide teda o veľmi dobrú správu z pohľadu našinca. Na druhú stranu Tayron je model, ktorý sa u nás síce zatiaľ ešte nepredáva, no jeho predstavenie by sa malo odohrať v nasledujúcich mesiacoch. Pôjde o 7-miestny crossover s vnútorným priestorom, ktorý má byť väčší ako v prípade Touaregu. Všetky takéto autá budú osadené **plug-in hybridnou technológiou**, ktorá má zaručiť rýchle nabíjanie a dojazd až 100 kilometrov.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia