Nová Škoda Fabia je za dverami. Prvé informácie sú šokujúce.

Fabia je pre značku Škoda stále veľmi dôležitým modelom. Zverejnené informácie naznačujú, že v charaktere auta nastane výrazný posun.
Vydané  Text: 
Fabia vybočovala spomedzi konkurentov už doteraz. V rámci svojej triedy platila za voľbu pragmatizmu, v porovnaní s mnohými konkurentmi totiž ponúkala viac miesta nielen na zadných sedadlách, ale aj v batožinovom priestore. Keď automobilka zvažovala, či v ponuke ponechá aj verziu kombi, odborníci spozorneli. Má to znamenať, že klasický päťdverový hatchback výrazne narastie? Hoci nakoniec verzia kombi bude, tento predpoklad sa naplnil. ## Prerástla triedu To, že väčšina automobilov medzigeneračne rastie, je pomerne bežné. V prípade Fabie sa však nebavíme o drobných. Nová Fabia bude dlhá 4 107 mm (+ 110 mm), široká 1 780 mm (+ 48 mm) a rázvor narástol o 94 mm na 2 564 mm. Tento nárast rozmerov by mal priniesť výrazne väčší priestor tak pre posádku, ako aj pre batožinu. Objem batožinového priestoru sa vyšplhal na 380 dm3. Dodajme, že napriek značnému nárastu rozmerov sa konštruktérom podarilo udržať hmotnosť novej generácie prakticky na konštantnej hodnote.
## Konkurenti Tento radikálny rast rozmerov karosérie nám inšpiroval v hľadaní konkurenta. Najbližšie bude mať nová Fabia k Hyundai i20, ktoré má karosériu s rozmermi 4 040 x 1 775 x 1 450 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2580 mm a batožinový priestor s objemom 352 dm3. Nová Fabia je teda dlhšia, v prípade rázvoru na Hyundai stráca 16 mm, v batožinovom priestore má zasa 28 dm3 navyše. Kto si Hyundai i20 vyskúšal vie, že na zadných sedadlách ma miesta nadostač, a Fabia na to horšie celkom určite nebude. Nová generácia teda dokáže uspokojiť logistické potreby bežnej rodiny. Iste, pri mobilizácii bude 380 dm3 v kufri málo. Ale tak zasa, ako často prebieha mobilizácia, že. Automobilka sa teda zjavne snaží osloviť zákazníkov, ktorí auto chápu pragmaticky. ## Štvorvalec bude! Základom ponuky sú dva trojvalce 1,0 MPI, teda atmosferické motory. Tie majú výkon 48 alebo 59 kW a sú spojené s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ďalším stupňom v ponuke sú dva preplňované trojvalce 1,0 TSI, jeden s výkonom 70 kW (opäť spojený s päťstupňovým manuálom) a druhý s 81 kW a šesťstupňovou priamo radenou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Vrcholovou motorizáciou bude štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW, ktorý je štandardne prepojený so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Automobilka nič nehovorí o tom, či budú k dispozícii aj verzie s hybridnou technikou. Nasadenie atmosférického trojvalca by príchod tejto techniky mohol niekomu naznačovať. Či sa tak reálne stane, zatiaľ nevieme. A tak túto úvahu treba brať iba ako našu špekuláciu.
## Bezpečnosť Samozrejmosťou je aj široká paleta bezpečnostných a asistenčných systémov. Nová Fabia môže byť vybavená až deviatimi airbagmi (väčšina je štandard, voliteľne sa dodávajú kolenný airbag a zadné bočné airbagy) a prvýkrát má na všetkých sedadlách pre spolucestujúcich úchyty ISOFIX i kotvové úchyty pre detské sedačky. Novinkou v ponuke bude balíček Travel Assist, ktorý prináša funkcie automatizovaného riadenia. Vzhľadom k tomu, že Fabia je ako doma v mestskej premávke, hodiť sa môžu i asistent pre automatizované parkovanie ako aj detekcia prekážok pri parkovaní.
## Simply Clever novinky Posledné odtajnené informácie sa podľa očakávania týkajú dnes už kultových Simply Clever nápadov, ktoré od značky Škoda už automaticky očakávame. K záplave dobre známych prvkov automobilka avizuje viacero noviniek. Tu sú: 1. Sklopné operadlo sedadla spolujazdca 2. Dve odkladacie vrecká na mobilné telefóny na zadnej strane operadiel predných sedadiel 3. Multifunkčné vrecko 4. USB-C konektor vo vnútornom spätnom zrkadle 5. Skladacia pružná odkladacia schránka v batožinovom priestore 6. Zadná čítacia lampička ovládaná z predných sedadiel 7. Držiak kariet a ceruziek v odkladacej schránke pred radiacou pákou 8. Dva háčiky pre záchytné oká systému TopTether v batožinovom priestore 9. Odnímateľný držiak nápojov 10. Držiak kariet a mincí vo veku odkladacej schránky pred spolujazdcom 11. Odkladacia schránka umiestnená v tuneli pred zadnými sedadlami, vrátane držiakov nápojov 12. Odnímateľná slnečná clona pre panoramatickú strechu A to je, žiaľ, nateraz o novej generácii Škody Fabia všetko. Možno však očakávať, že automobilka bude s blížiacich sa termínom predstavenia auta zverejňovať ďalšie informácie.







Inzercia

Inzercia