Volvo nečakane ukázalo úplne nové SUV-kupé C40 Recharge, poznáme podrobnosti
Volvo uvádza na trh svoj druhý čisto elektrický model založený na platforme CMA. SUV-kupé má byť novodobým pokračovateľom V40 a stojí po boku už existujúceho modelu XC40 Recharge.
Vydané Text: Erik Stríž
### Najvyspelejší podvozok
Platformu CMA (Compact Module Architecture) vyvinula spoločnosť Volvo a jej čínska materská spoločnosť Geely vo Švédsku. Flexibilná plošina medzi nábojom predného kolesa a pedálmi umožňuje montáž konvenčného hnacieho ústrojenstva aj čisto elektrické pohony.
Prvým automobilom postavenom na CMA bol model XC40. Nasledovali modely Polestar 2, modely od Lynk & Co. 01, 02, 03 a 05 a rôzne vozidlá Geely – všetky s podobnými rozmermi a motormi.
V roku 2016 spoločnosť Volvo poskytla výhľad na nadchádzajúce modely prostredníctvom dvoch štúdií 40.1 a 40.2. **40.1 zodpovedá modelu XC40**, **40.2 je navrhnutý ako SUV-kupé** a je podobný modelu Polestar 2.
### Exteriér
Volvo C40 je založené na známom dizajne XC40. SUV a SUV kupé sa javia ako identické až po stĺpik karosérie B, po ktorom strecha C40 mierne klesá smerom dozadu. Prepracované zadné svetlá so svetelným pásom prerušovaným smerom nahor sú mimoriadne nápadné. Tieto svetelné pásy na druhom konci vyčnievajú ďalej do novonavrhnutých dverí batožinového priestoru.
Rozdiel v porovnaní s modelom XC40 je zreteľný aj vďaka ďalšej lište pod nápisom Volvo.
### Interiér a vybavenie
Pokiaľ ide o dizajn interiéru, Volvo C40 zostáva úplne rovnaké ako jeho súrodenec XC40, líši sa však farbami špecifickými pre daný model a dekoratívnymi prvkami.
**Ako prvý model už v interiéri nepoužíva kožu**. Vodič má k dispozícii trojramenný volant s chrómovým dekorom a takmer štvorcovým stredovým panelom. Pracovný priestor vodiča je v podstatnej miere digitalizovaný, displeje sú nielen na stredovej konzole, ale aj na prístrojovom paneli.
Niektoré funkcie klimatizácie výrobca predsa len ponechal aj na klasické mechanické ovládače, ale prevažnú časť úkonov budú vodič a spolujazdec robiť cez dotykový displej vo vertikálnej orientácii. Na fotografiách je displej osadený do nie celkom vzhľadného panela s výduchmi klimatizácie, pripomína riešenia od Citroenu či Jeepu, snáď bude naša praktická skúsenosť lepšia ako prvý dojem z fotiek.
Volvo okrem iných asistenčných systémov ponúkne aj výstražný systém vybočenia z jazdného pruhu, výstražný systém kolízie so zásahom do riadenia a systém núdzového brzdenia s detekciou vozidiel, chodcov a cyklistov.
Rovnako ako elektrické XC40, aj C40 bude pravdepodobne k dispozícii vo výbave R Design Expression, R Design, Inscription Expression, Inscription a Pure Electric.
### Dojazd a výkon
Rovnako ako v prípade elektrického XC40, aj Volvo C40 využíva na svoj pohon dva elektromotory s permanentnými magnetmi. Každý motor poháňa jednu nápravu.
Ich celkový maximálny výkon je 408 koní, maximálny krútiaci moment je 660 Nm. C40 štandardne využíva jednostupňovú prevodovku, ktorá je pripojená k radiacej páke pomocou technológie shift-by-wire. Rovnako ako v prípade modelu XC40, vodič môže ovládať rekuperáciu pomocou pohonu jedným pedálom. Intenzitu spomaľovania a rekuperácie brzdnej energie možno nastaviť v dvoch stupňoch pomocou plynového pedála.
Batériu s kapacitou 78 kWh umiestnenú v podlahe vozidla je možné nabiť na 80 percent do 40 minút, ak to dovoľuje rýchlonabíjacia stanica. Dojazd so stopercentným nabitím je podľa WLTP solídnych 420 kilometrov.
Volvo má nádej na zlepšenie dojazdu prostredníctvom aktualizácie softvéru OTA, ktorá sa vykonáva bezdrôtovo vďaka pripojeniu auta k internetu.
### Ceny a dostupnosť
Volvo ponúka elektromobil C40 Recharge výhradne online, ale Švédi sa obmedzujú na niekoľko obľúbených výbav. Ceny sú z veľkej časti pevné, nemalo by tak dochádzať k podstatným zľavám.
Cena za Volvo XC40 Recharge sa začína na 62 000 eurách, cenu C40 zatiaľ výrobca neupresnil. Nemecký auto motor und sport ale predpokladá, že SUV kupé prekoná hranicu 65 000 eur.
### Volvo C40 Recharge – Technické údaje
Volvo | Dobíjanie C40 |
---|---|
Pohon: | 2 elektromotory |
Výkon systému: | 408 k (300 kW) |
Krútiaci moment: | 660 Nm |
Zrýchlenie 0 – 100 km / h: | 4,9 s |
Najvyššia rýchlosť: | 180 km / h |
Napájanie z batérie: | 78 kWh (využiteľných 75 kWh) |
AC nabíjanie (11 kW): | 8 hodín |
DC (min. 150 kW): | 40 min * |
Rozsah (WLTP): | 420 km |
Dĺžka: | 4 431 mm |
Šírka: | 2 035 mm |
Výška: | 1 582 mm |
Predná rozchod: | 1 598 mm |
Zadná rozchod: | 1 623 mm |
Objem kufra: | 413 – 489 litrov |
Hlasitosť frunk: | 31 litrov |
Hmotnosť: | 2 185 kg |
* 0 – 80 percent |
Aktualita, Aktualne, Ecomoto, Elektromobil, Ev, Google, Google News, News, Novy Model, Sprava, Správy, Str, Volvo, Volvo C40 Recharge
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia