Bude aj na Slovensku! Hyundai Bayon dostanete aj s lacným motorom 1.2 MPi
Hyundai Bayon je nové malé SUV so svetlou výškou 183 mm (so 17’’ kolesami), teda viac ako väčšina vozidiel segmentu SUV B.
Vydané Text: Erik Stríž
- Bayon je alternatívou k modelu Kona, ale Kona ostáva v ponuke naďalej;
- bude len s benzínovými motormi a max. mild-hybridnou technikou;
- ponúkne najmodernejšiu verziu Hyundai Bluelink s 10,25-palcovou obrazovkou AVN alebo 8-palcovú obrazovku Display Audio;
- predaj sa očakávane spustí v priebehu prvej polovice tohto roka.
SUV segmentu B
Značka Hyundai predstavila úplne nový model. Crossover s názvom Bayon je približne rovnako dlhý ako populárny model Kona (jeho dĺžka sa líši v závislosti od verzie kvôli nárazníkom), má však o dva centimetre kratší rázvor (2 580 vs. 2 600 mm) a podstatne objemnejší batožinový priestor s kapacitou 411 litrov (verzus 374 litrov v Kone). Pýtate sa, prečo sa Hyundai rozhodol uviesť na trh model, ktorý je až na niekoľko detailov rovnaký s už existujúcim modelom? Je to veľmi správna otázka.
Okrem získania konkurenčnej výhody, pretože napríklad aj Kia ponúka hneď niekoľko crossoverov (Niro, eSoul, XCeed, Stonic), Bayon je vyvinutý špeciálne pre Európu a bude v predaji aj s cenovo dostupným benzínovým motorom 1,2 MPi, ktorý sa ku Kone nedodáva.
Práve atmosférický štvorvalcový 1,2 MPi bude východiskovou motorizáciou pre Hyundai Bayon s tým, že ponuka ostatných motorizácií je naplnená už výlučne trojvalcovými benzínovými motormi 1,0 T-GDi s preplňovaním (turbom).
Maximálny výkon verzie 1,2 MPi je 62 kW (84 k) pri 6 000 ot./min, verzie 1,0 T-GDi ponúknu maximálne 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k) pri 6 000 ot./min.
Silnejšou motiváciou zákazníkov ku kúpe litrovej verzie je nielen možnosť konfigurácie s automatickou prevodovkou 7DCT, ale aj dostupnosť 48-voltovej mild-hybridnej technológie a jazdných režimov Eco, Normal a Sport. No a mild-hybridné verzie budú vybavené inteligentnou manuálnou prevodovkou 6iMT.
Okrem toho bude mať Bayon skôr jednoduchší podvozok. Vpredu je tradične náprava typu MacPherson, vzadu sú vlečné ramená spojené torznou priečkou. Kona síce v základe ponúka tiež tuhú nápravu vzadu, ale vo vyšších verziách vyspelejšiu viacprvkovú nápravu multi-link. Bayon však poteší tým, že v každom prípade bude mať kotúčové brzdy aj vzadu, teda nebude využívať bubny.
Zaujímavosťou je, že Bayon je prvým SUV modelom automobilky Hyundai vybaveným automatickým medziplynom, prvkom bežne vyhradeným iba pre vysoko výkonné verzie automobilov, zaujme tiež vybavenie Full LED svetlometmi už v základnej výbave.
Priestranný interiér
Napriek tomu, že zvonka sa bude jednoznačne jednať o kompaktný automobil (4 180×1 775×1 490 mm), Bayon má mať priestranný interiér. Okrem vyššie spomenutého batožinového priestoru s kapacitou 411 litrov podľa metodiky VDA ponúkne aj nákladný priestor po sklopení zadných sedadiel s kapacitou 1 205 litrov.
„Pasažieri vpredu aj vzadu si vďaka veľkému priestoru na nohy užijú pohodlnú jazdu: prední pasažieri získali 1 072 mm miesta na nohy, zadní pasažieri majú k dispozícii priestor na nohy s hodnotou 882 mm.“
„Konštruktéri sa zameriavali na maximálny priestor pre predných aj zadných pasažierov a na batožinu,“ uvádza výrobca vo svojej oficiálnej správe a zdôrazňuje, že interiér je digitálny. To znamená, že už v základnom vyhotovení ponúkne 10,25-palcový digitálny prístrojový panel a k tomu 8-palcovú obrazovku Display Audio, prípadne 10,25-palcovú obrazovku Audio Video Navigation (AVN). Pre zákazníka sú pripravené technológie ako bezdrôtové nabíjanie mobilu, rozšírená konektivita Hyundai BlueLink Connected Car, platformy Apple CarPlay a AndroidAuto či tri USB konektory.
„Novinku tejto generácie služieb Bluelink predstavuje zabudovaný kalendár. To znamená, že vodiči si môžu na obrazovke infotainmentu vozidla zrkadliť svoj kalendár Google alebo Apple. Ak schôdzka v kalendári obsahuje aj adresu, možno ju presunúť priamo do navigácie.“
Medzi funkcie Bluelink a služby LIVE patrí online navigácia, služby Live Parking, spomínaný zabudovaný kalendár, zamykanie/odomykanie vozidla na diaľku cez mobil s kontrolou jeho stavu, online hlasové ovládanie, ďalej funkcie Nájdi moje auto a Poslať do auta (POI), ako aj vzdialené upozornenie na spustený alarm vozidla či diagnostika a stav vozidla.
Z hľadiska bezpečnosti bude môcť zákazník Bayon vybaviť pokročilými bezpečnostnými asistenčnými funkciami, ako udržiavanie v jazdnom pruhu LKA, nasledovanie jazdného pruhu FLA, inteligentný tempomat s údajmi z navigácie NSCC, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické prepínanie svetiel, autonómne brzdenie či asistent na predchádzanie kolíziám pri parkovaní cúvaním.
Dostupnosť a ceny
Výrobca zatiaľ neupresnil dostupnosť nového modelu Bayon, očakávame však spustenie predaja alebo objednávok v priebehu prvej polovice tohto roka s tým, že cenovo by sa mal Bayon pohybovať okolo úrovne modelu Kona. Predpokladáme, že minimálne v konfigurácii s motorom 1,2 MPi bude lacnejší ako dnes najlacnejší Hyundai Kona 1,0 T-GDi 88 kW COMFORT 6 M za cenníkových 18 290 eur. ### Nový Hyundai Bayon – oficiálne video
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia