Indian tento rok oslavuje 120 rokov od založenia značky aj továrne Indian Motorcycle, 100 rokov od predstavenia ikonického modelu Indian Chief, 10 rokov od prevzatia značky americkým koncernom Polaris Inc. a päť rokov pôsobenia na Slovensku!
### Indian Chief – návrat ku koreňom
Indian všetkých prekvapil a odštartoval narodeninovú párty úplne novým modelovým radom nazvanou Chief – Náčelník. Dizajnéri v Indian-e nepotrebovali vymýšľať nič nové, hlavným cieľom bola reinkarnácia pôvodnej vlajkovej lode do nového tisícročia.
Klasické tvary, dokonalý retro kabát a pod tým všetkým sa skrýva najmodernejšia technika.
INDIAN CHIEF DARK HORSE
Nový rad Chief ponúka pre tento rok tri modely. **Chief Dark Horse, Chief Bobber Dark Horse a Super Chief Limited**. Ich hlavnými zbraňami sú jednoduchá a čistá konštrukcia a nečakane nízka hmotnosť (pod 300 kg) a to aj napriek tomu, že pohonným agregátom týchto strojov je aktuálne najväčší a celosvetovo najžiadanejší indiánsky motor, vzduchom chladený vidlicový dvojvalec Indian ThunderStroke 116 s objemom takmer 1 900 cm3, disponujúci krútiacim momentom 162 Nm!
Takže pokiaľ sa má nejakému motocyklu hovoriť trhač asfaltu, potom je to určite nový **Indian Chief**.
INDIAN CHIEF BOBBER DARK HORSE
INDIAN SUPER CHIEF LIMITED
Najdôležitejšou informáciou však je, že vďaka novému modelovému radu teraz začínajú modely Chief s tisícdeväťstovkou ThunderStroke 116 na cenách o cca 8 000 eur nižších, než sme boli zvyknutí v minulých rokoch. Už teraz je jasné, že práve tento dôležitý argument výrazne zmení pomer síl na trhu chopperov a cruiserov.
### FTR ako cestný hooligan bike
V novej sezóne zajasajú aj fanúšikovia ultimátneho fanbiku FTR 1200, ktorý od tohoto roku nájdete v ponuke už len ako **FTR**. Indian vypočul priania a pripomienky majiteľov či záujemcov o tieto stroje a zmenil na nich všetko, čo podľa užívateľov chýbalo k dokonalosti.
INDIAN FTR
Zabudnite na flat-track, resp. čistokrvný street tracker, teda americký plochodrážny motocykel homologovaný pre ulicu. Nové **FTR sú nižšie, majú prepracovaný podvozok aj tlmenie** a najmä majú nové, čisto cestné 17-palcové kolesá obuté do športových pneumatík Metzeler.
Druhou významnou zmenou je nový software a **nové palivové mapy**. A výsledok? Nečakane výrazné zlepšenie už i tak veľmi dobrých jazdných vlastností!
FTR zmenilo na novú sezónu aj farebné kombinácie a bude sa vyrábať v základnej verzii, verzii FTR S s lepšou výbavou, plne nastaviteľným podvozkom a multifunkčným dotykovým displejom a vo verzii **FTR R Carbon**, od ktorej si továreň sľubuje najviac. Z FTR R Carbon sa totiž stáva unikátna zberateľská záležitosť pre fajnšmekrov a jazdcov, ktorí túžia po jedinečnosti a hi-end technike.
INDIAN FTR R CARBON
FTR R Carbon zostalo ako jediné v bojových farbách továrenského závodného tímu, 95 % plastových dielcov nahradil luxusný karbón a nekompromisný americký dvojvalec dopĺňa zlatý podvozok Öhlins, luxusné športové sedlo a čierne koncovky výfukov Akrapovič.
Indian ale nezabudol ani na milovníkov športových endúr a čoraz obľúbenejších scramblerov. Komu jazda po asfalte nestačí, tomu ponúka Indian model Rally na vyššom a mäkšom podvozku a väčších vypletaných kolesách s terénnymi pneumatikami.
Model **FTR Rally** možno pomocou originálnych doplnkov veľmi jednoducho a rýchlo upraviť aj na cestovanie.
INDIAN FTR RALLY
### Challenger korunovaným kráľom baggerov
Pre oba americké koncerny produkujúce motocykle sú najtypickejšími modelmi veľké a ťažké cestovné krížniky s objemnými kuframi a s maximálnym komfortom cestovania. Polemika nad tým, ktorý je najlepší, a ktorý bude korunovaným panovníkom tejto vskutku kráľovskej motocyklovej kategórie, bola vyriešená minulý rok na jeseň.
INDIAN CHALLENGER 2021 v civile
INDIAN CHALLENGER KING OF THE BAGGERS
**Američania totiž vymysleli niečo, na čo by Európan nikdy neprišiel**. Okruhové preteky týchto cestovných baggerov – King of the Baggers! Na technicky a jazdecky komplikovanom okruhu v Laguna Seca sa stretlo celkom 13 mastodontov kategórie touring a bagger. Dva Indian-y Challenger verzus jedenásť Harley-Davidson-ov. Motocykle mali len obmedzené možnosti úprav a za ich riadidlami sa objavili známe mená. Predovšetkým z pretekov SBK a TT. Indian-y získali 1. a 3. miesto!
Indian Challenger, motocykel, ktorý nastavil nové hodnoty a latky pre všetky cestovné cruisre, sa stal prvým oficiálne korunovaným kráľom motocyklových kategórií bagger a touring!
Keď sa povie americký motocykel, mnoho ľudí si predstaví predovšetkým niečo nízke a dlhé, s veľkým motorom a chrómom. Mnoho z toho spĺňa Indian Roadmaster Dark Horse. A pridáva ešte viac k tomu.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Američania vymysleli niečo, na čo by Európan nikdy neprišiel. Novinky od Indian pre sezónu 2021 sú v duchu veľkých osláv