Američania vymysleli niečo, na čo by Európan nikdy neprišiel. Novinky od Indian pre sezónu 2021 sú v duchu veľkých osláv

Indian tento rok oslavuje 120 rokov od založenia značky aj továrne Indian Motorcycle, 100 rokov od predstavenia ikonického modelu Indian Chief, 10 rokov od prevzatia značky americkým koncernom Polaris Inc. a päť rokov pôsobenia na Slovensku!
Vydané  Text: 
### Indian Chief – návrat ku koreňom Indian všetkých prekvapil a odštartoval narodeninovú párty úplne novým modelovým radom nazvanou Chief – Náčelník. Dizajnéri v Indian-e nepotrebovali vymýšľať nič nové, hlavným cieľom bola reinkarnácia pôvodnej vlajkovej lode do nového tisícročia. Klasické tvary, dokonalý retro kabát a pod tým všetkým sa skrýva najmodernejšia technika.
INDIAN CHIEF DARK HORSE
Nový rad Chief ponúka pre tento rok tri modely. **Chief Dark Horse, Chief Bobber Dark Horse a Super Chief Limited**. Ich hlavnými zbraňami sú jednoduchá a čistá konštrukcia a nečakane nízka hmotnosť (pod 300 kg) a to aj napriek tomu, že pohonným agregátom týchto strojov je aktuálne najväčší a celosvetovo najžiadanejší indiánsky motor, vzduchom chladený vidlicový dvojvalec Indian ThunderStroke 116 s objemom takmer 1 900 cm3, disponujúci krútiacim momentom 162 Nm! Takže pokiaľ sa má nejakému motocyklu hovoriť trhač asfaltu, potom je to určite nový **Indian Chief**.
INDIAN CHIEF BOBBER DARK HORSE
INDIAN SUPER CHIEF LIMITED
Najdôležitejšou informáciou však je, že vďaka novému modelovému radu teraz začínajú modely Chief s tisícdeväťstovkou ThunderStroke 116 na cenách o cca 8 000 eur nižších, než sme boli zvyknutí v minulých rokoch. Už teraz je jasné, že práve tento dôležitý argument výrazne zmení pomer síl na trhu chopperov a cruiserov. ### FTR ako cestný hooligan bike V novej sezóne zajasajú aj fanúšikovia ultimátneho fanbiku FTR 1200, ktorý od tohoto roku nájdete v ponuke už len ako **FTR**. Indian vypočul priania a pripomienky majiteľov či záujemcov o tieto stroje a zmenil na nich všetko, čo podľa užívateľov chýbalo k dokonalosti.
INDIAN FTR
Zabudnite na flat-track, resp. čistokrvný street tracker, teda americký plochodrážny motocykel homologovaný pre ulicu. Nové **FTR sú nižšie, majú prepracovaný podvozok aj tlmenie** a najmä majú nové, čisto cestné 17-palcové kolesá obuté do športových pneumatík Metzeler. Druhou významnou zmenou je nový software a **nové palivové mapy**. A výsledok? Nečakane výrazné zlepšenie už i tak veľmi dobrých jazdných vlastností! FTR zmenilo na novú sezónu aj farebné kombinácie a bude sa vyrábať v základnej verzii, verzii FTR S s lepšou výbavou, plne nastaviteľným podvozkom a multifunkčným dotykovým displejom a vo verzii **FTR R Carbon**, od ktorej si továreň sľubuje najviac. Z FTR R Carbon sa totiž stáva unikátna zberateľská záležitosť pre fajnšmekrov a jazdcov, ktorí túžia po jedinečnosti a hi-end technike.
INDIAN FTR R CARBON
FTR R Carbon zostalo ako jediné v bojových farbách továrenského závodného tímu, 95 % plastových dielcov nahradil luxusný karbón a nekompromisný americký dvojvalec dopĺňa zlatý podvozok Öhlins, luxusné športové sedlo a čierne koncovky výfukov Akrapovič. Indian ale nezabudol ani na milovníkov športových endúr a čoraz obľúbenejších scramblerov. Komu jazda po asfalte nestačí, tomu ponúka Indian model Rally na vyššom a mäkšom podvozku a väčších vypletaných kolesách s terénnymi pneumatikami. Model **FTR Rally** možno pomocou originálnych doplnkov veľmi jednoducho a rýchlo upraviť aj na cestovanie.
INDIAN FTR RALLY
### Challenger korunovaným kráľom baggerov Pre oba americké koncerny produkujúce motocykle sú najtypickejšími modelmi veľké a ťažké cestovné krížniky s objemnými kuframi a s maximálnym komfortom cestovania. Polemika nad tým, ktorý je najlepší, a ktorý bude korunovaným panovníkom tejto vskutku kráľovskej motocyklovej kategórie, bola vyriešená minulý rok na jeseň.
INDIAN CHALLENGER 2021 v civile
INDIAN CHALLENGER KING OF THE BAGGERS
**Američania totiž vymysleli niečo, na čo by Európan nikdy neprišiel**. Okruhové preteky týchto cestovných baggerov – King of the Baggers! Na technicky a jazdecky komplikovanom okruhu v Laguna Seca sa stretlo celkom 13 mastodontov kategórie touring a bagger. Dva Indian-y Challenger verzus jedenásť Harley-Davidson-ov. Motocykle mali len obmedzené možnosti úprav a za ich riadidlami sa objavili známe mená. Predovšetkým z pretekov SBK a TT. Indian-y získali 1. a 3. miesto! Indian Challenger, motocykel, ktorý nastavil nové hodnoty a latky pre všetky cestovné cruisre, sa stal prvým oficiálne korunovaným kráľom motocyklových kategórií bagger a touring!

TEST: Indian Roadmaster Dark Horse je skutočným Američanom

Keď sa povie americký motocykel, mnoho ľudí si predstaví predovšetkým niečo nízke a dlhé, s veľkým motorom a chrómom. Mnoho z toho spĺňa Indian Roadmaster Dark Horse. A pridáva ešte viac k tomu.







Inzercia

Inzercia