Kraľuje na trhu benzín alebo nafta? Takto si vyberajú autá Slováci:
Pandémia už rok hýbe celosvetovým dianím. Automobilové trhy pripravila o rast, ale zároveň ovplyvňuje aj správanie sa zákazníkov. Tí tak začali viac premýšľať o tom, aký typ auta a najmä aká jeho pohonná jednotka sú pre nich a ich využitie ideálne. **Už dlhšie rastie podiel benzínových motorizácií a stúpajú aj predaje áut s hybridnými alebo plne elektrickými motormi.** „Takmer rok sa… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Opačný trend, teda príklon k nafte, je vidieť u jazdených sedanov, teda luxusnejších limuzín využívaných najmä stredným a vyšším manažmentom vo firmách. Tu poklesol podiel benzínových motorizácií od roku 2019 zo 44 % na súčasných 36,8 %. „Tu si to vysvetľujeme downsizingom, kedy automobilky postupne vyraďujú z ponuky kultivované viacvalcové benzínové motory, ktoré nahrádzajú práve diesely alebo hybridné pohony. **Veľkých sedanov s hybridným ústrojenstvom pribúda a s ním aj ich predaje v rámci trhu ojazdených áut,** kde dnes ide už takmer o jedno percento,“ uzatvára Vaněček.
Zaujímavosťou je aj skok z 0 % na 2,7 % pri benzínových motoroch pri dodávkach, kde bola nafta vždy prakticky stopercentná. Rast je spôsobený zaradením benzínových motorizácií do pick-upov, ktoré využívajú najmä stále rastúce rozvozové a donáškové služby v mestách.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia