Firma Xiaomi patrí medzi lídrov elektroniky. A tak bolo iba otázkou času, kedy sa začne špekulovať o jej vstupe do segmentu elektromobility. Čo na to hovorí firma?
Xiaomi napreduje raketovým tempom. Z výrobcu mobilných telefónov sa vypracovala na rešpektovaného výrobcu spotrebnej elektroniky, výrazné úspechy dosahuje aj v oblasti mikromobility, spotrebnej elektroniky a inteligentných domácich pomocníkov. Od počiatku sa firma orientovala na kvalitu svojich produktov, podobnosť dizajnu jej výrobkov s produktami Apple asi udrela do očí mnohým. Dnes, keď sa čoraz viac hovorí o elektromobile s logom jablka, preto bolo iba otázkou času, kedy sa do rečí dostane aj Xiaomi. A stalo sa. Všetky správy o tom, že sa firma pripravuje na výrobu elektromobilu, sú zatiaľ čistou špekuláciou čínskych médií a analytikov. Bez vetra sa však lístok hýbať nezvykne. Navyše, firma si dala patentovo ochrániť názov „Xiaomi Auto Union“. Len tak z nudy to iste neurobila.
### Vedenie firmy sa však vyjadrilo šalamúnsky: „Počkajte, uvidíte“.
Otázkou podľa názoru odborníkov preto nie je ani tak to, či firma do segmentu ekologickej dopravy vstúpi, ako skôr to, v akej forme. Už dnes totiž dosahuje veľké úspechy v mikromobilite. Jej elektrické kolobežky a bicykle sú veľmi vyhľadávané. Ponúkajú vysokú kvalitu a spoľahlivosť za rozumnú cenu. A presne tu by sme videli logické pokračovanie cesty firmy. Elektromobilita totiž nie je iba o veľkých luxusných a výkonných autách, ale aj aj malých praktických elektromobiloch do mesta. A práve v tomto segmente trhu, ktorý má navyše obrovský potenciál rastu, by sa firma mohla nájsť. Zvládla by firma vyrobiť praktický a cenovo dostupný mestský elektromobil na štýl Citroënu Ami? Kto o tom pochybuje?
Druhou možnosťou je, že si dá auto s logom Xiaomi vyrobiť niektorému zo svojich partnerov. Xiaomi pred časom investovalo do veľmi úspešných startupov Nio a Xpeng. Touto cestou by sa firma vyhla obrovským investíciám do vývoja a tiež rizikám spojeným s výrobou. Či sa firma pustí prvou alebo druhou cestou zatiaľ nevedno. Jedno je však veľmi pravdepodobné. Xiaomi bokom segmentu inteligentnej mestskej mobility celkom určite nezostane.