Päť valcov, zdvihový objem 2,5 litra, priame vstrekovanie paliva s preplňovaním, maximálny výkon 287 kW (390 PS) a krútiaci moment až 480 Nm.
Ak by vám ani tieto technické údaje nestačili, vedzte, že nová Cupra Formentor VZ5 (310 PS) je v porovnaní s východiskovou verziou VZ nižšia o celý jeden centimeter, adaptívny podvozok ponúka 15-stupňové nastavenie tvrdosti, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h a akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne za 4,2 sekundy. A k tomu všetkému pohon všetkých kolies 4Drive a štyri výfukové koncovky, z ktorých ani jedna nie je falošná.
Mimochodom, to je o značný kus lepšie zrýchlenie, aké dosahuje Formentor vo verzii 2.0 TSI 228 kW/400 Nm so 4,9 sekundami.
Formentor VZ5 stojí na 20-palcových diskoch s jedinečným dizajnom s medenou povrchovou úpravou, je vybavený 18-palcovými brzdami Akebono, ďalej ponúka na výber z niekoľkých jazdných režimov, progresívne riadenie, 12-palcový infotainment, úplne nové športové sedadlá CUPBucket, komplexnú paletu asistenčných systémov, vrátane prediktívneho adaptívneho tempomatu či funkcie pre asistovanú jazdu Travel Assist.
Špecifickou výbavou má byť kombinácia hnedp-čiernej farebnej schémy interiéru *Dinamica Black* a exteriérového laku *Taiga Grey*.
Aby Cupra podnietila záujem kúpychtivej verejnosti o novú verziu VZ5, sprístupnila ju ako limitovanú edíciu 7 000 kusov. V predaji bude v poslednom kvartáli tohto roka za zatiaľ nezverejnenú cenu.
Pre zaujímavosť, CUPRA Formentor sa dnes na Slovensku dá zakúpiť od 26 990 eur a za verziu VZ 2.0 TSI 310PS DSG 4DRIVE si predajca pýta necelých 46-tisíc eur.
### Prečítajte si náš redakčný test CUPRA FORMENTOR:
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk