OFICIÁLNE: Toto je nový Hyundai IONIQ 5! Má zadný náhon, solárny panel na streche a futuristický vzhľad

Automobilka počas virtuálnej svetovej premiéry predstavila model IONIQ 5, ktorý označujú ako stredne veľký plne elektrický crossover. Na pohľad však IONIQ 5 pripomína skôr klasický hatchback s dizajnom, ktorý je futuristický aj retro zároveň. **Nemyslite si však, že ide len o nejakého ďalšieho elektrického drobca, toto auto sa môže pochváliť neuveriteľným 3 000 mm rázvorom,** dĺžkou až 4 635 mm,… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Automobilka počas virtuálnej svetovej premiéry predstavila model IONIQ 5, ktorý označujú ako stredne veľký plne elektrický crossover. Na pohľad však IONIQ 5 pripomína skôr klasický hatchback s dizajnom, ktorý je futuristický aj retro zároveň. **Nemyslite si však, že ide len o nejakého ďalšieho elektrického drobca, toto auto sa môže pochváliť neuveriteľným 3 000 mm rázvorom,** dĺžkou až 4 635 mm, šírkou 1 890 mm a výškou 1 605 mm. Tieto rozmery sľubujú naozaj pohodlné nastupovanie a priestranný interiér. ### Interiér ako obývačka Ten dizajnéri poňali ako obývačku a cestujúcim prinášajú viaceré komfortné prvky ako napríklad elektrické sedadlá, ktorých sedacia časť poskytuje sklon v ideálnom uhle, takže posádke vytvára pocit bezváhového stavu. Automobilka Hyundai zmenšila hrúbku predných sedadiel o 30 percent, čím vytvorila viac priestoru pre ľudí sediacich v druhom rade. Mnoho dotykových plôch interiéru — sedadlá, strop, obloženie dverí, podlaha či lakťové opierky — **využíva materiály pochádzajúce z ekologických a trvalo udržateľných zdrojov,** akými sú recyklované PET fľaše a rastlinné (bio PET) priadze ako aj prírodné vlnené priadze, kožu ekologicky spracovanú rastlinnými výťažkami a bio laky s rastlinnými výťažkami. Posuvná stredová konzola umožňuje pasažierom, aby si užili viac flexibility a zároveň mohli v úzkych parkovacích priestoroch nastúpiť či vystúpiť z oboch strán vozidla. Pasažieri v druhom rade využijú prvky stredovej konzoly ako držiaky na poháre, 15 W rýchlu bezdrôtovú nabíjačku mobilných telefónov a USB konektory.
Pri digitálnej prístrojovej doske sa nachádza kovová lišta, ktorá slúži ako viacúčelový držiak. **V rámci infotainmentu modelu IONIQ 5 bude mať premiéru nový dizajn grafického rozhrania s označením Jong-e Graphic User Interface (GUI),** ktoré ponúkne viacero náladových nastavení interiéru vrátane jemných, decentných alebo výraznejších. Zákazníci zostanú aj v zimných mesiacoch v teple a užijú si výhody spojené s vyhrievaným volantom a vyhrievanými prednými sedadlami. Na výber bude z troch farebných variácií interiéru. Základnými kombináciami sú čierna Obsidian Black a sivá Dark Pebble Gray/Dove Gray, na požiadanie sa dodáva modro-sivá Dark Teal/Dove Gray. **Súčasťou výbavy modelu IONIQ 5 môže byť aj ekologická strecha so solárnymi panelmi, ktorá podporí elektrické batérie vozidla energiou získanou zo slnka pre vyššiu efektivitu. Solárna strecha tak predíde vybitiu batérií a zároveň poskytne dodatočný dojazd.**
IONIQ 5 ponúka pod zadným vekom 531 litrov batožinového priestoru, ten po sklopení operadiel zadných sedadiel narastie až na takmer 1 600 litrov. Viac variability vytvárajú sedadlá zadného radu posuvné v rozsahu 135 mm a sklopné v pomere 6:4. Okrem toho majú zákazníci k dispozícii aj predný batožinový priestor s objemom až 57 litrov. Ten využijú najmä pri dlhších cestách, keď potrebujú odviezť viac batožiny.
### S pohonom zadných kolies Vrchol ponuky predstavuje elektrický motor s pohonom všetkých kolies (AWD) spojený so 72,6 kWh batériou, ktorý produkuje kombinovaný výkon 225 kWh a krútiaci moment 605 Nm. **Pri tejto konfigurácii dosiahne vozidlo zrýchlenie z 0 km/h na 100 km/h za 5,2 sekundy.** Ak je pohon všetkých kolies (AWD) spojený s 58 kWh batériou, zrýchlenie z 0 km/h na 100 km/h trvá 6,1 sekundy Verzia s jedným motorom vzadu s výkonom 160 kW (125 kW v kombinácii s 58 kWh batériou) poskytuje krútiaci moment 350 Nm a pohon zadných kolies (2WD). Spojenie so 72,6 kWh batériou znamená zrýchlenie z 0 km/h na 100 km/h za 7,4 sekundy. V spolupráci s 58 kWh batériou zrýchli z 0 km/h na 100 km/h za 8,5 sekundy.
**Vozidlo s pohonom len zadných kolies (2WD) a so 72,6 kWh batériou ponúkne na jedno nabitie podľa testovacieho cyklu WLTP dojazd na úrovni 480 km.** Za zmienku tiež stojí rýchlosť nabíjania. S nabíjačkou s výkonom 350 kW sa model IONIQ 5 nabije z 10 percent na 80 percent za iba 18 minút. Užívatelia modelu IONIQ 5 si dojazd do vzdialenosti 100 km podľa normy WLTP dobijú za päť minút.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia